Mercedes-Benz B 200 CDI (2015)

Dobře situované maminky jsou v dnešní době vystaveny nelehkému rozhodování. Mají se nechat zlákat novým BMW 2 Active Tourer, anebo zůstat věrné klasice v podobě Mercedesu třídy B, která nyní prošla faceliftem?

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 7.6

Radosti

Dostatečný výkon; příznivá spotřeba; pohodlný podvozek; aura značky…

Starosti

…s tím související cena; pomalejší převodovka; vlažný podvozek


Poslední test Mercedesu třídy B, tehdy plynové verze 200 NGD, jsme zakončili zamyšlením nad tím, že by vůz poháněný stlačeným zemním plynem mohl přímo konkurovat svému turbodieselovému protějšku. A tak ho tu máme. Od posledního setkání Béčko sice prošlo faceliftem, ale změny nejsou nijak dramatické. Úpravy se omezily na tradiční změnu předních a zadních světěl či nárazníků, čehož si jistě všimnete na fotografiích.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Interiér

Uvnitř k zásadním změnám také nedošlo, nejvýraznější je nová grafika multimédií či přepracovaný volant. K němu, resp. k přeskupení tlačítek ovládajících palubní počítač, mám menší výhradu. Starý křížový ovladač byl o něco intuitivnější, ale jde jen o zvyk. Jinak se interiér drží tradiční střízlivosti, ničím vysloveně nenadchne, ale konzistence v kvalitě a materiálech se také počítá, stejně jako pohodlné nastupování a dostatek prostoru ve všech směrech na všech místech.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon

Pod označením 200 CDI se skrývá turbodiesel o objemu 2,1 litru, který, ačkoliv se to na papíře nezdá, poskytuje dostatečných 136 koní a 300 Nm. Jednoka už má svůj věk, což se běžně projevuje především hrubším a hlučnějším chodem, nicméně i tady platí rovnice čím slabší verze, tím kultivovanější projev, a Béčko je naštěstí dobře odhlučněné, takže vás motor obtěžovat nebude. Příplatková sedmistupňová dvouspojková převodovka svojí rychlostí také připomíná spíš staré časy letargických automatů, ale s motorem si dobře rozumí, rychlosti volí uváženě (neřadí, když nemusí) a celkově působí nevtíravě.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Spotřeba

Týdenní průměr, kdy jsem najezdil přes 400 km převážně po městě a dálnicích, často hekticky a ve spěchu, se ustálil na rovných osmi litrech. Věřím, že obezřetnější jízdou by spotřeba ve městě šla stlačit klidně k sedmi litrům, vyloženě vyjížďkovým tempem okolo stovky se pak vejdete i do pěti litrů. Abyste zjistili, zda se diesel vyplatí víc, než plynová verze, je třeba vzít do ruky kalkulačku a zvážit svoje potřeby, nicméně akční rádius 800 km, který není vůbec nereálný, může být pro někoho hned na začátku výběru jasným argumentem.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost

S klidnou povahou pohonné jednotky ladí i nastavení podvozku. Béčko přilnavostí, vyvážením ani hravostí nenadchne, naopak je naladěné na bezpečnou nedotáčivost, do které přechází poměrně brzy. Vadí to něčemu? Hádám, že drtivá většina potenciálních zákazníků limity hledat nebude, naopak je potěší komfortní podovozek, který obstojně filtruje vibrace a tlumí hluk na všech typech povrchů, od městské dlažby po rozbitou okresku. Jenom na okraj, jakkoliv je podvozek v zatáčkách méně důveryhodný, v přímém směru je vzhledem ke stavbě karoserie překvapivě stabilní i ve vysokých rychlostech, bonusové body si pak odnáší i slušné řízení, které není zbytečně přeposilované ani vyloženě odtažité.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Ačkoliv nepatřím k lidem, kteří by dokázali v praktickém životě zcela docenit kvality Mercedesu třídy B, především proto, že svůj genofond ještě nějakou dobu šířit nehodlám, v neposlední řadě pak proto, že bych potřebnou částku dokázal utratit rozumněji (anebo naopak více srdcem), musím uznat, že mne tohle auto svým způsobem oslovilo. Je totiž akorát svižné, příjemně úsporné, dostatečně prostorné a slušně pohodlné, takže bych si v něm každodenní distribuci ratolestí do vzdělávacích institucí dokázal představit. Nakonec mne ale nejvíce těší, jak v době postupného smazávání rozdílů mezi jednotlivými konkurenty tohle auto stále ještě jasně definuje polaritu mezi sebou a dynamicky atraktivnějším BMW 2 Active Tourer.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)2143
Kompresní poměr16,2 : 1
Převodovkasedmistupňová dvouspojková
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu225/45 R17
Pneumatiky vzadu225/45 R17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)100 / 136 v 3400 - 4400
Točivý moment (Nm)300 v 1400 - 3000
0-100 km/h (s)9,8
Nejvyšší rychlost (km/h)210
Spotřeba paliva (l/100 km)4,9 / 3,8 / 4,2
Objem nádrže (l)50
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4393
Šířka (mm)1786
Výška (mm)1557
Rozvor náprav (mm)2699
Provozní hmotnost (kg)1505
Celková hmotnost (kg)2025
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1500
Zavazadlový prostor (l)488 - 1547
Ceny
Základní cena modelu555 000,- Kč (B 160 CDI 90 k)
Základní cena test. verze698 170,- Kč (B 200 CDI 136 k)
17.6.2015 11:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist