Mercedes-Benz E 350 BlueTEC Kombi (2014)

Hon za výkonem je jedna věc, snaha připravit převodovku s co nejvyšším počtem rychlostních stupňů jistě nesouvisí se vzájemnou rivalitou automobilek, ale touho dosáhnout co nejnižší spotřeby. Magické číslo je devět.
mercedes-benz-e-350-bluetec-kombi-2014.jpgCelá galerie 36 Zdroj: archiv redakce

  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 9.2

Radosti

Motor, komfort, interiér, vlastně auto jako takové je výborné

Starosti

Převodovka potřebuje ještě „dozrát,“ plavný projev při dynamické jízdě

Tohle je Mercedes-Benz E s karoserií kombi a rychlým pohledem do hvězdičkového hodnocení v úvodu poznáte, jak auto vnímáme. Kladně, jen díky několika drobnostem nedostalo ve všech kategoriích plný počet pěti hvězd a my si řekneme proč, resp. hned doplníme, že pokud někde půl hvězdičky chybí, je to třeba díky zvolené specifikaci, protože víme, že s jinou výbavou umí být „éčko“ dokonalejší. Ehm, třeba 4matic jako výsměch všem nabubřelým SUV?


Každopádně přeskočíme vnější vzhled, protože Mercedes-Benz třídy E Kombi u jsme testovali, nejde o novinku na trhu a tak můžeme třeba jen připojit subjektivní poznámku, že stále, i jako velká dlouhá krabice, který by klidně mohla od minuty suplovat pohřební vůz nebo sanitku, se nám líbí, snad je ta přední světla byla před faceliftem hezčí. Ta dvojitá, ostře hranatá, ale tahle barokní, navazující na styl předminulé generace třídy S také mají něco do sebe a kdyby nic jiného, tak ukrývají moderní technologii svícení.

Interiér

Ani v interiéru se netřeba dlouze promenovat a pátrat po novotách. Pohodlné sedačky, velký volant s příjemným materiálem pro ideální držení, tradiční uživatelské rozhraní, decentní prvky ovládání, blahobytné sedačky vzadu a kufr který je tak obrovský, že když u pátých dveří promluvíte, vrátí se vám to za pár okamžiků jako ozvěna.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon

To co nás zajímá, je pohon, tedy hlavně převodovka. Pokud nás do dnešní doby Mercedes zásoboval ve svých modelech řazením se sedmi stupni, teď tady máme mechanismus, který má stupňů rovnou devět. Je to hodně nebo málo? U sportovního auta, kde potřebujete přesně vědět, jaký kvalt máte zařazený by to možná problém byl, ale tady, v superpohodlném a praktickém kombi nikoli. Nemá smysl přemýšlet o ruční intervenci do procesu změn rychlosti, je zapotřebí nechat vše na automatu a ten se odmění perfektní prací, tedy až na několik momentů. Tím jedním může být městský provoz, zejména akcelerace pod plynem, kdy si dá automatika trochu načas. Nepodezřívám Mercedes, že by neuměl nastavit převodovku tak, aby tam kvalty padaly jako Němci do krytu, ale komfortní naladění někdy neumí zapadnout do situace, kdy chcete rychle vypálit z místa. Převodovka jako by – nechci říct zaváhala -ale prostě si dala načas.

Určitá odtažitost, či spíše prodleva lze dosledovat i při dynamické jízda na okreskách, při dobrzďování, kdy je zapotřebí na brzdách před zatáčkou mít zařazený přesně ten správný stupeň a pak s plynem akcelerovat ven z oblouku. A tady by to chtělo také ještě na naladění trochu zapracovat. Což si myslím je ale otázka týdnů. měsíců a nemyslím si, že by Mercedes už dávno nesbíral data a nepracoval na tom, jak automatickou převodovku ještě více uhladit. Teď je k mání zatím jen pod kapotou třídy E a já věřím, že jak začne pronikat do dalších modelů, bude její naladění přivedeno k dokonalosti, aby v útrobách S-klasse mohl mechanismus pracovat s tou nejvyšší odpovědností. 

Spotřeba

Doménou vozu s takovouto „výbavou“ je spotřeba, zejména ta na dálnici. Znovu se vrátím k tomu, že si myslím, že bude ještě zapotřebí doladit souznění motoru, který je fantastický se svým kultivovaným, projevem silným výkonem a masivním točivým momentem, ovšem je -li krouťák dostupný ve vyšších otáčkách, devítistupňový automat, který by měl podbízet právě k jízdě za minimálních otáček, bude chtít mým pohledem ještě lehce učesat. Zpátky ale ke spotřebě, ta je podle tabulek v kombinovaném režimu 5,5l/10 km. Ano, dalo se dosáhnout takové hodnoty, ale se sebezapřením a s maximálním soustředěním na ekonomickou jízdu, která se pak stávala řidičským peklem. Já jsem jezdil za nějakých sedm, sedm a půl litrů. Svižně, velmi svižně a spotřebu jako takovou hodnotím velmi kladně.

Ovladatelnost

Už jsem naznačil, že motor je výtečný, že převodovka je také velmi dobrá, ale ještě bude potřebovat doladit, přidám ještě informaci o řízení, které se hodí opravdu do velkého rodinného kombi a svým rejdem tomu přesně odpovídá, očekávat nějaké sportovnější charisma by bylo zhýralé a nepatřičné. Jet svižně se dá, ale ne se sportovním akcentem (záležitost s řazením jak jsem naznačil o pár řádků výše), řazení je jedna věc a velmi dlouhé řízení je věc druhá. Nicméně tohle nemá být sportovní auta, v touze po zábavě muíste hledat jinde a i na takovou poptávku zná Mercedes odpověď. Přesto ale není problematické s Mercedesem jezdit plynule, hbitě, i toto velké „éčko“ umí relativně maskovat své rozměry a skládat se do zatáček, byť hmotnost dvou tun plus hmotnost cestujících a zátěže v šestisetlitrovém kufru už nezamaskuje.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Mercedes třídy E tak, jak jsme jej dostali k testu, byl výtečný, tak jako „každý“ Mercedes třídy E Kombi současné nabídky, s ohledem na komfort či transportní schopnosti. V převodovce vidím velký potenciál zejména co do spotřeby, ale jak jsem řekl, ještě je tady decentní prostor pro zlepšení a vyladění spolupráce řazení a charakteru motoru. Nebojím se, že na tom už automobilka nepracuje a že se během krátké doby neobjeví devítikvalt naladěný tak, jak má být. I přes tuto „dětskou“ nemoc si Mercedes E s naftovým šestiválcem a obrovským kufrem zaslouží výtečné ohodnocení a pozornost každého, kdo chce velké, kultivovan, úsporné a kvalitní auto.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcešestiválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)2987
Převodovkadevítistupňová automatická
Poháněná kolazadní
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)185/252 v 3600
Točivý moment (Nm)620 v 1600 - 2400
0-100 km/h (s)6,9
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Spotřeba paliva (l/100 km)5,5
Objem nádrže (l)80
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4895
Šířka (mm)1854
Výška (mm)1515
Rozvor náprav (mm)2874
Provozní hmotnost (kg)1955
Zavazadlový prostor (l)600
Ceny
Základní cena test. verze1 439 900 Kč
Cena testovaného vozu1 816 806 Kč
18.11.2014 9:15| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist