Mazda RX-9 – další podrobnosti

Nástupce legendární Mazdy RX-7 už je na cestě, podařilo se pokročit ve vývoji nové generace rotačního motoru Wankel.

Mazda se dlouho trápí s novou generací rotačního motoru Wankel. Výsledky pořád nebyly natolik uspokojivé, až to vypadalo, že Mazda pošle celý projekt nástupce RX-7 k ledu. Nyní se ale zřejmě všechno obrátilo k lepšímu – projekt dostal zelenou a nová ganerace motoru Wankel prý již dosáhla požadovaných parametrů.

Mazda RX-9 (pokud se tak bude jmenovat) nepoužije netradiční koncepci Mazdy RX-8 s čtveřicí dveří, vrátí se k tradičnímu pojetí dvoudveřového kupé. Auto bude poměrně kompaktní, neboť má používat základ z příští generace roadsteru Mazda MX-5.Nový motor Wankel nese označení 16X, proti současnému motoru se zvětší (komory budou mít objem 1,5 až 1,8 l), dostane elektrický kompresor (to sníží ztráty) a jeho výkon bude minimálně 300 koní. Není to možná moc, ale nová Mazda RX-9 má vážit jen 1250 kg. Poměrem výkon/hmotnost tak nebude příliš zaostávat například za BMW M3.

Nová generace motoru Wankel bude efektivnější a hlavně čistší, takže vyhoví emisním předpisům Euro 5 a také přísným americkým normám. Je ale otázkou, co s kupé s rotačním motorem udělá Mazda. Existují dvě možnosti – buď se auto stane mainstreamovým produktem a bude na trhu soupeřit s konkurencí, nebo z něj Mazda udělá exkluzivní záležitost a raritu. Spekuluje se totiž o pohonu nikoli na benzín, ale na vodík.

autoweb.cz

5.11.2010 8:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist