Mazda6 2.0i

18 fotografiíMazda 6

Benzínová Mazda 6 nehraje s ideálními kartami: žádný krouťák, na pohled nuda, interiér taky nic moc, za chvíli je tady nový model... Tak proč nás ježdění s ní tak bavilo?

Diskuze

24 komentářů

    dalibor

    Skvělý test, Jirko! Boží komentáře, hlavně ty o tom pasátu fkombíku a ftédéíčku… 🙂 Díky díky díky… Jo, je fakt, že Mazda je díky své hmotnosti malého hatchbacku (Peugeot 207…) hodně obratná a pak ten relativní nedostatek výkonu nevadí. A podvozek je boží.

    Charger

    Ano, tradičně skvělý test:-)

    Kocmeister

    Ano skvělý test skvělého auta. Akorát mě překvapila kritika interiéru, mě se vždycky líbil. Pravda materiály ze kterých je vyroben jsem nezkoumal. Zasmál jsem se u pasáže s proměnou zájmů a smýšlení Jirky během let a vzpoměl si přitom na sebe… jen tak dál

    dalibor

    Takovéhle rozloučení by si zasloužilo každé solidní auto. Třeba Mini Cooper S minulé generace, to byl také povedený videotest. Určitě by se našlo dost aut, která stojí za poslední jízdu!

    kebek

    "Bohužel je prakticky jisté, že větší, luxusnější a komfortnější nová Mazda6 pořádně ztloustne."

    Nová je lehčí, pevnější a tišší.

    Jirka Červenka

    Patrně víte něco, co my nevíme (nebo se neumíme podívat.) V dosud vydaných tiskových informacích jsem údaje o hmotnosti nenašel.

    Každopádně – pokud máte pravdu, je to skvělá zpráva pro nás a špatná pro ostatní automobilky. Protože by to byl důkaz, že když se chce, jde to i bez karbonu a titanu…

    dalibor

    Přesně… nová Mazda2 ukázala, že to jde. Vždy´t minulé BMW 320i E46 vážilo okolo 1350kg a bylo to solidní bezpečné auto. Líbí se mi třeba u automobilky Opel, že do informačních materiálů připisuje, kolik který komfortní doplněk přidává váhy. Klima 25kg, stř.okno 17kg, kožená sededla s vyhříváním 45kg… atd atd… 🙂

    Roman

    Vitaz tohoto testu je jednoznacne Honda Accord. S vykonom 1114kW strci do vrecka aj Veyron 😀

    empi

    Zato Passat nato, ze ma 19 litr, ma docela maly vykon ;-).

    peet

    tento test ma potešil, pretože som nedávno kúpil 3 ročnú Mazdu6. Predtým som jazdil na rovnako starom A4 TDI quatro a musím povedať, že nebyť tých pár dní keď u nás sneží tak nevidím dôvod prečo kúpiť audi. Toto auto oproti audi jazdí ako po koľajniciach a interiér je podstatne väčší. Aj keď podľa mňa je interiér v audi je asi najkrajší v triede, ale po roku sa okuká asi všetko a zostanú len tie jazdné vlastnosti.

    Yvon

    Ať napíše kdokoliv cokoliv, tak mazda je super. Mám již druhou a nemůžu si je vynachválit. Měl jsem i BMW 735 rok 2003 a byl to děs. Do půl roku bylo pryč…Není prostě nad

    Mazdy. Hlavně Mazda6 má kouzlo i když je jednoduchá je to ona. A spolehlivost jak by smet…Tak zdar Mazďáci…

    Juraj Šmida

    je to tak mazdaku nech si kupy ten co tu šestku testoval noveho passata s cervenim ickem ked sa mu tak zalubil a nech si do zadu hodi kanistr oleja a moze jet na dovolenku a nech si kupi sluchatka na usi ale aspon kosse lebo tie maju dozivotnu zaruku a on ich bude potrebovat lebo tie pumpace od VW 1,9 a 2,0 PD to su take nemecke traktore tak sa mnej a vis jak se to rika kazdi spravny gazda ma auto znacky MAZDA.mnej se japonec je japonec

    Pavel

    Netuším kdo psal recenzi k mazdě6 ale asi ten člověk a autech nevi nic.Nevím jestly by mi spadla čelist z Passatu v TDi…stači když se podívam před dům a vidím rovnou 4 passaty tim chci jen říct že passata ma uz každej druhej a co se týče spolehlivosti nevim nevim…Bohužel u nas sou všichni hotovy z passatu a octavek ale ten kdo se alespon trochu vyzná tak ví že japonci jsou nej.1)Toyota,2)Mazda,3)Honda….co se týče spolehlivosti a v přpadě mazdy i vzheldu.

    PS:Nevim proč zrovnaš:VW Passat TDI 4*4 v plne výbavě vs. Mazda6 v zakladu.Postave vedle sebe tvojeho passata a mazdu6 2.3 sport 4*4 v plné výbavě vč. vínové metalízy a pak se na ty auto podívej…a nevím co potkáš častěji na silnici…

    Juraj Šmida

    tu recenziju pisal asi magor co je napichany s tedeiček od VW keby neco vedel o autach tak nepise take bludi z cesty,a neporovnava Naš japonsky agregat s takym traktorem jak je passat a podobne,tak sa mnejte mazdaci hodne stastnych kilometru bez poruchi,

    323.Hans.626

    jako pravověrný Mazďák bohužel musím konstatovat že ta recenze teda nic moc… zvláště pak porovnávání s AUDI Allroad případně Volkswagen Passat zvláště pak s hlučnými motory TDI není na místě…

    Majki

    Pane redaktore, cetl jste si tu recenzi po sobe? Na zacatku chvalite podvozek, ze je staveny na ceske silnice, a o par odstavcu dale ho zase zdrbete??

    A ze se Vam nelibi interier? A co je na nem spatneho? Ergonomicky jednoduchy, designove zajimavy, zadna spartanska nemecka bezduchost. A ze nema mekcene plasty? Proboha, to na te palubovce soulozite? Nebo ji za jizdy osahavate? Ruce patri na volant, dulezite je, jak to vypada, a vypada to skvele, mnohem lip nez v novem Mondeu (coz je paskvil Focusu II a S-maxu, ale setrit se musi, ze…).

    Vetsi volnost vybav, v takovem pripade na auto budete cekat pul roku…vyrabi se v Japonsku, tomu odpovida vysoka kvalita, ale dlouhe cekaci lhuty. A mnoho veci lze za priplatek dovybavit, jen jak se rika: lina huba je hole nestesi a kdo se nezepta prodejce, tak se nedovi, ze xenony, vyhrivani atd. je za priplatek i k nekterym nizsim vybavam!!!

    Holt chce to posbirat informace, nez zacnu neco kritizovat.

    A ze je malo kultivovana, tak to jsem se nasmal nejvice 😀 😀

    Paja

    S podprumernosti recenze souhlas, ovsem chtel bych se zeptat nekoho, kdo Mazdu 6 vlastni: opravdu je to tak spatne s aerodynamickym a valivym(od pneumatik) hlukem?? Mam vazny zajem o tohle auticko…

    T.M.

    Přesně moje řeč, slovo od slova.

    Ten pan redaktor na mě působí dojmem, že autům moc nerozumí a posuzuje je podle počtu prodaných, když je odvařený z Passatu TDI(Too Depress Injection)

    Martin

    Nevím jak to vidíte vy, ale ostatní testy a taky lidi co znám(fora,kámoši)spíš vychvalují diesel před benzínem.Podle vašich názorů jste určitě v dieslu ani neseděl protože podle toho co píšete to tak působí.Nafta má o hodně větší zátah,má silu v nízkých otáčkách navíc se spotřebou 6,0L není o čem se hádat.Benzín se prostě musí točit-což má za následek vyšší spotřebu a ten tah i při 5000ot./min není takový jako u nafty při 2500ot./min.takže si myslím že psát "benzín je určitě nejlepši volbou pro toto auto je blbost".

    S pozdravem Martin

    Petr

    Musim naprosto souhlasit. S dieselem 104 kW jsem najzdil hezkých pár tisic km, a poté co sem vymenil za benzínovou variantu 108kw, tak jsem byl zprvu dost zklamaný. Je to dáno tím, že diesel ma podstatně lepší točivý moment. Při předjíždění ja auto podstaně svižnější, než benzínová verze. Hold se benzín musí hodně točit. Kloním se spíše k dieselu 2.0 …

    Koupil jsem si jetou 2l kombi a jsem nadšen.

    Pohodlné svezení, něco takového umí jedině Mercedesy. Spolehlivé, prosté a bezpečné. Podvozek natolik v klidu, že se sleduji, že jedu i pomalu a pochopil jsem proč tolik Mazd 6 dodržuje na dálnici pravidla. Člověk je v tom autě prostě v pohodě a v klidu, nemá potřebu někomu něco dokazovat.

    Na druhou stranu, když jedu sám, tak pustím motor do otáček a z auta se stane \“motokára\“ v tom dobrém smyslu slova a ze mě dravec. Jde cítit, že je lehká a že skvěle reaguje na volant, dá se s ní opravdu blbnout jako hrom. Řidiči silných dieslu pak jen bezmocně bafaji černé oblaky, ale jsou bez šance.

    Jediné co se mi nelíbí je stříbrný plast středového tunelu. Ale oproti těm proužkům z hliniku či dřeva co jsou dnes moderní je to stále dobré.

    Diesel fuuuuuu a nic.
    Este tu asi niekto nesedel v poriadnom benzine.To je taki krasny zvuk ked benzinovy motor vytocite.Kto na to nema ten si kupi diesel,a bude radit na volnobehu aby mu nebotaj neviskocili otacky.Recenzia sa mi nelubi.
    Uvedomte si ze mazda vyraba pre ine trhy kde maju makcene materiali totalne v p…

    Petr Michálek, Brno

    Po přečtení tohohle článku jsem si nedovolil přidat můj poznatek z osobní zkušenosti.
    Pan redaktor je zřejmě těžce zakomplexovaný fanoušk Němců, který nemůže přenést přes srdce, že Japonci vyrobili lepší auto, než ty jejich koncernový traktory! O čemž koneckonců vypovídají různé statistiky spolehlivosti aut.
    Co se zrovna podvozku týče, taky Mazdy oproti VW mají podvozek z odlehčené oceli( jako jeden z mála, ne-li snad jediný výrobce ) s vysokou výdrží, kdežto ony \“slavné\“ koncernové VW mají podvozek slitinu hliníku. Co to znamená není třeba dále rozepisovat.
    A co se Vašich tolik opěvovaných TDI motorů týče – třeba zrovna koncernový 2.0 TDI je snad nejhorší motor, jaký kdo vyrobil!!!
    Takže jestli Vám z tohohle motoru, potažmo auta, bude padat čelist, tak leda z pálek za opravy!
    Já sám jsem automechanik, můj švagr měl VW Passat 2.0 TDI a u mého známého, který se dlouhodobě zabývá autor.opravami VW, byl s tímhle motorem v servisu častěji než na cestě! A nakonec byl rád, že se toho krámu zbavil.
    Já osobně vlastním Mazdu 6 2,3 Sport, r.v. 2003, najeto 200.00 km, do motoru pouze olej + benzín a podvozek stále původní bez jakýchkoliv oprav!
    Nejsem fanatickým zastáncem ani jedné značky, ale prosím pana redaktora, aby přestal plivat na Japonce a neuváděl jednostranné zavádějící informace.
    Zrovna konkrétně Mazdy jsou lepší a spolehlivější auta, než koncernové produkty VW
    Doufám, že tento článek neprojde cenzurou a bude zobrazen v plném znění.
    Děkuji

    blizard

    Ja jsem mazdu vlastnil několik let 626ku prodaval sem ji při 200 000 km byl to 2,0 na mazde sem mel presne 2 zavady ve 175tis vodni pumpa 750kc origo a sonda na olej 450kc origo tot vse. všichni ti slavni tdickari oktavia ww atd z práce byly tolikrat v servisu a tolikrat nedojely do práce ze jsem se musel smat. a za 2 nova mazda 6 zere jak diesel a diky kompresy ma skvely zaber když japonci delaji auta ostatní se jen divaji a uci

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist