autoweb.cz > Mazda > mazda rx-8 > Mazda RX-8 má pověst děsného auta na provoz a údržbu. Co o ní musíte vědět?
Mazda RX-8 má pověst děsného auta na provoz a údržbu. Co o ní musíte vědět?
Rotační motor podle původního návrhu Felixe Wankela je lákavou záležitostí pro mnoho automobilových nadšenců. Při nahlédnutí do různých inzercí však lze snadno zjistit, že nejdostupnějším vozem s wankelem pod kapotou je překvapivě ten poslední.
Mazda RX-8 je v historii automobilového průmyslu zatím posledním vozem poháněným motorem s rotujícími trojúhelníkovými písty. Zvláštní čtyřdveřové čtyřmístné kupé se vyrábělo v letech 2002 až 2012, kdy bylo duchovním nástupcem ikonické Mazdy RX-7. I přes velmi dostupné pořizovací ceny ojetých kusů, jež mohou spadnout i na hranici 30 000 korun, však není levné RX-8 vlastnit.
Rotační motor jako takový je extrémně hladový po benzínu a zároveň vyžaduje pečlivou a nákladnou údržbu. Například, ceny speciálních motorových olejů mohou dosáhnout i 500 korun za litr. Přestože je komunita okolo wankelových Mazd velká, automobilový svět je postižený mýty a fakty o tom, jaká je RX-8 po stránce provozu a servisu.
Britský automobilový magazín Car Throttle se před časem rozhodl jeden levný exemplář koupit a natočit s ním desetidílný seriál, jehož pomocí nabízí vlastní zkušenosti budoucím zájemcům o zajímavou ojetinu. Závěrečný díl seriálu přitom přináší shrnutí všeho potřebného, co potřebujete vědět.