Mazda MX-5 útočí na milion

Lehký roadster oslavil 900 000 vyrobených kusů, do několika let bude na milionu. Plus informace o Mazdě 5 a o tom, proč ji bude v Japonsku prodávat Nissan.

Japonci pokořili další milník, když 4. února vyrobili roadster MX-5 s pořadovým číslem 900 000. Světový rekord pro nejprodávanější dvousedadlové sportovní auto drží Mazda už deset let. Malá automobilka po skončení dlouhého partnerství s Fordem pokračuje v úspěšném tažení. Také v navazování strategických partnerství se Mazdě daří, tento týden oznámila, že Nissan bude v Japonsku prodávat její minivany Premacy (Mazda 5).MX-5 není jen nejprodávanějším roadsterem historie lidstva – tedy pokud editorům pana Guinesse neunikl nějaký pravěký pazourkovský model. V květnu roku 2000 se její druhá generace zapsala do knihy rekordů jako nejžádanější dvousedadlové sportovní auto, a to výkonem 531 890 prodaných vozů. Od té doby rekord každým dnem posouvá, aniž by se některý z konkurentů přiblížil na dohled.

S devíti sty tisíci Mazda nastupuje do finiše k útoku na milion vyrobených aut. Pokud budou prodeje pokračovat dosavadním tempem, dosáhne auto milníku někdy na přelomu let 2014 a 2015. Osmou stovku Japonci pokořili téměř přesně před čtyřmi lety. Miliontý vyrobený kus bude s největší pravděpodobností vozem příští generace MX-5, který dorazí za dva roky.

Mazda MX-5 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda MX-5 fotogalerie

TIP: Víc o historii Mazdy MX-5 čtěte na SuperSports.cz.Také Mazda 5 slaví úspěchy, i když jen za mořem. Automobilka se dohodla s konkurenčním Nissanem, který pomocí (velkého) kompaktního MPV zalepí díru ve své nabídce na japonských ostrovech. Mazda slibuje dodat Nissanu „výrazně odlišnou“ verzi auta, připravte se tedy na novou příď i záď.

Zpráva není tolik důležitá pro zájemce o Mazdu 5 – v Evropě si model se znáčkem Nissanu na chladiči stejně nekoupíte. Říká však, že Mazda dokázala po definitivním odchodu Fordu prohlubit kontakt s ostatním automobilkami. Japonci mají ostatním výrobcům co nabídnout. Spolupráce s Nissanem není nová, obě značky si navzájem dodávají několik modelů, jejich partnerství se však bude prohlubovat. Ještě lepším partnerem se efektivně fungující Mazda stane, až představí své nové vysoce variabilní platformy a úsporné motory SkyActiv.

autoweb.cz

4.2.2011 10:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist