Mazda3 dostane silnější diesel

Ke stávající 1.6D konečně přibude i něco pro spořivé závodníky.

Japonský hatchback a sedan nižší střední třídy sdílí platformu a některá technická řešení včetně motorů s Fordem Focus (modrý ovál drží v Mazdě třetinový podíl). To ale neznamená, že Japonci dostávají od Fordu všechny motory. Zájemci o rachtající Mazdu3 si zatím museli vystačit s notoricky rozšířenou šestnáctistovkou, vzniklou v kooperaci Fordu a PSA a pohánějící kde co od Fordu Fiesta po Peugeot 407.

Motor existuje ve dvou verzích, český importér však aktuálně nabízí jen tu silnější z nich. Má 110 koní a funkci overboost, která krátkodobě zvyšuje točivý moment z 240 na 260 Nm.

Mazda 3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda 3 fotogalerie

Nová jednotka má také původ ve spolupráci Fordu s francouzskou skupinou. Zatím nevíme, zda půjde o dvoulitr nebo větší 2,2 l. Údajné jízdní výkony (0-100 km/h za 8,5 s, max. 210 km/h) mluví spíš ve prospěch druhé varianty.

Mazda3 potřebuje silný a úsporný turbodieselový motor jako sůl. Konkurence v C-segmentu pořádně tlačí na pilu. Například Volkswagen už nějakou dobu prodává Golf TDI o výkonu 170 koní, Renault zařadí do nabídky 175koňový Mégane a nová Toyota Auris bude mít 177 koní. Evropští zákazníci stále častěji žádají od naftových aut kromě nízké spotřeby také výkony minimálně na úrovni benzínových motorů.

autoweb.cz

15.12.2006 11:08

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist