Mercedes-Benz E 250 CDI Combi

Nejsilnější dieselový čtyřválec pod kapotou nového éčka je prima, ale potřeboval by modernější automat.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Mercedes-Benz třídy E jsme tu již měli. Nejprve jako sedan E 350 CGI a pak také jako kupé E 350 CDI. Nyní přišla řada na kombík E 250 CDI, který má pod kapotou dvakrát přeplňovaný čtyřválec 2,1 l a který má zákazníky přesvědčit, že konkurenti BMW 525d nebo Audi A6 Avant TDI nejsou tak dobří.

Popisovat design kombíku Mercedesu třídy E je asi zbytečné, protože je to prostě hranatý velký Mercedes. Většina zákazníků se tak bude především rozhodovat porovnáváním technických údajů, výbav a cen. I když není moc pravděpodobné, že by někdo, kdo dvacet let jezdí Mercedesy, utíkal k prodejci Audi nebo BMW a obráceně…

Pod kapotou testovaného éčka pracoval naftový čtyřválec 2,1 l, kterému s dýcháním pomáhají dvě turbodmychadla. Celkový výkon 204 koní a točivý moment 500 Nm nejsou daleko za šestiválcovým modelem E 350 CDI, který posílá na zadní kola 231 koní a 540 Nm.

Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie

Mercedes-Benz E-Class fotogalerie

Na silnici se Mercedes-Benz E 250 CDI rozhodně neztratí a papírovou absenci výkonu nebo točivého momentu proti šestiválci v E 350 CDI za normálních okolností nepocítíte. Možná vám ale začne časem lézt na nervy už trochu stará pětistupňová automatická převodovka, která nepracuje tak rychle a ochotně, jako moderní 7G-Tronic.

Při klidném ježdění, pro které je tenhle Mercedes určen, vás snad ničím štvát nebude, její činnost je velmi dobře naprogramována. Nepospíchejte a automat bude řadit neznatelně, akorát rychle a celkem předvídatelně. Jakmile ale zrychlíte, začne automat zmatkovat. Nejprve váhá s podřazením, pak zas podřadí o dvě rychlosti a motor zbytečně vytáčí… Navíc mu nemůžete pomoci „manuálně“, posunutím páky maximálně nastavíte, jaký nejvyšší stupeň má převodovka zařadit a hodí se to jen například při jízdě z kopce, kdy tak můžete celkem efektivně brzdit motorem. A vůbec, jestli se vám automat zamlouvat nebude, můžete si vybrat šestistupňový manuál.

Ale aby to nevypadalo, že jen haníme. Aby vám funkce tohoto automatu začala vadit, skutečně byste museli jezdit tak, jak 99 % majitelů tohohle auta nikdy jezdit nebude. Na každodenní ježdění do práce či na delší cesty na dovolenou je tohle báječné auto. Na pneumatikách s vysokým profilem pluje Mercedes E 250 CDI přes nerovnosti tak, že si neustále říkáte, kde udělali technici Audi s nastavením podvozku a technici BMW s výběrem runflatů chybu…

Ačkoli nemá Mercedes E 250 CDI sportovní podvozek, sportovní volant, sportovní tohle a sportovní tamhleto, jezdí se s ním velmi příjemně. Částečně za to může přirozené vyvážení koncepce s pohonem zadních kol, kterého můžete v zatáčkách využívat ve svůj prospěch. Přitom se nemusíte bát, že by se začal pod plynem tenhle kombík nějak zákeřně přetáčet. Zaprvé je tu stabilizační systém, který nejde vypnout (což je možná škoda, protože na sněhu si lze s tímhle dieselovým kombíkem užít spoustu legrace), za druhé stejně nastoupí nejdřív bezpečná a předvídatelná mírná nedotáčivost.

Další velmi lákavou devizou éčkového kombíku je kufr. Tohle je totiž snad ten největší kufr na světě. Není totiž ani tak důležitý objem měřený metodikou VDA (695 – 1220 litrů), ale především jeho tvar. A zavazadlový prostor Mercedesu třídy E Combi je v tomto ohledu nepřekonatelný. Je to prostě pojízdný kvádr. Ačkoli v tabulkách najdete číslo o maximální kapacitě 1220 l, naložíte sem mnohem víc věcí než třeba do Superbu Combi. Navíc není v kufru éčka žádná hrana nebo schod.

Pokud překousnete počáteční pořizovací náklady (základní cena činí 1 239 600 korun), je Mercedes E 250 CDI Combi i překvapivě šetrný k vaší peněžence. Při klidném ježdění se spokojí s necelými 7 l/100 km, pokud trávíte hodně času ve městě nebo rádi využíváte potenciál pohonné jednotky, málokdy se se spotřebou přehoupnete přes 8,5 l/100 km. A to je na velké těžké auto, které zvládne stovku za 8 sekund a jede až 230 km/h, docela slušné.

Otázkou pak zůstává, zda by nestačila verze E 220 CDI, která je přeplňována jedním turbem a má pořád slušných 170 koní a 400 Nm. Jenže cenová úspora 70 800 korun nehraje v téhle kategorii žádnou roli, navíc je pak stejně utratíte za příplatkovou výbavu.

 

Verdikt

Mercedes-Benz E 250 CDI Combi je velmi povedené auto, které si nehraje na sportovnost za každou cenu a raději se soustředí na pohodlí a uživatelský komfort. Vy se stejně budete rozhodovat podle preferencí k té které značce, ale pokud bych si měl na dlouhé cesty po našich silnicích vybírat nějaký kombík s pohonem zadních kol já, byl by to pravděpodobně tenhle Mercedes. A to moc dobře víte, k jaké značce obvykle mé srdce tíhne.

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyMercedes-Benz E 250 CDI Combi
0-100 km/h (s)8,1 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňovaní dvojicí turbodmychadel
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)2143
Kompresní poměr16,2 : 1
Převodovkapětistupňová automatická
Poháněná kolazadní
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)150 kW / 204 k při 4200 ot./min.
Točivý moment (Nm)500 Nm od 1600 do 1800 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)110,6 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)230 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)8,0 / 4,9 / 6,1 l/100 km
Objem nádrže (l)59 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4895
Šířka (mm)1854
Výška (mm)1512
Rozvor náprav (mm)2874
Provozní hmotnost (kg)1845
Celková hmotnost (kg)2420
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1900
Zavazadlový prostor (l)695 - 1220 l
Ceny
Základní cena modeluod 1 239 600 Kč
11.3.2010 10:21| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist