Mercedes-Benz B150

Béčko od Mercedesu už není nejnovější. Tenhle model jsme ale otestovali, abychom si vyzkoušeli, jak vypadá základní výbava.

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Když to vezmete pragmaticky, je třída B vlastně jen protažené Áčko. O podvozku to vlastně platí doslova. Nás ale bude zajímat především výbava a motor. U mnoha prémiových automobilek platí, že připlácet si musíte za úplně všechno, ale v případě tohohle Mercedesu dostanete spoustu užitečných věcí už v základu. Nečekal jsem například, že tu bude klimatizace (byť manuální, ale zato s prachovým filtrem a s chlazením schránky před spolujezdcem).

Rádio s CD přehrávačem už dnes za standard platí, ale v Béčku dostanete i multifunkční volant s jeho ovládáním. Připočtěte ještě dálkově ovládané centrální zamykání s imobilizérem, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka (ta jsou i vyhřívaná) a palubní počítač a máte všechno, co k životu nutně potřebujete. Skutečně jsem za těch pár dní testování nepocítil, že by mi nějaká výbava výrazně chyběla. Pravda, přední mlhovky, osazené na testovaném voze, patří do příplatkové výbavy.

Mercedes Benz třídy B fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mercedes Benz třídy B fotogalerie

Pokud jde o motor, už tak nadšený nejsem. Patnáctistovka o výkonu 70 kW/95 koní zkrátka na 1300 kg těžké auto příliš nestačí. Pokud chcete udržet smysluplnou rychlost, je třeba často řadit. Pětistupňová převodovka jde velmi přesně a hladce, což je plus, ale na dálnici se musíte smířit s vyššími otáčkami. Na druhou stranu, tenhle motor by na šestku už skutečně neměl dost síly.

Největší předností tohoto Mercedesu je fakt, že i v základní výbavě vypadá skutečně prémiově – interiér je velmi kvalitní a působí luxusním dojmem. Pokud ale plánujete jezdit mimo město, raději si připlaťte za silnější motor. Třeba diesel B180 CDI, který je v reálném provozu o mnoho použitelnější.

Honza Koubek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyMercedes-Benz B150
0-100 km/h (s)13,2
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
Zdvihový objem (cm3)1498
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)70/95 v 5200 ot./min.
Točivý moment (Nm)140 při 3500 - 4000 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)174
Spotřeba paliva (l/100 km)8,5/5,8/6,8
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1300
Zavazadlový prostor (l)458/1530
16.12.2007 5:03

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist