Mazda3 MPS přichází

Co na to říct? Sexy tvary, velká kola, zesílený podvozek a pořádná porce výkonu. Sem s ní!

Japonci ostré hatchbacky uměli. V rámci Mazdy si stačí vzpomenout na úžasný model 323 GT-R, kterých po světě najdeme spousty. Ať už v dezolátním stavu či pečlivě zamčené v odvětrávané garáži s paranoidním majitelem za dveřmi.

Před časem vtrhla celkem nenápadně na trh Mazda6 MPS, aby odstartovala novou éru výkonných modelů v portfoliu automobilky. Přeplňovaný benzínový motor 2.3 litru, pohon čtyř kol, decentní styling a geniálně nastavený podvozek. Nenápadný hrubián s uhlazeným chováním. Když ale výrobce oznámil, že hodlá vyrábět i nadupanou verzi malé Mazdy3, nadšení fanoušků dosáhlo vrcholu. A dočkali se. Mazda3 MPS přijde na trh během podzimu a rozhodně je se na co těsit.

I tady najdeme relativně nenápadný vizuální styling, který na první pohled prozradí pouze tolik, že jde o trojku s většími koly a sníženým podvozkem. Nejde o to, že by to u Mazdy neuměli anebo to odflákli. Celá filozofie sportovních MPS modelů je pouze o výkonech, radosti a kvalitních jízdních vlastnostech. MPS nikdy nebude na ulici vulgárně vyřvávat za pomoci brutálních křídel nebo spoilerů hoblujících městský asfalt. Velmi jemně upravený přední nárazník a nasávací otvory, vyboulená kapota, pět dvěří a větší kola. Hotovo. Tady jde totiž o něco jiného.

Mazda 3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda 3 fotogalerie

Mazda3 MPS dostala do vínku stejný motor jako větší sestra. Foukaný čtyřválec s obsahem 2,3 litru a přímým vstřikem benzínu, který ze sebe doluje kulatých 260 koní a 380 Nm krouťáku, což trojce stačí na standardní akcelerační figuru v délce 6,1 vteřiny. Ovšem pozor! Zatímco limuzína spoléhá na inteligentní pohon všech kol, Mazda3 si musí vystačit pouze s těmi předními. Tím nám vzniká sériově nejvýkonější předokolka na trhu. Teoretické tlachání o tom, že přední náprava zvládne maximálně 240 koní jsou tímto planý nesmysl. Tedy pokud Mazda dodrží co slíbila. Dle všech dosavadních zpráv a zmínek to totiž vypadá, že MPS dostane pro zvládnutí výkonů a ultimativní jízdní vlastnosti samosvorný diferenciál (podobně jako ikonický Focus RS). V oficiální zprávě o něm sice není zmínka, ale my pevně doufáme, že inženýři umí počítat a že do rovnice s výkonem, dvěma koly a silnicí dosadili to správné znaménko. Jinak se dá čekat velmi nepříjemná nedotáčivost a pálení pneumatik na výjezdech ze zatáček, které čelí všechny silné předokolky.

Mazda3 MPS tedy zbrojí do plné polní a dle všech zpráv to vypadá, že o ní bude velký zájem. Ostré hatchbacky jsou v módě pro jejich každodenní použitelnost a zábavnou jízdu. Spojení přívětivého nastavení Mazdy, lehké a kompaktní karoserie s výkonným motorem může být spolehlivým receptem na novou ikonu. Koneckonců Golf GTI se na výsluní hřeje už dost dlouho…

autoweb.cz

20.9.2006 11:14

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist