Mazda chystá rotační motor s přímým vstřikováním

1 fotografieMazda

Mazda nezanevře na Wankelův motor, připravuje jeho další generaci.

Diskuze

5 komentářů

    Bubaak

    Wankel je na přímý vstřik jak stvořený! Už jen vyřešit těsnění 🙂

    Jinak ukažte mi dvě nepřplňované 1,3 která má 220Nm ? Asi mi něco uteklo u nízkého točivého momentu 🙂

    (že je to drahy jak prase, žere to jak tank jak olej tak benzin je věc druha)

    Monty

    no ono jeste zalezi pri jakych otackach je ten kroutak dodavan.

    Bubaak

    v polovině svých maximálních oteček 🙂

    nihilistic.bird

    Ono s tim olejem to neni tak zle. I u normalniho auta je spotreba oleje cca 5l kazdych 10-15 tis. km (podle typu auta a vztahu k k nemu) – proste je treba vymenit. A u wankela rozhodne neni potreba davat drahy olej. Pokud me pamet neklame, slysel jsem primo od nekoho z Mazdy, ze financne to na oleji vychazi stejne jako u jinyc aut.

    Umkebe Membe

    Ten objem 2×650 ccm se mi nějak nezdá. Přímý vstřik má motor 16X (tedy 2×800 ccm), který se testuje a který se liší i větším poloměrem, což odpovídá delšímu zdvihu u klasických motorů, což by právě mělo řešit "nedostatečný krouťák". Nějak si nedokáži představit, že by v mazdě vyvinuli a otestovali 16X a pak ji smrskli zpět na něco jako 13X vezre 2 a šoupli do seriový výroby.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist