Mercedes-Benz CLS 63 AMG

Schyluje se k dalšímu kolu výkonových válek a my známe prvního z německých soutěžících. Odpověď BMW a Audi na sebe nenechá čekat.

Ve Stuttgartu udělali před lety geniální tah, když převlékli třídu E do čtyřdveřové karoserie vkusně inspirované starými Jaguary a na kufr přilepili písmena CLS. Vznikl fenomén, luxusní sportovní sedan, auto mnoha kompromisů, přesto, nebo právě proto přitažlivé. Existence CLS umožnila Mercedsu vydat se s třídou E blíž konzervativním zákazníkům. Ale plný potenciál této koncepce vyzkouší Mercedes-Benz až nyní, kdy přivání na trh CLS 63 AMG výrazně odlišné od spřízněného E 63 AMG.

Kde je rozdíl? Pod kapotou. Tam, kde má třída E atmosférický osmiválec o objemu 6,2 litru, sedí v CLS přeplňovaná jednotka. Vládne sice skromnějšími 5,5 litry, jenže má stejných 525 koní a o sedmdesát newtonmetrů navíc – rovných sedm set. Na rozdíl od atmosférického motoru navíc není žádný problém zvýšit výkon turbomotoru a AMG nabízí za příplatek Performance Package s dalšími 33 koni (celkem 558) a sto newtonmetry.Celkových osm set newtonmetrů dělá z CLS 63 AMG nejdivočejší ze všech dálničních monster. BMW M5 mělo 500 Nm, Jaguar XFR vládne 625 Nm, Audi RS6 650 Nm a dokonce ani šílený Cadillac CTS-V s motorem z Corvette ZR1 a 750 newtonmetry nestačí s dechem. CLS, pravda, nevede na výkon, poráží ho Cadillac (564 k) i Audi (579 k), ale to je spíš otázkou času.

Se svým krouticím momentem představuje CLS 63 AMG první z nové generace manažerských supersedanů. Mercedes prozatím vyčkává, co vytáhne BMW s příští M5. Mnichovský sedan bude jistě sofistikovaný a velmi rychlý, Stuttgart obvykle kontruje zvýšením výkonu svých modelů nad úroveň aut od BMW. M5 dostane přinejmenším 555 koní, spíš ale víc než pět set osmdesát. CLS by tak mohlo časem vylézt někam k šesti stovkám.

Výkon CLS 63 AMG putuje výhradně na zadní kola, a to prostřednictvím převodovky MCT. Ta je blízkou příbuznou běžného sedmistupňového automatu z dílen Mercedesu, má však spojku místo hydrodynamického měniče. Ta autům od AMG už pár let umožňuje řadit rázně a bez zbytečného plýtvání, i když méně elegantně než pomalejší mercedesy.CLS z Affalterbachu se rozjede na stovku za 4,4 sekundy, s Performance Package ještě o desetinu rychleji. Výraznější je rozdíl v maximálních rychlostech obou verzí – pomalejší AMG má omezovač na 250 kilometrů v hodině, peníze za přidaný výkon mu koupí dalších 50 km/h. CLS 63 AMG s 558 koni jezdí rovných tři sta.

Cenu neznáme, Mercedes E 63 AMG stojí 2 550 000 korun. CLS bude dražší, hrubým odhadem o dvě stě tisíc. Při premiéře auta se mluvilo také o pětidveřovém kombi CLS. Produkční verze konceptu Shooting Brake dorazí k prodejcům kolem roku 2012. Dostane také verzi AMG, možná už v roce 2013, případně o rok později.

autoweb.cz

25.11.2010 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist