Mazda 626 (1997 – 2002)

Japonská Mazda 626 sází na komfort a spolehlivost. Mohou ji pohánět vyloženě povedené, ale i ne moc zdařilé motory. Zejména automobily vyráběné po faceliftu, jsou stále velice pohledné.

Mazda 626 s interním označením GF byla představena v roce 1997. Na trh dorazila pouze se zážehovými motory. Příznivci nafty si tak museli počkat.

Sedan a liftback doplnilo o rok později kombi. Zároveň se nastěhoval pod kapotu nový přeplňovaný vznětový motor 2.0 DiTD s přímým vstřikováním paliva rotačním čerpadlem.

Faceliftem a modernizací prošla Mazda 626 v roce 2000. Současně došlo k navýšení výkonu pohonné jednotky 1.8 16V na 74 kW. Tato úprava nejslabšímu agregátu velice prospěla. Nástupce Mazda 6 dostala slovo v roce 2002.

Bariérovým testem Euro NCAP Mazda 626 nikdy neprošla. O její bezpečnosti se tedy můžeme jen dohadovat. Potřebná data k objektivnímu však nemáme.

Za volantem

Interiér automobilu potěší nabídkou vnitřního prostoru. Dostatek místa mají i cestující na zadních sedadlech a problém nebude ani se zavazadelníkem. Ten totiž v případě sedanu a liftbacku nabídne objem 500 litrů, kombi disponuje 480 litry.

Palubní deska potěší pohledným designem, pochvalu zaslouží i pohodlná sedadla. Mnoho ojetin navíc zdobí bohatá výbava. Není problém sehnat vůz se čtveřicí airbagů, elektrickým ovládáním oken, centrálním zamykáním, ABS a mnohdy i klimatizací.

Jízda s mazdou je příjemná. Automobil se chová jistě a předvídatelně. Samozřejmě nejde o vůz, jehož doménou by bylo rychlé projíždění zatáček, ale ani zde se zcela neztrácí. Měkké nastavení podvozku dobře tlumí nerovnosti. Řazení může mít vůle vzniklé opotřebením. Celkově jde ale o opravdu povedený vůz.

Zážehové motory charakterizuje kultivovaný projev a příznivá spotřeba. Agregát 1.8 16V/66 kW ale nemá sil na rozdávání. Proto doporučujeme hledat jeho silnější provedení. To se ale nabízelo až od modernizace.

Osmnáctistovka se profiluje jako o něco spolehlivější než živější dvoulitr. Ten ale potěší znatelně větším výkonem 85 kW a přitom pracuje s velmi rozumnou spotřebou. V kombinovaném provozu tak můžete jezdit za 7,2 litru. Ve městě chce agregát jen o trochu více. Motor 2.0 16V existuje i s výkonem 100 kW, zde je však třeba počítat s vyšší spotřebou. Zážehové dvoulitry dva litry se nezřídka potýkají se zvýšenou spotřebou oleje. Potíže jim působí zapečené pístní kroužky.

Nejslabším článkem v nabídce pohonných jednotek je turbodiesel. Ten měl do roku 2000 výkon 66 a 74 kW. Pak zůstalo v nabídce jen jeho silnější provedení. O rok později se na trh dostal s ještě větším výkonem 81 kW. Motor nesoucí označení 2.0 DiTD je vybaven přímým vstřikováním paliva rotačním čerpadlem. Právě to bývá zdrojem problémů a důvodem nákladných oprav.

Časté závady

Podle statistik poruchovosti německé STK-TÜV je Mazda 626 nadprůměrně spolehlivým automobilem. Přesto se jí některé závady nevyhnou. Častěji se můžete setkat s korozí výfuku, ale i lemů zadních blatníků.

Známé jsou vůle na přední nápravě, lze narazit na vozy se zvlněnými brzdovými kotouči nebo zatuhlou parkovací brzdou. Nezřídka se „šest-dva-šestka“ potýká s vadnými snímači ABS na zadní nápravě.

Motorizace

Zážehové motory: 1.8 16V/66 a 74 kW, 2.0 16V/85 kW, 2.0 16V/100 kW.
Vznětové motory: 2.0 DiTD/66, 74 a 81 kW.

KLADY
objemný zavazadelník
prostornost
komfortní podvozek
úsporné zážehové motory

ZÁPORY
slabá antikorozní ochrana
hlučnější turbodiesely
do faceliftu nevýrazný design
nižší spolehlivost dieselů

Milan Jirouš

1.5.2010 1:32| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist