Mercedes-Benz E (W213) 2016: nové Éčko trénuje na Nordschleife v karoserii třídy C

(+ video) Řadové šestiválce, štíhlejší design, pět karosářských verzí a devítistupňové automaty - to je ve zkratce příští třída E, která se již podrobuje testům na Nürburgringu.
mercedes-benz-e-w213-2016-nove-ecko-trenuje-na-nordschleife-v-karoserii-tridy-c-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Na Severní smyčce okruhu Nürburgring se podařilo zachytit připravovanou novou generaci Mercedesu třídy E, vyvíjenou pod kódovým označením W213. Pokud máte dojem, že vůz na úvodní fotografii a v přiloženém videosnímku nově zrovna nevypadá a spíše než budoucí „Éčko“ vám připomíná novou třídu C, nejste daleko od pravdy. Aby Daimler zmátl tamní slídily čekající na testování prototypů, nechal vnitřnosti nového zástupce vyšší střední třídy obestavět vnějšími panely „Céčka“.

Pochopitelně nemůžeme vyloučit ani to, že designéři příští třídy E zkrátka neexperimentovali a nechali se při návrhu vnějších tvarů inspirovat vlajkovou lodí automobilky – současnou třídou S, podobný způsob vykrádání vlastních nápadů by však už příliš originální nebyl (viz třída C) a zákazníci by jej nemuseli ocenit.

Pokud jde o technickou stránku věci, o chystaném Mercedesu třídy E toho víme zatím jen velmi málo. Ze zdrojů blízkých výrobci prosákly kupříkladu informace o tom, že vůz bude postaven na nové platformě (pochopitelně s klasickou koncepcí pohonu plus varianty 4Matic) přinášející kromě jiného delší rozvor a tudíž slibující více prostoru pro posádku i jejich zavazadla.

Protože se konkurenčnímu BMW podařilo s pětkou prodeje současné třídy E překonat, Stuttgart nechce ponechat nic náhodě a v krátkém časovém sledu představí hned pět karosářských verzí. První dorazí klasická čtyřdveřová limuzína. Představena bude v roce 2016, přičemž v rozpětí několik měsíců Mercedes vypustí také sedan s prodlouženým rozvorem určeným výlučně pro čínskou klientelu.

V roce 2017 rozšíří portfolio pětidveřový kombík označovaný ještě dnes jako model T a hned poté dorazí rovněž čtyřsedadlové kupé a kabriolet. Na rozdíl od současných dvoudveřových typů C207 (coupé) a A207 (cabrio) se již nebude jednat o auta postavená na platformě třídy C s vizáží a cenovkami „Ečka“, ale budou přímo odvozeny z modelu W213. Pro zákazníky to znamená, že dostanou větší, prostornější a komfortnější auta.

Příchod Mercedesu W213 na trh bude znamenat také návrat řadových šestiválců, které sice vyžadují více místa v podélném směru, jejich kultivovanost je však ve srovnání s motory V6 nesporně vyšší. To si Daimler dobře uvědomuje, a proto kromě benzínových agregátů přejdou na staronovou konfiguraci taktéž diesely. Zážehové jednotky ponesou označení M 256, i v nejnižší specifikaci budou mít dvě turbodmychadla a jejich výkon se bude pohybovat od 367 do 435 koní. Vznětové motory OM 656 budou mít objem 2,9 litru a Mercedes chce s nejsilnějšími variantami o výkonu 313 koní (+ 650 Nm) a 400 koní (+ 700 Nm) zatopit především BMW 535d a M550d xDrive.

Aby se Mercedes vyrovnal mnichovským strojům také provozní efektivitou, většina modelů bude standardně vybavena devítistupňovou automatickou převodovkou, v nabídce se objeví hned několik hybridních verzí a ostřejší provedení budou k mání i s pohonem všech kol.

30.6.2014 4:25| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist