Mercedes-Benz E 63 AMG s novým motorem

Dvakrát přeplňovaný osmiválec se podíval do sedanu a kombíku třídy E. Má větší výkon a nižší spotřebu, ale zachová si charakter?

Když jsme testovali nový Mercedes-Benz CL 500 s dvakrát přeplňovaným osmiválcem, byli jsme velmi unešeni z epické dynamiky a prakticky neznatelného turboefektu – motor reagoval jako dobře odladěný dvanáctiválec. Ale co se zvukového doprovodu týče, nějak jsme se nemohli ubránit dojmu, že jezdíme s vatou v uších.

U nového Mercedesu E 63 AMG to snad bude lepší, protože i když má nový osmiválec také dvě turba, jeho objem je větší, nyní 5,5 litru. Sice je tak motor menší než původní atmosférický osmiválec 6,2 litru, ale nabízí lepší parametry výkonu i točivého momentu. Vrací se tak znovu objem 5,5 litru, který Mercedes docela nedávno opustil, když ukončil výrobu osmiválce s kompresorem pro modely s označením 55 AMG. No, hlavně, že se v tom všichni vyznáme…Základní parametry nového motoru jsou velmi, ale opravdu velmi působivé. Má výkon 525 koní v rozmezí 5250 až 5750 ot./min. a točivý moment 700 Nm kdekoli mezi 1750 a 5000 ot./min. Pokud si připlatíte za AMG Performance Paket (což byste pochopitelně měli udělat!), dostanete šílených 557 koní a především 800 Nm mezi 2000 a 4000 ot./min. Nové BMW M5 se hned necítí tak sebejistě…

Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie

Mercedes-Benz E-Class fotogalerie

Aby to měl soupeř z Mnichova ještě těžší, zákazníci se zálibou ve stěhování si mohou objednat kombík, na který se u BMW stále čeká a dříve než za rok ho neuvidíme. Tento überkombík Mercedesu zrychlí na stovku za 4,4 sekundy (s performance paketem za 4,3 s), sedan je ještě o desetinku rychlejší. Maximální rychlost je obligátně omezena na 250 km/h, ale v paketu je hranice posunuta až na 300 km/h. Nákupy v OBI ještě nikdy nebyly tak rychlé…Mercedes se sice chlubí tím, že má nové E 63 AMG systém stop/start a že jezdí za 9,8 litru na 100 km, ale tomu se dá věřit stejně jako prohlášení, že Řecko včas splatí své dluhy. Jinak má model E 63 AMG všechno jako obvykle – elektronicky nastavitelný podvozek, tlačítko pro volbu jízdních režimů motoru, podvozku i převodovky, samosvorný diferenciál a bohatou základní výbavu. Cena začíná na 105 791 eur (2 540 000 korun) za sedan.

autoweb.cz

20.7.2011 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist