Mazda SkyActiv-G 2. a 3. generace: vznětový benzín, adiabatické spalování a spotřeba jen 2,1 l/100 km
Mazda
Japonská automobilka Mazda tvrdí, že benzínové motory ještě zdaleka neřekly své poslední slovo. Nové generace jednotek SkyActiv mají zastínit i elektromobily.
Nezbývá, než držet Mazdě palce. Boj proti stupidnímu downsizingu s miliónem turb je náročný.
perfektní myšlenka, doufám, že to Mazdě vyjde, držím palce.
Japonským inženýrům Mazdy držím palce. Je vidět, že aktivní vzdělání v oborech techniky jsou přínosem pro všechny. Od Fordova modelu T k Mazdě SkyActiv, v podstatě je lhostejno zda se jedná o Američana nebo Japonce – kdo umí ten umí a má úspěch!!!!!
Velmi zajímavé. Snad budou tak houževnatě cílevědomí i ti ,kteří se snaží dojít k výrobě biopaliv (kapalná , které se dají nalít – načerpat běžně do nádrží jak mají současná auta ) v n-té generaci. Měla by být levná a čistila – prospívala tolik skloňovanému klimatu planety Zem v širokém kontextu. Nynější biopaliva první generace jsou pro své neduhy silně kritizována.
Tuhle snadu vyvinout další typ vznětového (dieselova) motoru nechápu. Jednak už tu máme zavedené turbodiesely spalující naftu. A za druhé by vznětový (dieselův) motor potřeboval speciální benzín s vysokým cetanovým číslem – bude jej nekdo kvůli Mazdě vyvíjet, vyrábět a prodávat ?
V levná biopaliva moc nevěřím. Nejlevnějším mediem je ropný produkt! U biopaliv se většinou jedná o složité a drahé zařízení, nebo drahé navyšování stávajících. Nepleťme si biopaliva a ekopaliva. Přísada do ropných medií na potlačení škodlivin ve výfukových plynech, není lacinou a levnou záležitostí, nejschůdnějším biopalivem v ekopalivech by bylo používání metanu.