autoweb.cz > Mercedes-Benz > mercedes-benz e > Mercedes-Benz E 220 CDI Kombi (2013)
Mercedes-Benz E 220 CDI Kombi (2013)
Dynamika 7
Chování na silnici 7
Provozní náklady 7
Praktičnost 9
X-Factor 8
Celkové hodnocení 7.6
RADOSTI
Velký zavazadlový prostor, spotřeba, kultivovanost
STAROSTI
Tužší podvozek, otázka přilnavosti v horších podmínkách
Existuje řada variant a kombinací, jak si nový Mercedes-Benz třídy E naspecifikovat a já musím říct, že tohle není ta, kterou bych považoval za ideální. Ovšem ani nejde o záležitost, se kterou bych neuměl žít. To spíš naopak.
Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie
Odrazím se od motoru. Já mám prostě rád naftový šestiválec pro jeho sílu, kultivovanost a slušnou spotřebu, k velkému autu mi sedí jako ta nejlepší možná volba. Nicméně chápu důvody, pro které implantuje automobilka pod kapotu svých prémiovějších modelů čtyřválce. A pokud jsem se nedokázal zcela s žít s velmi silným motorem 250 CDI, tak slabší varianta 220 CDI mne příjemně ve faceliftované třídě překvapila.Motor má výkon 170 koní a točivý moment 400 Nm a musím rovnou zmínit také parametry potentnějšího sourozence, 250 CDI se pyšní 204 koni a 500 Nm točivého momentu. Takto oslnivé parametry jsou ale podle mého pocitu právě tím, co mi nesedí na autě při dynamické jízdě, nabuzený motor při změnách rychlostí zřetelně dává najevo, že jeho síla pochází z přeplňování a ne objemu, a změny kvaltů nepovažuji za plynulé. U slabšího 220 CDI tento problém nevnímám. Dynamika není taková, ovšem kultivovanost, plynulost jsou podle mne mnohem lepší. Asi podle hesla méně je někdy více.
Aby nedošlo k mylnému výkladu, že je E 220 CDI líné auto, na stokilometrovou rychlost se dostane za 8,6 sekundy a maximální rychlost je 216 km/h (mluvíme o alternativě s automatickou sedmistupňovou převodovkou, podle tabulek je manuál o vlásek rychlejší), takže ne, E 220 CDI není pomalé. Pokud někde cítím rezervu, tak bych řekl, že při pružném zrychlení ve vyšších dálničních rychlostech s plně naloženým autem.
Kufr je velký. Ne, je obrovský. Se sklopenými sedačkami má 1950 litrů.
Tím „plně“ myslím 695 litrů čehokoli, top záležitost napříč prémiovými kombíky. Do kufru jsem složil, no, veškeré harampádí, které jsem vezl na chatu. Komplet sportovní výbavu na víkend. Sekačku. Psy. Pračku. Stoly a židle na zahradní slavnost. Rodinu běženců… Pokus o vtip, samozřejmě, ale kufr je vážně velký, a díky kubickému tvaru také praktický tak moc jak to jen jde.
ČETLI JSTE: Hyundai i30 kombi a Kia ceed SW – diesel versus benzín
Jízdně je na tom Mercedes E 220 CDI velmi dobře, i když na tužším, „sportovnějším“ podvozku byly výrazné některé nerovnosti a nedokonalosti asfaltu, které by na měkčím set-upu byly lépe odfiltrované. Nepřekonatelný problém? Ale no tak… Pokud bych viděl někde možný důvod, proč bych namísto E kombi raději uvažoval o konkurenci, tak by to bylo v otázce ne komfortu, ale pohonu všech kol. Toto „éčko“ byla zadokolka. Volant, resp. řízení nezatížené povinností přenosu hnací síly, dobrý rejd – teď reaguji na svou někdejší zkušenost s E 250 CDI 4matic – čtyřkolka umí udělat z poměrně hbitého (v rámci možností a parametrů velkého vozu) auta dost neohrabanou krabici.Takže zadokolka, což je vynikajíc pokud jde o řízení, ovšem já bych byl mírně skeptický v zimě (s plně naloženým kufrem a kompletní posádkou) ohledně trakce a schopnosti dojet třeba na hory. Pokud je zde ale řada majitelů a řidičů zadokolek, asi by to neměl být problém a jsem zbytečně hysterický.
Stylový paket, stylová kola, doplňky… I tady lze pracovat s pořizovací cenou.
Měl-li bych uvažovat o kombi s pohonem všech kol, tak BMW 5 by mi vyhovovalo svým xDdrivem mnohem víc, i když za nejlepší pohon všech kol považuji quattro v Audi A6. Avant 3.0 TDI s chytrým diferenciálem, hm, vynikající svezení. Ovšem Audi po stránce komfortu a vnitřní úrovně kabiny vedle Mercedesu nechci stavět. Tam, kde je A6 podle mne nabubřele a záměrně přehnaně opulentní, je E klass střídmě dokonalý. Pokud bychom tedy řešili absolutně nejlepší výběr, pro mne s pohonem všech kol, mluvil bych jinak. V této „základnější“ či méně vybavené sféře třídy prémiových kombi je ale pro mne E klass nejlepší volbou.
DOPORUČUJEME: První jízda BMW 525d xDrive Touring 2013
Závěrem musím zmínit spotřebu, která může být jedním z hlavních důvodů, proč si toto auto koupit. Já jsem jezdil v průměru za 7,2 až 7,4 litrů a to mi přijde jako velmi dobré. Tabulkové hodnoty jsou samozřejmě jiné, ale tato „má realita“ rychlých transportů s naloženým zavazadelníkem mi přijde velmi přijatelná.
Verdikt
Mercedes-Benz E 220 CDI kombi je velmi, velmi dobrý vůz. Má lehké, nekomplikované řízení, i přes tužší podvozek jezdí pohodlně a „za málo,“ což je určitě v současnosti také hledisko, se kterým se musí v třídě prémiových aut počítat. Kufr je největší v kategorii, navíc skvěle promyšlený, třeba s logickým sklápěním sedaček páčkami odzadu. Cenově začíná třída E kombi na částce šedesát tisíc korun nad jedním milionem, startovní pozice pro 220 CDI je 1, 13 milionu Kč. Ryze subjektivně – uměl bych s Mercedes E 220 CDI kombi dlouhodobě žít? Vlastně ano, velmi snadno.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 2143 |
Převodovka | sedmistupňová automatická |
Poháněná kola | zadní |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 125/170 ve 3000-4200 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 400 ve 1400-2800 ot./min. |
0-100 km/h (s) | 8,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 216 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,3 |
Objem nádrže (l) | 67 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4905 |
Šířka (mm) | 2071 |
Výška (mm) | 1474 |
Provozní hmotnost (kg) | 1845 |
Zavazadlový prostor (l) | 695 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 1 063 590 Kč |
Základní cena test. verze | 1 131 350 Kč |