Mazda CX-7

19 fotografiíMazda CX-7

Hezký kabát, skvělý motor a ještě lepší podvozek. A přesto v rovnici něco chybí.

Diskuze

17 komentářů

    SkylineGT-R

    Ja by som dal 5 hviezd ale to by nebolo objektivne, na mna pri jazde az priliz zaposobila. Ale 3 hviezdy davate priemernym autam a to sa objektivne o Mazde povedat neda. no vyuzitie priestoru je slabsie, ale inak by nemala pritazlivy vzhlad väcsieho hatchbacku, priestor nebol ani zamer konstrukterov. A ked ostatne diesle Mazdu zahanbia v spotrebe, ona ich zas trojnasobne zosmiesni vykonmi. A asi by ste mali vediet, ze poptavka po CX-7 prevysuje nabidku a je velmi ziadana aj bez nafty. CX-7 nie je volba rozumu a nafta by otupila to, v com Mazda najviac vynika. Bodka

    Andrew

    Též se divím hodnocení. V podstatě jste auto velmi pochválili a potom 3 hvězdy? Že by absence dieslu a několika přihrádek v interieru stály 2 hvězdy? Hmm praktičnost? To by potom bylo i BMW 135i na 3 hvězdy a přitom dostalo 5 hvězd. Tady vidím menší "error" v kalkulacích na obloze 😉

    Honza Koubek, autoweb.cz

    BMW 135i je auto primárně určené na zábavu, je to sporťák se silným motorem. Pokud ale zákazník silný motor nechce, může si koupit úsporný 120d.

    CX-7 je Crossover. Má nabízet jízdní vlastnosti osobáku, mírné terénní schopnosti a k tomu každodenní použitelnost jakožto rodinné auto. Proto je tolik důležitý vnitřní prostor a proto tolik vadí, že neexistuje v úsporné verzi. Podvozek je na pět hvězdiček, ale sportovní podvozek není všechno – zejména u auta, které není "doplňkovým" sporťákem, ale hlavním a často jediným autem v rodině.

    riderhenry

    Dovoluji si nesouhlasit – Mazda CX-7 je Mazda CX-7, dále bych to neškatulkoval. Buď je dobrá, nebo špatná. A každý potencionální zákazník ví, že to není nejpraktičtější a nejúspornější auto. Nejspíš si ale uvědomí – což bude stačit, že je nejlepším autem pro řidiče (v segmentu), nabýdne něco jiného, než konkurence. A očividně to stačí. Jsem moc rád, že se najdou ještě výrobci, kteří mají odvahu vyrobit takové auto a byl bych rád, kdyby se do ní diesl nikdy nedostal, protože si zaslouží pořádný motor. Srovnávat ho s Opelem nebo Hyundaiem… Vždyť to jsou ty nejobyčejnější auta bez charakteru (čímž je nechci nijak shazovat)… To je můj názor. Jiné hodnocení než 5 hvězd mi ani z recenze nevyplývá… 😉

    SkylineGT-R

    Pán Koubek, je to Váš test a máte právo auto subjektívne ohodnotiť. Je to zrejme vec názoru, ale aj tak si myslím že Vaše argumenty nie sú dostatočné. Chyba začína už vo Vašom zatriedení Mazdy medzi crossovery a hlavne následný výklad, aký by mal crossover byť. CX-7 je vyslovene športové SUV zamerané na vodiča – to je vyjadrenie Mazdy, nie mňa. Je to produkt cieľený na užší segment zákazníkov, ale keďže v tomto segmente sa Mazda nemusí so žiadnym konkurentom deliť o zákazníkov, je dávno vopred vypredaná. Naviac kompromisy nie sú zďaleka také veľké, aby Mazdu stáli 2 hviezdičky.

    Záver: Je to objektívne špičkové auto podľa odborníkov, má obrovský predajný úspech u zákazníkov. Napriek tomu jej dáte 3 hviezdy priemerného auta, lebo je v nej menej miesta pre basketbalistov a nemá diesel, ktorý je otázkou času. Nevadí, každý sa niekedy zmýli. Odpúšťam Vám.

    Mike

    Mazda CX – 7 je velice zajímavý vůz. Proč ho nedoporučit jako rodinné SUV, navíc je dost dobře možné, že v zahraničí bude levnější, takže kdybych měl na kontě nějakých 700 – 800 tis. Kč, jedu do Německa

    Yaroukh

    1) Kdo "the hell" je Katarina? /:)

    2) Víc záběrů z interiéru by neškodilo. (Jak to vypadá vzadu?)

    3) Ta výtka ke spárám v interiéru mě pobavila – buď to neni slícovaný nebo je to slícovaný moc. :))

    zdar

    Tomík

    Ošklivému BMW 135i dáte 5 hvězd,a krásné Mazdě CX-7 3 hvězdy?Nechápu!

    Yaroukh

    v tom prsty nemam :o)

    Sedvo

    Informace mezi lidma co dělají do aut o tom, že CX-7 a Mazda 6 dostanou nový naftový motor o objemu 2.2 a výkon 185 koníků (divím se, že redakce tuto info neví) a to potom mazda nebude vůbec stíhat vyrábět CX-7.

    Tak co se týká prodejů, tak jak již bylo tady napsáno, poptávka převyšuje nabídku a čekací lhůty jsou už tak na hraně. A co se týká prodejů, tak CX-7 byla neprodávanější SUV v lednu(i SantaFe porazila)

    Sedvo

    sorry, nejprodávanější

    _Teddy_

    "…na přední (a při prokluzu přes viskózní středovou spojku i na zadní) kola putuje 380 Nm…"

    Samozrejme nezmysel. 380[Nm] je maximalny krutiaci moment motora, pri 3000[rpm]. Lenze panove, musim vam opat pripomenut zaklady fyziky zo strednej skoly, a sice ze pri sprevodovani je to vykon, ktory sa zachovava (minus dake to percento strata), nie krutiaci moment! A mozete mi verit, ze celkovy prevod od motora ku kolesam nie je 1:1, ale vyzazne menej (pri 3000rpm na kolese by sme sli rychlostou vyse 400km/h). Takze podla rovnice vykon=otacky*uhlovarychlost dostaneme na kolesach podstatne vyssi krutiaci moment, nez spominanych 380[Nm]…

    _Teddy_

    Eh, sekol som sa! Ta rovnica je:

    vykon = krutiacimoment * uhlovarychlost

    Kazdopadne ak motor sprevodujem 1:2 "do pomala" (t.j. klesne mi uhlova rychlost na vystupe na polovicu), tak pri zachovani vykonu mi za prevodom musi dvojnasobne stuput krutiaci moment. Samozrejme, minus dake to percento strata…

    Elsin

    No, je asi jasné, že diesel by se prodával dobře, ale vemte si takové Murano…to sit aky vystačí s jedním motorem, který je ještě žíznivější…a prodává se velmi dobře, ne?

    Maara

    To je pravda, ostatně Muranu se tahle CX7 dost podoba, neni tedy jedinecna, jak tu nekdo psal.

    Karel

    Podoba, ale stoji o 500tis vic. Krom toho Murano je narozdil od Mazdy hnusne. to uz radsi Infinity…

    Joe

    tak panove… milou CX7 od vanoc osedlavam, ma najeto necelych 13 tisic km k absolutni spokojenosti, co se tyka prakticnosti, cisla jsou jedna vec, realita je druha, po 3,5 mesicich spolecneho zivota rikam: auto je super, spotreba je rozumna s prihlednutim k potencialu motoru a podvozku, obcas potrebuju nalozit dost veci do kufru a jeste se mi nestalo abych se nevesel, takze otpicky maly kufr je ve finale docela fajn a dostacujici :-)) co se tyka zpracovani interieru, je to mazda, tam o kvalite neni sebemensich pochyb (oproti napr Santafe) odkladaci prostory: ve dverich mala PET + par drobnosti, pod stredovym panelem misto na telefon, klice, flash apod, pod loktem OOOBROVKA CERNA DIRA na cokoliv….pred spolujezdcem dostatecna prihradka (tady je jedno minus, neni osvetlena). merim 181cm a misto uvnitr za volantem na jednicku, uplne paradni posazeni, skvely volant z MX5, uzasne presna prevodovka (opet srovnatelna s MX5). S timhle SUV je radost jezdit a to auto Vam tu radost vraci 🙂 jsem rad, ze jsem si ji koupil. Kupoval jsem jeste za 2007 cenu…takze bez DPH se slevou za 717tis Kc .. za tyhle penize jde o bezkonkurencni auto. Realna spotreba: mimo mesto 9.4 / mesto cca 13 / dalnice 11.2 litru pokud prihlednu k 260 koni pod kapotou tak skvela cisla. Za leden a unor se jich prodalo temer 200ks a to jen proto, ze v unoru proste dosly, cekaci doba je ted cca 4 mesice, jde o druhe nejprodavanejsi SUV (takze evidentne diesel nepotrebuje k tomu aby mazda prodavala to co chce, respektive jak rychle dokaze zasobovat trh) takze Zoom Zoom a viva mazda.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist