Mazda 6 Wagon 2.0i po východní Evropě: Mnichov – Budapešť
2 fotografieMazda 6
Jedeme dál dlouhodobě testovanou Mazdou 6 Wagon 2.0i na východ. O kolik paliva si řekne po dálnici?
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
2 fotografieMazda 6
Jedeme dál dlouhodobě testovanou Mazdou 6 Wagon 2.0i na východ. O kolik paliva si řekne po dálnici?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Najedu za rok 20tkm, spotřeba by snad mohla být 5l,kdybych jezdil s malým traktorem jako slimák – nebo je 9l, když si jízdu užívám v zatáčkách (brzda a ven plyn, dálnice +-180). Rozdíl stylu jízdy je půlka, rozdil v motoru, velikosti a klutivovanosti auta druhá půlka.
Každá z těch půlek je tedy 1333Kč za měsíc.
Pevné náklady jsou 3333Kč napalivo, (při ceně 400t za auto na 4 roky a prodej (a někdo jste dal víc za našlechtěnou poplenici pro socky)) 4166Kč pevné náklady, spousta z Vás nechá několikrát za rok v servise spoustu penez, protože se ten šetřivý šrot rozpadne, spousta to máte na leasing a ještě pojištění.
Celkově tak každá z těch zábavných půlek tvoří sotva 10% z nákladů na auto. Pokud tedy chcete ušetřit kupte si levné, staré a ojeté auto (nakonec si můžete dovolit i něco pohodlnějšího než máte nyní) – šetření na spotřebě s novým autem je jen znak demence a matematických schopnosti na úrovní mateřské školky.
Tu matematiku máte možná zmáknutou, a vliv úspory na spotřebě v celkových nákladech možná je zanedbatelný. Ale je tu několik věcí, které mohou pro jiné být významné. Především značná část aut, co je denně v provozu, jsou auta firemní v osobním užívání a řidič si platí palivo na soukromé cesty. Páušálně se mu zvedne základ pro výpočet daně o 1% pořizovací ceny a víc to neřeší. Tedy servis a pořízení a amortizace jsou více méně z jiné peněženky. A pro takové lidi je rozdíl ve spotřebě na celkových nákladech mnohem důležitější než pro vás. Pak taky jsou auta, kde rozdíl mezi normální a razantní jízdou není 5 proti 9 na sto, ale třeba 9 proti 25 litrům na sto. A když je to ještě služebák, vaše matematika je mimo mísu. Každému co jeho jest.
Díky Hugo, že jste udělal běžný den. Těch 7l na sto po dálnici je hezký výsledek. Moc nevěřím, že bych to s benzínem dal taky. Mám naftu předchozí generace a dlouhodobý průměr mám 7.2. Auto má evidované každé tankování i kilometry, takže to není jen nějaké číslo z palubního počítače. S benzínem bych měl rozhodně přes 8/100.