McLaren nepočítá s dvanáctiválcem
McLaren
Podle McLarenu má dvanáctiválec místo už jen v muzeu. Co tedy bude mít pod kapotou nástupce ikonického McLarenu F1?
930 koní v luxusu: Brabus uvádí nový tuning pro Mercedes-AMG S 63 E Performance
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
McLaren
Podle McLarenu má dvanáctiválec místo už jen v muzeu. Co tedy bude mít pod kapotou nástupce ikonického McLarenu F1?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Atmosférické motory jsou to nejjednodušší co se dá zkonstruovat. Proto dosáhnout výkon s velkoobjemovým dvanáctiválcem není žádné motorářské umění. Proto se do toho s oblibou pouští malovýrobci. Není na tom nic ikonického. Dokonce i takový velký motor může být paradoxně i levný – viz američtí výrobci.
Přeplňovaný motor je vyšší konstrukční level a přináší daleko větší úskalí a komplikace. Na jednu stranu to vypadá jednodušeji tj. mrsknu tam dmychadlo a lehce manipuluju s výkonem, ale ve skutečnosti je všechno podstatně více machanicky a teplotně zatížené než u stejně výkonného atmosférického většího motoru. Navíc u supersportů se na rozdíl od běžné produkce dá očekávat to, že motor skutečně při provozu např. na okruhu pojede ve velkém zatížení a rázem vznikne výrobci problém, na který on často nemá kapacity a může ho i finančně položit. Proto se tomu vyhýbají. Atmo je pro ně bezpečnější.
Do přeplňování se pustí motorář, který je na vyšší úrovni a je to znakem vyšší úrovně. Proto jakmile do toho některý z nich vstoupí ostatní ho musí následovat. Zatím o tom jen hovoří, ve skutečnosti ani ferrari, ani lambo a ani mclaren nic v reálu s přeplňováním nedělají je to jenom dělostřelecká příprava.
Pokud by chtěli jít cestou přeplňování tlačili by to přes F1, kde by mohli takové motory odzkoušet v reálu. Ferrari je akcionář pořadatele formule a pokud by chtěli, tak to tam prosadí. Zatím se myslím nic takového nechystá.
\“dosáhnout výkon s velkoobjemovým dvanáctiválcem není žádné motorářské umění\“ (…) \“Do přeplňování se pustí motorář, který je na vyšší úrovni\“… Pochopil jsem to správně, že podle Tvého názoru jsou motoráři Ferrari totální lemry ve srovnání se stvořiteli 1,2 TSI???
Co jste to tady pane \’profesore\‘ vyblinkal?
Je pravda ze zastavba mensiho a lehciho motoru dava docela smysl. obe dve veliciny jsou velice dulezity a preplnovani se v budoucnu stejne nevyhnem nikde.
McLaren uz preplnovanie ma, v MP4-12C alebo ako sa to vola.