Mazda MX-5 Cup – závod pátý

Celkově už popáté jsme si to rozdali s kolegy z branže tváří v tvář v Mazdách MX-5. Jak jsme si vedli ve Vysokém Mýtě?

Letos už podruhé směřuji do Vysokého Mýta na pátý závod Mazda MX-5 Cupu, ve kterém proti sobě bojují motorističtí novináři napříč celou branží. V mých očích je to jeden z nejlepších malých okruhů u nás, takže se těším. Navíc mám na něj dobré vypomínky, minulý závod tu znamenal umístění na bedně za třetí místo. Tehdy to byl opravdu velmi těsný závod.

Počasí je slunečné, místy žhavý kotouč zastíní mraky, podmínky vyloženě přejí závodění. Tradičně jsou závody Mazda MX-5 Cup spojené s podnikem AmaterCup. Systém závodů je stále neměnný, tzn. jedou se dvě rozjížďky po dvou kolech, do výsledků se počítá se pouze lepší rozjížďka.


Než ale přijdou na řadu závody, je čas tréninků. Usedám do první Mazdy MX-5 a objíždím pár kol. Nemohu se opět nerozplynout nad řidičskou finesou tohoto malého roadsteru, mám ale dojem, že auto už nefunguje tak dobře, jako dřív. Po pěti útrpných závodech je cítit, že mají obě auta za sebou těžký život. Pneumatiky už tolik nelepí a brzdy si kotoučů jen ukusují, než aby se do nich pořádně zahryzávaly.

Ačkoliv panují stejné povětrnostní podmínky jako v případě prvního závodu ve Vysokém Mýtě, s autem se kvůli jeho celkové unavenosti jezdí úplně jinak. I kvůli tomu trochu pozměňuji jízdní styl. Protože je auto trochu víc uklouzané a mnohem citlivější na pohyby volantem i plynovým pedálem, jezdím rychlé zatáčky v horním sektoru trati na trojku, místo dvojky, jak jsem byl doposud zvyklý.

Zobrazit všechny fotografie

Po první měřené jízdě vystupuji s rozporuplnými pocity. Na jednom místě jsem se dopustil chyby a nemám o průběhu závodu dobré mínění. Ačkoliv můj nový styl jízdy na mne působil pomalým, zato jistým dojmem, opak je pravdou. Výsledky raději nechci ani slyšet, ale kolegové mne ujišťují, že jsem s přehledem na prvním místě.

Moje nervozita startem do druhé měřené jízdy však stoupá. V minulém závodě jsem po prvních jízdách byl zoufale poslední a nebylo tak co ztratit, nyní, ačkoliv už mám napůl vyhráno, cítím ohromný tlak, abych o první příčku nepřišel. Paradoxně jsem tak neklidnější. Jistě, v první řadě jde hlavně o zábavu, ale vyhrát chce každý.

Potřebuji zajet dvě jistá a vyrovnaná kola. Žádné snahy o zlepšení času, náskok téměř půldruhé vteřiny je více než luxusní. Ale nesmím se nikde flákat, stát se totiž může cokoliv. Nasedám do auta, nasazuji si helmu a vyrážím. Dopouštím se větší chyby hned v první zatáčce, která má velmi náročnou, utahující se stopu. Projíždím ji trochu víc zeširoka, ale ve výsledku tahle chyba neměla na čas dramatický vliv, naopak jej o něco ještě zlepšuji.

Takže tu máme konečně vítězství, Autoweb může slavit! Poslední závod máme před sebou už tuto sobotu 21. září a tradičně se můžete závodů účastnit i vy, čtenáři. Příští závod půjde o všechno, šampionát je nesmírně vyrovnaný – na první redakci ztrácíme jeden bod, o druhé místo se držením 26 bodů dělíme s dalšími třemi redakcemi a třetí je pouhé dva body pozadu. Vyhrát tedy může kdokoliv. Bude to skutečně těsné!

18.9.2013 7:39| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist