Mercedes-AMG GT R (2016) do detailu: 585 koní, stovka za 3,6 sekundy a řízení zadních kol

(+ video) Dvoudveřové kupé z Affalterbachu se o víkendu představilo v Goodwoodu, zde je výčet jeho nejzajímavějších technických řešení a rozdílů oproti GT S.

Mercedes nechal kvůli dramatu nastříkat nové GT R odstínem nazvaným AMG green hell magno, čímž udělal symbolický oslí můstek se Zeleným peklem, jak je běžně přezdíváno Nordschleife, kde byla tato novinka kromě jiného vyvíjena.

Zatímco dosud nabízený vrcholný Mercedes-AMG GT S disponuje 510 koňmi a 650 newtonmetry, „eRko“ se posunulo o pořádný kus dál. Pod přední kapotou má přeplňovaný čtyřlitrový vidlicový osmiválec, stejný však jako u dosud nejsilnějšího modelu není. Turbodmychadla schopná točit až 186 tisíc otáček za minutu mají přepracované kompresorové komory i obtokové ventily a maximální plnicí tlak se zvýšil ze 1,2 na 1,35 baru.

Na motoru je nainstalovaný dvouhmotový setrvačník, který je o 0,7 kilogramu lehčí než ten původní, modifikován byl kompresní poměr i řídicí mapa pohonné jednotky, vše za účelem přiostřit odezvu na plyn, zrychlit nárůst tlaku a pochopitelně i posunout výsledné parametry V8.

Díky tomu teď V8 dosahuje maximální výkon 585 koňských sil při 6250 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 700 newtonmetrů dostupných od 1900 do 5500 ot./min. Poháněná jsou pochopitelně pouze zadní kola a to prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky a elektronicky řízeného samosvorného diferenciálu, které jsou společně umístěné u zadní nápravy a posouvající větší část zatížení dozadu v poměru 47,3:52,7.

O 15 kg odlehčené auto (1555 kg bez euro-balastu) zvládne díky tomu akceleraci z místa na sto kilometrů v hodině za 3,6 sekundy a v příhodných podmínkách se rozjede až na 318 km/h, což jsou o dvě desetiny vteřiny a 8 km/h lepší parametry oproti GT S.

Těmito hodnotami nicméně výčet změn zdaleka nekončí. Mercedes-AMG GT R dostal aktivní aerodynamické prvky, přičemž nejzajímavějším z nich jsou uzavíratelné lamely v nárazníku a dvoukilogramový karbonový panel pod přídí, který se při rychlostech nad 80 km/h spustí o 40 mm blíž k silnici a při 250 km/h omezí vztlak na přední nápravě o 40 kg.

Kromě přepracovaného zavěšení kol z kovaného hliníku, tlustšího stabilizátoru na zadní nápravě a úplně nového odpružení s adaptivními tlumiči, je zde i jedno neočekávané technické řešení. AMG GT R dostalo podobně jako třeba Porsche 911 GT3 RS systém aktivního natáčení zadních kol. Do rychlosti 100 km/h je natočení opačné, nad tuto hranici jdou kola stejným směrem jako ty přední, i když maximální úhel činí pouze jeden a půl stupně.

Sériové ocelové a odvrtávané brzdy mají vpředu průměr 390 mm, zatímco zadní 360 mm, za příplatek je však možné objednat si karbon-keramický brzdový systém s předními kotouči o průměru 402 mm vpředu a 360 mm, jejichž největší devízou je (kromě odolnosti vůči vadnutí) snížení neodpružené rotující hmoty o 17 kg.

Mercedes-AMG GT R se začne nabízet ve druhé polovině listopadu letošního roku, oficiální uvedení na evropský trh je pak naplánováno na březen 2017.

28.6.2016 7:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist