mercedes-2222-versus-realita-ceskych-silnic.jpg

„Mercedes 2222“ versus realita českých silnic

dopravní předpisy v čr

Čas od času (nejen) na tomto místě opakuji, že situace na českých silnicích není zdaleka tak katastrofická, jak ji líčí některá tuzemská média. V této souvislosti není bez zajímavosti, kolik prostoru věnovaly zpravodajské weby dvěma zprávám ze samého konce...

Diskuze

87 komentářů

    JFH

    Už jak jsem na webu četl zprávu pirát 2222, tak jsem očekával názor od někoho z redakce. Z poloviny s Vámi souhlasím, jak se zdůrazňuje majetková situace pirátů, ještě navíc s mafiánskou SPZ..to je opět píchnutí a popuzení. Nicméně to, že dotýčná obět jela v levém pruhu, neznamená, že zdržuje…přeci když předjíždím náklaďák tak vyjedu do levého pruhu zhruba 30m aby přejetí bylo plynulé a pokud před předjížděným tirákem je za 100m další tirák, tak logicky zůstanu. Někteří jedinci už toto považují za zdržování…ale pokud jedu 130,tak to zas takové omezení není. Zpět k případu 2222. Pokud jste si všiml,tak na videu nedobrzdil Mercedes S, takže žádné trestání slabších. Navíc naše dálnice vybízí k jízdě v levém pruhu, kde býva méně drncavá(toto také není šťastné řešení)…Závěr je takový,že bych si nedovolil udělat jednoznačné rozhodnutí kdo koho brzdil, každopádně řidič 2222 patří do nesvéprávného zařízení.

    Kubajsu

    První část mi tedy přijde psaná jako natruc článkům jinde… Je totiž dost možné (jak znám D1), že prostě jela v levém pruhu kolona a MB jí podjížděl zprava… A vždy když se tam někomu nacpal, tak přibrzdil. Ale nikdo jsme tam nebyli, tak nemůžeme soudit.
    S druhou částí nezbývá než plně souhlasit, i když pořád je s těmi mrtvými co dělat a můžeme se snažit srovnávat třeba s GB (myslím 46 mrtvých, nebo D s 53)…

    Kubajsu

    První část mi tedy přijde psaná jako natruc článkům jinde… Je totiž dost možné (jak znám D1), že prostě jela v levém pruhu kolona a MB jí podjížděl zprava… A vždy když se tam někomu nacpal, tak přibrzdil. Ale nikdo jsme tam nebyli, tak nemůžeme soudit.
    S druhou částí nezbývá než plně souhlasit, i když pořád je s těmi mrtvými co dělat a můžeme se snažit srovnávat třeba s GB (myslím 46 mrtvých, nebo D s 53)…

    Kubajsu

    Jé, sory – dal jsem obnovit a poslalo se to znovu 🙁

    Lukáš

    Již od zveřejnění této zprávy v médiích mi bylo jasné, že první, o čem napíšete, bude tato kauza.

    1) Jak víte, že je trestal za bezdůvodnou jízdu v levém pruhu? Máte pro to asi tak stejné podklady jako ti, co tvrdí alternativní variantu.

    Nemuselo se jednat o bezdůvodnou jízdu v levém pruhu. Nastíním Vám, jak se klidně mohlo vše odehrát a vaše tvrzení by tím bylo rázem \“v čoudu\“.

    V pravém pruhu kolona třeba 6 na sebe nalepených kamionů jedoucích 100. V levém pruhu jeden z poškozených jedoucí 140 a předjíždějící tuto kolonu. V polovině předjíždní se přiřítí \“2222\“ jedoucí 210, který nesnese to, že bude muset trochu připrzdit. Jakmile se dostanou před kamiony, \“2222\“ okamžitě bez rezervy místa podjede poškozeného ještě dříve, než se ten stačí (s bezpečným odstupem od kamionu) vrátit.

    No a už máme předjetí z prava a přitom nebylleý pruh obsazen\“ svévolně.

    kocur

    Plně souhlasím s autorem. Dokonce jsem na webu iDnes.cz četl absudní článek o lékárničkách, který byl zakončen cituji:
    \“ Policisté zaznamenali za loňský rok nejméně mrtvých na silnicích za čtyřicet let. Napočítali jich 749, což je polovina obětí ve srovnání s rokem 2000. Pokles je dán tím, že na silnicích ubylo pirátů, kteří se po zavedení bodového systému \“vybodovali\“ a přišli o řidičák. Vliv má i stárnutí populace, kdy ubylo mladých riskujících šoférů, a také počasí.\“

    http://zpravy.idnes.cz/za-starou-lekarnicku-a-propadle-ridicaky-padly-prvni-pokuty-prc-/domaci.asp?c=A110102_205532_domaci_vel

    Svatá prostato, ti novináři už nemuí ani do 10 napočítat, nebo je to fakt na objednávku…

    Subaru4ever

    Samozřejmě by se s některými názory dalo polemizovat, ale v jádru nemůžu nesouhlasit.

    Já bych za bezdůvodnou jízdu v jiném než pravém pruhu bral papíry! Nenávidím to 🙁 … i když to je taky komunistickej názor podobnej těm z \“významných periodik\“ :-/

    m

    Bylo by to úsměvné, kdyby si to takhle rozdávali puberťáci v patnáctiletých plečkách. Źe si to dají čtyřicátnické bílé límečky v autech za milióny je hodně trapné. Docela by mě zajímalo jestli by Trpišovský našel odvahu, takhle zadupnout brzdy před mým Volvem. Ehm, FH 16.

    JFK

    Děláte si srandu nebo vám v lebce něco chybí. Máte představu že na podjetí Vám stačí 30 či 100m. Ne obhajujete samolibé prasata co jezdí NONSTOP v levém a ta část článku o tom že to jsou prapůvodci cílené agrese mi mluví z duše TO jsou první agresoři. PaPa

    Spisovatel

    Máte ale tuuuze bujnou fantazii. To je vražda napsala.

    JHS

    Řekl bych, že velký kus pravdy je v předposlední větě. Kdo by si ničil auto a znepříjemňoval si jízdu drncáním na roletě vpravo, když vlevo to bývá o hodně lepší. V noci tak jezdí mnozí (60%??)

    ddd

    To si nemyslím… pokud by to tak bylo, řidička Escortu by se hned po předjetí kamionů zařadila doprava. Nebylo by možné ji podjet. Mnohem pravděpodobnější mi přijde, že se prostě salámisticky vezla v levém, i když byl pravý volný, protože to na dálnicích vidím pořád. Tento jev rozhodně není vzácný. Řidič 2222 je dement a hovado. Na druhou stranu se snad shodneme na tom, že podle pravidel má jet auto v pravém, a levý je předjížděcí.

    selap

    Přiznám se, že pokud musím jet po D1 tak se taky radši držím v levým pruhu,o to víc však sleduju zpetné zrcátko abych mohl uhnout a nezdržoval.Taky se setkávám s jezdci co tam jedou 130 a neuhnou,vždyť oni jedou co je povoleno…Ovšem není na mě abych soudil kdo a proč jede rychleji,mou poviností je mu uhnout.
    Třeba se ale brzo dočteme:Pirát projel louží,ohodil okna autu ve vedlejším pruhu které típ pádem havarovalo i přesto že silnice byla rovná…

    JFH

    Vidím, že jste nepochopil celý smysl… už vznětlivost za klávesnicí není zdravá:). Neobhajuji jízdu v levém pruhu..bezdůvodnou…ale pokud vidím, že předjíždí a čeká ho předjetí dalšího tiráka, tak se nezblázním tím, že za někým pojedu 20s 130kmh…to mě opravdu neubyde. Jde především o plynulost a ohleduplnost ne?

    Tom

    Že lidi jezdí v levym pruhu a neúhýbají je pravda. I mimo dálnici plno lidí neuhen rychlejšímu nebo motorce, když je místo. Prostě jedou nalepený na středu a neuhnou a neuhnou. Když neuhýbá a je místo vpravo, tak ho předjedu a valim to dál. Ale nebudu se na něj lepit, blikat na něj nebo před nim jen tak brzdit. Na dálnici, kde hrozí každou chvíli mikrospánek, stačí chvíle a je z toho něco horšího než zmačkaná kapota. Ten kdo bezdůvodně někoho brzdí, tak by se měl nad sebou zamyslet. Protože pak vyvolává agresi v ostatních. A je v provozu nebezpečnej. A ten kdo je mentálně slabej a zhroutí se z toho, nemá na silnici co dělat.

    Tom

    A to že tyhle zprávy jen povzbuzujou jen další buzeraci řidičů bezdůvodnejma radarama a zbytečnou šikanou je jasný. Berme řidičáky za návykový látky za volantem klidně na 10let. Berme je agresivním řidičům. Ale zrušme rychlostní limity mimo města a nechme lidi používat mozek. Každej svéprávnej člověk ví jak zvládne jet rychle aniž by ohrožoval ostatní. A chodci a cyklisti co se pohybujou neosvětlený na silnici hlavně v tomhle zimním období ať mají připojištění, když si o ně někdo rozbije auto. Takový povinný ručení pro sebevrahy.

    pkp

    Právě proto, že používání některých mozků nezvládá fungovat při vyšších rychlostech, jsou tu ty rychlostní limity.

    josef

    Zdá se, že věk nehraje roli. Každý starý blbec býval mladým blbcem. V tom je Gaussova křivka neúprosná 🙂

    Kubajsu

    Zařadit před předjížděné vozidlo se řidič smí až v bezpečném odstupu (obzvláště na dálnici, kdy nehrozí omezení protijedoucího vozidla). Což jsou obecně 2s, s ohledem na zimní počasí a možný špatný odhad dejme tomu 3s. To je při 130 km/h téměř 110m a to už může kdejakému nedočkavci připadat pozdě…

    Kubajsu

    A taky hlavně proto, že se na normálních silnicích nepohybují jen OA, ale třeba také nákladní, autobusy, traktory, kombajny, chodci, cyklisté…

    M.

    Podel pumpy na fotografii a sjezdove cedule u ni se domnivam, ze to je 30. km na Brno . V tom useku, kde k nehode doslo, jsou tri pruhy, predjizdeny jel uprostred, predjizdejici vlevo a bily mercedes to pravdepodobne projel pravym stoupacim pruhem. Uz to samo o sobe je prasarna..a pokud uprostred nekdo jede, pak ho cerny s500 predjizdel spravne, ale bily ml strasne moc spechal a vzal to uplne vpravo, kde nasledne uz neco mohlo jet, tak zas prelitl doleva a vecpal se do mezery mezi cernou s500 a auto jeste pred nim. jestli pak brzdil jako mstu nebo jen zabrzdil v prilis male mezere je uz jedno

    Souhlasím s Vámi, že bezdůvodná jízda v levém pruhu je prasárna, ale pořád to neni důvod, abych ohrozil něčí zdraví a majetek.

    Míra

    No pokud jedete v levém pruhu, vpravo je místo a nekoukáte do zrcátek, že za vámi \“čeká\“ někdo rychlejší, jste \“pasivně agresivní\“ a nic na tom nemění, že jedete povolených 130. Nejste na silnici aby jste posuzoval ne/oprávněnost způsobu jízdy ostatních řidičů (neboli policajtem a soudcem)!

    JFH

    Pokud čtete dobře, tak píši, že já to vydržím 20s za někým jet pokud předjíždí. Každá situace je jiná, ale pokud vidím,že mě někdo rychle dojíždí,tak logicky uhnu. Pokud vidím, že to auto jede za mnou plus minus stejně, tak uhnu až po předjíždění. Těžko se to dá zde vyjádřit, protože každou situaci zhodnotíte jinak…jednou uhnete hned, podruhé přidáte, potřetí vidíte, že jede stejně jak vy, tak to dokončíte. A nikdo není dokonalý,takže si taky někdy zanadávám a ruku na srdce,taky někdy udělám chybu a kdo ne?

    audis

    s článkem naprosto souhlasím, vytesat do kamene a kámen postavit před postel poslancům, uředníkům, šéfům řadových policistů vč. obecních, členům zastupitelstev, novinářům mainstremových medií a  před a markety, aby každá vofce konečně procitla a probudila se.

    Ondřej

    Obávám se, že v celé ČR není ani jeden radar bezdůvodnej, leda že by byl třeba na parkovišti;-)

    Nedy

    Rád bych upozornil, že počítáte s tím, že by kamion stál, což je při jeho předjíždění na dálnici šance celkem minimální. Tudíž rozdíl rychlosti předjížděného vozidla s tím co ho předjíždí je cca 30 km/h. To znamená, že za 3s zmíněný kamion předjede o necelých 10 metrů…

    Nedy

    Rád bych upozornil, že počítáte s tím, že by kamion stál, což je při jeho předjíždění na dálnici šance celkem minimální. Tudíž rozdíl rychlosti předjížděného vozidla s tím co ho předjíždí je cca 30 km/h. To znamená, že za 3s zmíněný kamion předjede o necelých 10 metrů…

    Viper

    s autorem souhlasím, ale mohl by se zamyslet nad odsouzenim člověka na základě auta a ne důkazů (SUV je důvodem k vině??).. trochu objektivity, po které sám voláte, pane Červenko.. Jinak samo, řidičovi zákaz řízení na x let, ale stejně tak jsem pro pokutování předjížděných vozů za jízdu vlevo

    lojz

    Jak někdo může vůbec dávat téměř do roviny jízdu v levém pruhu (a teď nehleďme doslovně na literu zákona) – což je v podstatě pouze jakési omezení (chcete-li přestupek), s vybržděním řidiče v levém dálničním pruhu (až do úplného zastavení!), což bych v hustějším provozu bral téměř jako pokus o vraždu a obecné ohrožení. Když jedu 160, počítám, že občas někoho dojedu co jede 130. Počítá někdo s tím, že v levém na dálnici před vámi někdo nenadále prudce zastaví? Podle počtu nehod na dálnici s tím dost lidí nepočítá. Že pan redaktor Červenka není schopen vnímat realitu, víme už z více článků.

    Tom

    Rychlostní limity se zavedly kvůli ropný krizi. To nemělo nic společnýho z bezpečností provozu. A kdyby se zrušily mimo obec. To by neznamenalo, že se bude jezdit 200km/h. To by neznamenalo, že když pojedete 250km/h po silnici II. třídy a sestřelíte cyklistu, že za nic nemůžete.

    Ruppert

    A že vy nejste schopen číst psaný text, poznáme z vašeho příspěvku. Nevidím, že by autor někde dával obě věci téměř do roviny nebo tvrdil, že řidiče mercedesu omlouvá, pokud ho někdo zpomaloval. Já tam čtu, že mu vadí, že o případu se píše jako o trestání \“pomalejších\“ a o pocitech, které to v lidech vyvolává.

    za prvé přeju mercedesu 2222 hodně štěstí. já nejsem žádný dobrý člověk, jsem arogantní, nemám rád tenhle systém, peněz mám hodně a života si užívám i na úkor druhých, tak jak to funguje všude jinde na zemi u všech organizmů…asi takhle by mě charakterizovala média pokud bych nepustil starou paní přes přechod, protože jsme spěchal na schůzi akcionářů. Je to nehorázné jak se vše zveličuje. Pojišťovací finta \“vběhnul mě tam králík tak jsem to zadupnul\“ je poměrně stará. otázka proč by si takový člověk vědomě ničil svoje auto, majetně založení jedinci mají ke svým autům kladný vztah. nikdo z nás tam nebyl, pokud nějaká paní, kterou předtím předjížděl \“až moc rychle\“ a řekla si \“hajzl ten má teda rychlé auto\“ a následnou potyčku mercedesů (ani bych se nedivil kdyby si jen tak z chuti závodili) a řidič, který do vozu naboural se vše snaží zaobalit tak že on je ten syčák s rychlejším autem a bohatší a proto je zákonitě hajzl. naše společnost je odporná, za nikoho bych nedal ruku do ohně a nebudu někoho soudit na základě informací z médií.

    Citace z článku:

    \“Jestliže říkáme, že řidič Mercedesu trestal pomalejší řidiče za to, že jeli pomaleji, zrovna tak bychom mohli říci, že oni předtím trestali jeho za to, že jel rychleji. Trapné a odsouzeníhodné je obojí…\“

    Rupperte, to že umíš číst, ještě neznamená že nejsi hlupák. A jestli Červenka vidí jako jediný projev agresivity na českých silnicích jízdu v levém pruhu na dálnici, může se s tebou klidně rovnat.

    lojz

    Rychlostní limity byly už od dob pohonu na páru, kdy ještě před autem (chceš-li parovozem) běhal borec s vlaječkou.

    Marek

    Dobrý den. Naprosto souhlasím! Píšete skvělé články pane Červenka!

    Steve

    A proč ho nutíte za sebou těch 20s jet, když by stačilo aby jste na 5s uhnul a on vás mohl v klidu předjet. Chcete ohleduplnost ale sám ohleduplný nejste.

    Mladých a riskujících, to mně opravdu pobavilo. Já sám jsem začal řídit nedávno a sám za sebe bych nemohl říci, že riskuji. Spíš by asi někteří z vás řekli, že jezdím zbytečně pomalu, po Praze cca. 40. Myslím, že by stálo za to porovnat, kolik % nehod za rok způsobí mladí řidiči a kolik senioři, myslím, že výsledek by hrál jednoznačně v neprospěch seniorů, ale takové informace už se z médií nedozvíme.

    Co se týká řidiče \“2222\“ souhlasím s autorem, že jde o někoho, kdo si léčí mindrák a veskrze se jedná o ojedinělý jev, osobně mám spíš z lidí, kteří mají svá auta v \“hustotuningu\“ za hlupáky, kteří jsou k smíchu, nicméně i tak bych se takovému idiotu klidil z cesty a nesnažil se ho \“vychovávat\“ tím, že ho přibrzdím v levém pruhu. Asi si řeknete, že jsem blázen, ale je až pojedu na j.Moravu, tak prostě pojedu po okreskách, už jen kvůli \“kvalitě\“ dálnice D1.

    Michal

    Zapomněl jsem se podepsat-)

    Michal

    ale já až pojedu…………. Fuj překlepy-)

    Samozřejmě na D1 vzhledek ke stavu silnice jezdím jedině vlevo. To je specifikum téhle dálnice. Ale v tom případě STÁLE sleduji situaci za sebou a jakmile se někdo blíží, uhýbám OKAMŽITĚ, tak aby dotyčný němusel ani trochu zpomalit…

    Samozřejmě na D1 vzhledek ke stavu silnice jezdím jedině vlevo. To je specifikum téhle dálnice. Ale v tom případě STÁLE sleduji situaci za sebou a jakmile se někdo blíží, uhýbám OKAMŽITĚ, tak aby dotyčný němusel ani trochu zpomalit…

    Mike

    Řídím přes 20 let. Auta střídám ze služebních důvodů hodně často – hlavně škodovky,ale i jiné značky. Jezdím svižně, ročně ca. 50t km hlavně v Čechách, Německu a Rakousku.
    Je velký rozdíl v chování ostatních řidičů, jestli jedete Fabií, Octavíí, nebo černým Superbem a jakou mát na autě RZ (jaký stát). Na Fabii s českou RZ si zamindrákovaní čecháčci, východní němci a rakušáci zkouší vylepšit své zřejmě pošramocené ego (blokování, přidávání plynu při předjíždění atd. je naprosto běžné)– musíte jezdit hodně defenzivně. Jezdci z DDR např. často problikávají česká auta pokud předjedou jejich občany na jejich okresce (ačkoliv to tam znáte a je to přehledný úsek). Nejlépe se jezdí autem typu Octavie – zde agresi zažijete v podstatě jen od řidičů z DDR, ostatní jsou více méně v pohodě, pokud sami nejedete jako prase. U Superba už zase můžete zažít blokování, jízdu v levém pruhu atd. nejen v DDR ale i v Čechách. Zde se zřejmě jedná o typický projev postkomunistické závisti – máš pěkný auto, jsi asi úspěšný – tak aspoň zpomal, když už na Tebe jinak nemám. Naproti tomu řidiči bývalé NSR jsou většinou k české RZ ohleduplní – asi ještě nevědí co to CZ znamená… Zkuste si jet v bývalé DDR namísto s českou RZ s autem s německým číslem. Chování tamních řidičů je diametrálně!! odlišné.To nejlepší co se Vám může stát je značka s emblémem D v zemi D. V podstatě nemáte nikdy problém, ať jste pomalejší, nebo rychlejší … Co si budeme povídat válka je asi stmelila a chovají se k sobě slušně. Toto všechno by si zasloužilo psychologickou studii, doufám, že ji naše policie již má.
    Co se týče bílého MB 2222 neodvažoval bych si soudit. Narazil do něj totiž také Mercedes Benz – jen černý a jiného typu… Pakliže že bych ho v levém pruhu v bílém dojel, umím si představit, že ten černý (úspěšný, arogantní…) mně bude schopen několik kilometrů v levém blokovat, aby mi ukázal, že on je ten úspěšnější a že na něj nemám. Pak můžou rupnout bílému nervy… Ale nemá se to dělat… že pane Trpišovský – kdybys aspoň přiznal, žes to udělal schválně, což je každému jasný.. Vždyť je to na Českých silnicích normální.
    P.S. nejhůř jezdí Poláci co se vrací v pátek večer z Bavorska z práce od Řezna do Wroclawi přes ČR (a v neděli v noci jedou zpátky). Jsou spojeni vysílačkami a hlásí si případné kontroly (poznáte podle dlouhé antény na střeše)… Pro policii ČR – tip na snadný výdělek pro státní kasu.

    Petr K.

    Protože zdaleka ne každý má výkon na to, aby mě stihl předjet natolik rychle, abych já nemusel za kamionem dobržďovat.
    Ale jak už původní autor napsal, je to o každé konkrétní situaci. Smyslem je plynulost, bezpečnost a respekt, nikoliv dosahování maximálních rychlostí jedince.
    Faktem je, že situace na českých dálnicích se spíše lepší, než zhoršuje. Blikačů ubývá stejně jako agresivity samostné. Smutným faktem bohužel zůstává, že pokud se někdo agresivní vyskytne, nejen že na něj PČR nemá páky, ale ani je nehledá. Ono je totiž mnohem jednodušší a rychlejší pokutovat slušného nekonfliktního řidiče za to, že mu nesvítí světlo, než se dohadovat s imbecilním agresorem. Ztratí se tím spousta času s nejistým výsledkem a člověk nikdy neví, koho má jako známého…

    JFH

    Až se naučíte chápat podstatu a význam vět,tak pak se da klidně diskutovat…buhužel s Vámi to nejde.

    Tom

    Zajímavé na celé diskuzi je skutečnost, že všichni považují za normální předjíždění jiného automobilu, který jede na dálnici maximální dovolenou rychlostí 130km/hod. Nad porušováním dopravních předpisů se nikdo v této zemi nepozastavuje a považuje to zřejmě za normální.

    T.P.

    Ono se nabízí prosté vysvětlení, že všichni diskutující jsou motoristé, a tedy jsou právem plně vytíženi pozastavováním se nad něčím zcela jiným. A sice tím, že zákonodárci této země se nijak nepozastavují nad pronikavou blbostí řady platných zákonných ustanovení a norem, jejich odtržeností od reality a prakticky obtížnou dodržitelností. Konkrétně např. nad tím, že limit 130 km/h na rychlostní (od slova rychlost!!) komunikaci je absurdní a v řadě moderních aut vede ke sterotypní a otupující jízdě, která je mnohem nebezpečnější a reakce řidiče více ohrožující, než 0,3 promile alkoholu v krvi. Čili jsme v situaci, kdy větší blbost neguje tu menší a zbytek větší blbosti v podobě pachuti v duši i ústech postižení ventilují nadáváním na libovolné téma ve více či méně sofistikované formě.
    Vůbec nejzáludnější jsou potom kárající rádobyglosátoři, kteří absenci vlastního obhajitelného názoru suplují bezduchými odkazy na nepochybnou správnost a geniálnost platných norem a předpisů a nutnost je dogmaticky dodržovat, prokazujíce tak všem ostatním, že sami jsou jen pokrytecké ovce!

    Hehehe :-))

    Je SUV důvodem k vině? Nikoliv. SUV na dálníci je jen důvodem ke zbystření a rychlé úvaze o duševním potenciálu majitele. Něco jako zhmotnění židovského přísloví: ,,Kozel je nebezpečný zepředu, kůň zezadu, hlupák ze všech stran.\“ :-))

    Jyrki

    Je tezke se postavit na stranu nekoho…faktem je, ze ceske silnice a dalnice jsou jako reseto. Levy pruh je urcen pouze pro PREDJIZDENI, nikoliv pro trvalou jizdu a nic na tom stav vozovky nemeni. Na druhou stranu ten pravy pruh je opravdu nebezpecny, koleje jsou tam takove, ze nektera auta se ve 130 km/h stavaji pomalu neovladatelnymi a ridici opravdu nemaji jinou volbu nez jet vlevo. A umerne poctu vozidel v levem pruhu roste pocet tech co neumeji kvalitne sledovat provoz a vcas uhnout rychlejsim vozidlum, pak jde plynulost dopravy pod kytky a leckdy to uz proste nevydrzi s nervy a dochazi k situacim jako je blokovani apod.

    Tom

    Vůbec nejzáludnější jsou potom kárající rádobyglosátoři, kteří absenci vlastního obhajitelného názoru suplují bezduchými odkazy na nepochybnou správnost a geniálnost platných norem a předpisů a nutnost je dogmaticky dodržovat, prokazujíce tak všem ostatním, že sami jsou jen pokrytecké ovce!

    Pokud se domníváte , že platné předpisy (zákony)v této zemi není potřeba dodržovat a ten kdo je dodržuje je pokrytecká ovce, tak zrušme platnost všech zákonů a ušetřené peníze přesuňme třeba na podporu porodnosti nebo do zdravotnictví.

    Vavris

    Tohle mi mluví z duše… VÝBORNÝ ČLÁNEK! Jak je to s našimi médii už víme dávno. Včera mě naprosto znechutil pořad \“máte slovo\“. Stejně jako autor nemám pocit, že bych měl na cestách každou chvíli zemřít, ale hlavně, hlavně vnímám tu \“pasivní agresivitu\“.

    Myslím, že nás neohrožují \“piráti\“, nýbrž celkové napětí na cestách, sobectví oněch \“slušných\“ i neslušných řidičů, to jak si neumímve vyhovět.

    Když jedu, přižene si to za mě blbec (chcete-li pirát) f černém BMW s černými skly a lepí se mi za zadek, bliknu pravým, nechám ho předjet a je mi to fuk, ať se klidně zabije o někoho jiného. Takové setkání \“s pirátem\“ trvá pár sekund a pokud si vzpomínám, nikdy mě nijak výrazně neohrozilo ani nevytočilo.

    Přesně opačný případ nastane, když narazím na tatíka s rodinkou, který si to imrvére šine v levém, paní která se mi v dešti snaží vypálit oči mlhovkama, důchodce, který po uzší okresce olizuje středový pruh a brání předjetí nebo třeba jednu z mnoha ovcí která se mi behementně snaží zabránit v aplikaci ZIPu. Z tohoto mi pomalu tečou nervy. Tohle ve mě stupňuje napětí a vede k menší vyrovnanosti.

    PROČ NA TO NIKDO NEPOUKAZUJE? Spousta těchto \“obyčejných a slušných\“ řidičů vyvolává agresi, snaží se vychovávat ty zlé piráty a přímo se tak svou lhostejností podílí na šiření stresu napříč provozem.

    Tom

    Čech se Rakouskem řítil rychlostí 196 km/h, přišel o řidičák
    Rakouská policie ve čtvrtek 6.1.2010 zadržela českého řidiče, který uháněl na dálnici A12 v Tyrolsku téměř dvojnásobnou rychlostí, než povolují tamější předpisy. Po zadržení byl muži odebrán řidičský průkaz a řidič dostal zákaz pokračovat v jízdě, informovala na svém webu rakouská policie.

    Vůbec nejzáludnější jsou potom kárající rádobyglosátoři, kteří absenci vlastního obhajitelného názoru suplují bezduchými odkazy na nepochybnou správnost a geniálnost platných norem a předpisů a nutnost je dogmaticky dodržovat, prokazujíce tak všem ostatním, že sami jsou jen pokrytecké ovce!

    Tom

    Kdo mne má právo předjíždět, pokud jedu po dálnici 130 km/h? (Možnosti – bohatší, mocnější, hezčí,ignorující zákony apod.)

    Vavris

    Třeba každý občan jednající v krajní nouzi 🙂 Nebo občan, jehož špatně kalibrovaný tachometr ukazuje nižší rychlost než skutečnou a on se v dobré víře řídí údaji tachometru? Navíc, jak bylo již letos precedentně soudem rozhodnuto, malé překročení povolené rychlosti nenaplňuje materiální aspekt přestupku, takže třeba každý, který za příznivých podmínek lehce překročí povolenou rychlost?

    Já se zase ptám – proč pokládat takto blbě postavenou otázku?

    T.P.

    Vážený kolego, moje sdělení bylo poněkud jiné, a sice takové, že každé dogma, byť je jím sám zákon (či jiná právní norma) je principiálně blbě! Nežijeme ani ve škatulkách ani v ideálním světě, kde by takové normy byly bezezbytku naplnitelné (námi) či uplatnitelné (příslušnými orgány – prosím nevnímat pejorativně). Jinak řečeno, nebezpečně a ohrožujícím způsobem se dá jezdit i v rámci zákonných norem. Naproti tomu překročení zákonné normy (např. rychlosti) v situaci, která to objektivně umožňuje udělat bezpečně (viz. viditelnost, povrch vozovky, hustota provozu apod.), nemusí být nijak škodlivé, špatné, zlovolné, ohrožující či jinak společensky nebezpečné.
    Vřele Vaší pozornosti doporučuji právní rozklad na téma \“materiální aspekt přestupku\“ uveřejněný na konkurenčním Autowebu. Né, že by mi nelichotilo, když jsem citován, to zas jó. Nicméně v případě člověka argumentujícího výhradně vykopírovanými pasážemi cizích příspěvků nebo dokonce médií, mě to téměř uráží. Navrhuji proto Vaší ctěné pozornosti výše zmíněný článek erudovaného právníka, ve kterém jistě najdete řadu zajímavých pasáží, které budete moci opisovat/citovat, a protože jsou alespoň plné relevantních argumentů (s nimiž je možno souhlasit či nesouhlasit dle libosti, ale aspoň tam nějaké argumenty jsou), takové konání Vám dokonce pochválím.

    T.P.

    Vážený kolego, moje sdělení bylo poněkud jiné, a sice takové, že každé dogma, byť je jím sám zákon (či jiná právní norma) je principiálně blbě! Nežijeme ani ve škatulkách ani v ideálním světě, kde by takové normy byly bezezbytku naplnitelné (námi) či uplatnitelné (příslušnými orgány – prosím nevnímat pejorativně). Jinak řečeno, nebezpečně a ohrožujícím způsobem se dá jezdit i v rámci zákonných norem. Naproti tomu překročení zákonné normy (např. rychlosti) v situaci, která to objektivně umožňuje udělat bezpečně (viz. viditelnost, povrch vozovky, hustota provozu apod.), nemusí být nijak škodlivé, špatné, zlovolné, ohrožující či jinak společensky nebezpečné.
    Vřele Vaší pozornosti doporučuji právní rozklad na téma \“materiální aspekt přestupku\“ uveřejněný na konkurenčním Autowebu. Né, že by mi nelichotilo, když jsem citován, to zas jó. Nicméně v případě člověka argumentujícího výhradně vykopírovanými pasážemi cizích příspěvků nebo dokonce médií, mě to téměř uráží. Navrhuji proto Vaší ctěné pozornosti výše zmíněný článek erudovaného právníka, ve kterém jistě najdete řadu zajímavých pasáží, které budete moci opisovat/citovat, a protože jsou alespoň plné relevantních argumentů (s nimiž je možno souhlasit či nesouhlasit dle libosti, ale aspoň tam nějaké argumenty jsou), takové konání Vám dokonce pochválím.

    Martin

    Faktem zůstává nejvyšší povolená rychlost na dálnici 130km/h.Pokud předjíždím kolonu pomalejších vozidel tak tedy předpisovou 130 a nehodlám kvůli netrpělivci za mnou kličkovat mezi kamiony a zkracovat už tak nedostatečné odstupy mezi vozidly.Zanedbatelná není ani zvýšená spotřeba vyvolaná oscilující rychlostí mezi 100-130km/h. Samozřejmě jiná situace nastane pokud uvidím v zrcátku vůz s předností jízdy.

    RofK

    To je ale zase jednou blabol, kolego.

    Jim

    Naprosto souhlasím s článkem. Osobně mi na celé věci nejvíce vadí, jakou prasárnu opět předvedla česká média. Za označení pirát by je už měl někdo zažalovat. Tím nikoho neobhajuji, ale média mají být nestranná a ne rozhodovat, kdo je prase a kdo svatoušek. Osobně vidím prapůvod v naprosté ignoraci blokovačů levého pruhu a absolutní lenosti a neschopnosti policie jejich jednání postihovat. Chápu, že někdo jede vlevo i když nepředjíždí, protože pravý je od kamionů často jak horská dráha. Pak má ale koukat do zrcátka a uhybat rychlejším, pokud tedy zrovna nepředjíždí. A předjíždět nemá jako kamioňáci, tedy rychlostí o 2 km vyšší než má vůz v pravém pruhu.

    Jim

    Zmínka o mercedesech je velice přesná. Vidím to stejně.

    Michal

    Trpišovského sice mohl nějaký trotl záměrně brzdit, což je samozřejmě špatně, to mu ale ještě nedává právo chovat se na silnici jako prase. To, co okolo toho ztropila média, je sice fraška, na druhou stranu nechápu, proč se kolem rychlosti dělají neustálé \“tanečky.\“

    Ať se zavede 18 – ti bodový systém jako v Německu, kde se posuzuje i nebezpečnost předjíždění a nižší přestupky jsou ohodnoceny menším počtem bodů než u nás a bude pokoj. A pište si, že kdyby to co dělal p.Trpišovský tady, udělal i v Německu, (prudké brzdění před předjetými auty), tak by přišel o papíry, ani by nevěděl jak, nehledě na to, že je v Německu na autobahnu jen doporučená rychlost, a to, že je levý pruh určený POUZE k předjíždění Vám jistě zdůrazňovat nemusím, tudíž ten kdo jej používá po celou dobu cesty vlastně porušuje předpisy. Závěrem bych chtěl říci, že mi 130 km/h také přijde málo, podle mně by byla taková rozumná cestovní rychlost 150 km/h.

    punmpičkář

    hmm takže podle všeho je pravý pruh vyhrazený kamionům co jedou 100km/h a levej pruh jízdě nad 160km/h. Dělám všechno proto abych svojí rychlostí 130km/h nikoho nebrzdil, ale občas se to prostě stane, protože odhadnout jestli někde v dálce jedou ty rozsvícená světla 160, nebo 220 se mi ne vždy podaří. Pokud svojí rychlostí předjíždím pět kaminonů s rozestupy tak nemám jinou rozumnou možnost než už to holt nějak dokončit a než se mi to rozjede na 150-160 což je max. tak to trvá rok.

    Tom

    Nebyly rychlostní limity od dob na páru

    Tom

    Od roku 1950 do roku 1979 nebyly rychlostní limity mimo obec v Česku. Beru jenom osobní autmobily. Platila věta že musíte přizpůsobit rychlost stavu vozovky, počasí atd. Nesměli jste překročit maximální rychlost vozidla. Ale rychlostní limity mimo obec nebyly. Až od roku 1976 se zavedlo 90km/h pro osobní vozidla.

    Tom

    Na konci nemá být 1976 ale 1979

    Rudolf

    ona PČR na dálnici vidět není a pokud ano, tak je schovaná v civilním passatu a je připravena účtovat za vysokou rychlost. JEDNOU sem je viděl jak zastavili u krajince, kde šel chodec 😉 jinak o jejich úmyslech iluze nemám.
    Že policie nedbá na jízdu v pravém pruhu (ani o tom \“experti\“ a jiní humli nehovoří) je prostě neomluvitelné. A že těch blbců jedoucích 100 kmh prostředkem je požehnaně.

    Rudolf

    Skutečně sou velký rozdíly, jak se chová okolí podle typu auta, o RZ nemluvě (moji známí technici z DDR, co nalítaj 100t km ročně a jezdí s mnichovskou značkou by o tom mohli vyprávět). Když jedu s Vianem 160 kmh, tak mě neustále někdo bezohledně zpomaluje a nenechává mi dostatek prostoru na plynulé zpomalení, když jedu s trojkovým baworem nebo R-klasse, je to naprostá pohoda. Lidi se pak přede mě necpou. To viano je v šestihrnku, ale vypadá stejně blbě jako každý stokoňový Vito – můj problém. Xenony by hodně pomohly. \“ksicht auta\“ dělá divy. Když sem měl v roce 2005 zcela čerstvou E90, tak sem nestačil zírat, jak se levej pruh uvolňoval :)))

    myslím že zvýšení rychlosti se míjí účinkem, ukažte mi kolik procent aut v české republice je schopno POHODLNĚ jet 150.

    no vidíte já když se chci zbavit 5 kamionů tak než přejdedu prvního tak ze 130 mám na tachometru 210.

    Pawlik

    Mám spíš pocit, že je tomu naopak. Smysluplně umístěných radarů je naprosté minimum. Zato na výjezdu z obce, kde není kolem silnice než louky, ale do značky ještě 100m chybí, je jich jak naseto.

    Pawlik

    A co má být ten snadný výdělek? Kontroly si hlásí a CB je na území EU legální. Osobně ho mám v autě taky, trochu lepší model, umí českou i polskou normu (trochu jiné frekvence kanálů) i monitorování dvou frekvencí současně (PL 19, CZ 10). Umím česky i  polsky, tak poslouchám a hlásím. Cokoli použijete proti buzerace státní mocí, je pozitivní. Polské CB má výhodu v tom, že Poláků je v Evropě plno a kolikrát od nich chytnete potřebnou informaci třeba i ve Španělsku 🙂

    Pawlik

    Moje třeba ne. Ale jestli to vaše zvládne (a vy s tím nebudete mít problém) tak vám nebudu bránit jet třeba 170.

    Zbytečná jízda v levém pruhu je spíš projev sobectví než agresivity.
    Honit někoho jezdit nad povolený limit, tedy riskovat trest se mi nedá.
    I pomalý někdy chce předjet. A měl by se rychle zase zařadit. A předjíždějící předjíždět, stává se ten po vyklizení pruhu zpomalí a předjíždí už jen šourem.
    Jinak souhlasím, že agresivity zase tak moc nevidim, nevim co je to za fámu. Ovšem často jeden agresivní stačí na celý život, na zbytek, krátký zbytek života.

    Gale

    Doufám že nejste držitelem řidičského oprávnění, jen pak lze omluvit Vaši nevědomost.
    Odpovědí je více:
    1) kdokoli využívající institut krajní nouze zakotvený v trestním i přestupkovém zákoně
    2) vozidla s právem přednostní jízdy
    3) osoby uvedené v §18 odst. 9 zák. 361/2000 Sb. v platném znění

    Vaše povinnost uvolnit levý či střední pruh přitom samozřejmě platí též vůči řidičům porušujícím zákon, jakkoli nemáte žádnou možnost je rozpoznat od těch \“oprávněných\“.

    Dr Drb

    Jen bych doplnil že se svojí Felicií 1.3 při jízdě do Brna využívám ZEJMÉNA LEVÝ PRUH PŘESTOŽE JEZDÍM RYCHLOSTÍ CCA 110KM/H.
    Nejedná se promyšlenou provokace nebě něco jiného – negativního. Prostě jezdím v časy kdy je dálnice poloprázdná, pravý pruh připomíná tankodrom a je bezpečnější čas od času uhnout rychlejším autům než celou cestu poskakovat v pravém pruhu.
    Jinak moc pěknej článek se kterým nelze než souhlasit!

    wobe

    http://www.zkouknito.cz/video_42162_smrtelne-autonehody-v-video-mixu i toto je odpoved na agresi a netecnost a bezcitnost

    Franta

    Aha, tak milostpán nehodlá kličkovat. A přemýšlet občas hodláte? Pokud ano, zkuste zvážit, že za vámi může jet někdo, kdo spěchá skutečně z velmi vážných důvodů a pro koho jsou řidiči líní pootočit volantem či nechtějící si pokazit průměrnou spotřebu v daný okamžit tím pravým darem z nebes.

    bflmpsvz

    Franto, na tebe plati jedine .. internetovej troll, co prudi a placa nesmysly jen aby popuzoval.
    Pokud je na D1 130Km/h limit a ten imbecil jel 200+ a mel ty koule nasrat se zprava pred s/klasse mercedes, ktera ma 4 litrovy benzinovy motor a skolit ho, ze na dalnici nema co delat, tak je to debil magor a psychopat. Notabene, kdyz podle zprav byla dalnice poloprazdna. Kdyz je nekdo kreten a jezdi o 70km/h vic nez je povolena rychlost, prosim, ale at nenuti ridice vezouci 4lete dite klickovat jak zajic, aby milostpan nahodou nemusel pribrzdit. V Nemecku to je normal. jezdi se rychle ale ohleduplne, u nas se delaji naschvaly.

    bflmpsvz

    a to uz vubec nemluvim o tom, ze mu to zlomyslne zadupl pred nosem aby to policajti posoudili jako nedodrzeni vzdalenosti, pricemz na takovy manevr se ve 130ti opravdu neda reagovat. Takze Franto podle tebe je ten chudinka ubohej ridic tuningoveho SUV AMG 7.5l 800 koni, ktery zpusobi na poloprazdne dalnici zbytecnou nehodu a zkrati Sko v porizovaci cene 3mega vlastne robin hood bojujici za plynulost provozu a ridic co veze ctyrlete decko predpisovou 130kou je prekazka provozu ? Takhle jsi to myslel ? Tak to sorry, dej si pokazde nez sednes za volant studenou sprchu a kazde rano si omyvej prirozeni ve studene vode.. to ti snad pomuze myslet jinym organem.

    bflmpsvz

    a to uz vubec nemluvim o tom, ze mu to zlomyslne zadupl pred nosem aby to policajti posoudili jako nedodrzeni vzdalenosti, pricemz na takovy manevr se ve 130ti opravdu neda reagovat. Takze Franto podle tebe je ten chudinka ubohej ridic tuningoveho SUV AMG 7.5l 800 koni, ktery zpusobi na poloprazdne dalnici zbytecnou nehodu a zkrati Sko v porizovaci cene 3mega vlastne robin hood bojujici za plynulost provozu a ridic co veze ctyrlete decko predpisovou 130kou je prekazka provozu ? Takhle jsi to myslel ? Tak to sorry, dej si pokazde nez sednes za volant studenou sprchu a kazde rano si omyvej prirozeni ve studene vode.. to ti snad pomuze myslet jinym organem.

    Franta

    :-)Prosím vás, buďte té dobroty, přečtěte si ještě jednou můj příspěvek, zkuste se zamyslet, jste-li toho schopen a napište mi v klidu, bez emocí, na základě čeho jste dospěl k názoru, že se pana Trpišovského (či jak se dotyčný jmenuje) zastávám nebo jej obhajuji. Ano? Předem děkuji.

    Atomike

    s Vámi souhlasím. Projezdil jsem v podstat celou Evropu a musím říct, že u nás není situace na silnicích o nich horší, než jinde. U nás jsme ovšem papežštější, než Papež a na lidi musí bejt přísnost. Bohužel za jásavého povyku většiny z oněch lidí.

    Jizda v levem pruhu

    Pokud jedu v levem pruhu a je prede mnou kolona predjizdejici kamiony, tak neni zadny duvod se radit do praveho pruhu. To je naprosto typicka situaci na dalnici, kdy se da podjizdet kolona aut zprava a presto auta jedouci v levem pruhu nejedou bezduvodne v levem. Proto je autoruv argument o tom, ze kdyz se da podjet zprava, tak auta v levem pruhu zdrzuji uplne spatny, skoro jako kdyby autor moc nejezdil nebo pri tom nepremyslel.

    pavel

    Tak zde zářný příklad těch, kdo mě každý(!) den ohrožují na silnicích. od jednoho sjezdu s dálnice po druhý je v cz cca 8km, co vyřeší 20s na této cestě? tento údaj je relevantní až při rychlostech přez 3OOkm/h. Řekl bych, že takovýto řidič je pirát, bez ohledu na další. .ebil, který donutí zastavit druhého v rychlém pruhu na dálnici bez důvodu je téměř vrah. Přivítal bych pokuty v takovémto případě v asi třetinové výši než v D, tzn. cca 5 000 eur za jednu situaci, aby také zbylo těm chudým na mercedes třídy M. děkuji za reakce!!!

    Pavel

    dekuji za tento názor. líp bych to neřekl.

    JH

    Já nechci s ničím zde uvedeným polemizovat, jen bych chtěl dodat, že po D1 zejména přes Vysočinu jezdím výhradně v levém pruhu, i když je pravý volný, a to z důvodu, že tento je výrazně větší tankodrom, než levý. Je proto možné, že stejný přístup zvolil i řidič zprava předjetého vozu, a \“pirátova\“ Mercedesu si za sebou všiml pozdě, a neuhnul.

    >
    To je zlá implikácia. Mohli predbiehať s bezpečným odstupom – trebárs 3 s. To je na diaľnici odstup, pri ktorom je možné aj (nebezpečné) predbehnutie sprava.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist