Mazda6: Velký srovnávací test (2.0 G165 vs 2.2 D AWD 150 vs 2.2 D AWD 175)
33 fotografiíaudi a4 test
Jedna značka, jedna modelová řada a přesto tři auta odlišná jako oheň, voda a vítr. Naše tajná volba je jasná, ovšem tak vyhraněně se na trojici testovaných aut dívat nelze.
Pekny test. O mazde 6 by som dokazal citat aj ovela dlhsi, zvlast ked sa porovnavaju rovno 3 verzie :). Len mi v porovnani velmi chyba 2.5 G192. Prave pre ten som sa rozhodol a auto objednal. Sice ho dostat len s automatom, ale na rodinny kombik to nie je zla vec, zvlast ak treba auto obcas prenechat aj manzelke :D, a ten manualny rezim je celkom pouzitelny. Nepreraduje sam od seba, da sa radit sekvecne pakou aj padlami pod volantom a ako bonus rezim Sport.
Testoval som G165 manual a G192. Ten prvy bol vyborny, ale najvacsi benzin u mna celkovym prejavom vyhral.
Mazda 6 je auto, do kterého se člověk zamiluje, až když ho nějakou dobu řídí. A to myslím řídí a ne se jen vozí za volantem. Zároveň nemyslím nějaké závodění, ale pocit jistoty, že vím, co se při jízdě děje a nebudu pak čučet, proč jsem v příkopu.
Není to prostě auto z plakátu, co by člověk chtěl od puberty (až do zamrzlé puberty 😉
Zaroveň je současná cena neskutečná a vždy, když svou šestkou jedu, tak si říkám, proč mi ji dali tak levně 🙂
To Michal: tak to závidím, já vybíral a vybíral a vybíral – a nakonec si ještě nechám starou 6 a koupím raději novou MX5 🙂
ps. A tu 6tku si asi koupím až ojetou, tak se k ni chovej hezky – co kdyby to pak byla ta tvá 😀
To Martin: Tak zrovna MX-5 som v showroome dlho obchadzal (potom ako uz bola 6ka spisana).. a s Recaro sedadlami vyzerala dokonale. Ale dnes by zial na rodinnej porade nepresla :). Kazdopadne dojem zanechala silny a ak nevyprcha ani po rokoch, bude raz v garazi namiesto motorky. Tak sa teda starajme o mazdy ako sa patri, mozno si ich casom vymenime :).
Ne zcela kultivovaný zvukový projev u benzínu za volnoběhu je způsoben přímým vstřikováním. Např. u BMW …20i je to úplná tragédie. Jedním z mála nových aut s výhradně nepřímým vstřikováním je Mustang 5.0, některé základní motorizace (1.0 MPi), ale u některých je použita kombinace obou systémů (EA888 – 1.8 a 2.0 TSI a jiné). Nevýhodou čistě přímého vstřikování je tendence zalepit sací ventil, i když míra je závislá od motoru a řidiče.
Já jsem o M6 moc moc uvažoval, prakticky jsem byl přesvědčený, že to bude G192 v kombi. Pak jsem ale četl recenzi – porovnání s konkurencí a dopadla dost tragicky co se délky brzdné dráhy týče. Takže se poohlížím po Levorgu. Žel, zjistit jak jsou na tom jeho brzdy, se mi zatím nepodařilo 🙁
Řeším stejné dilema, M6 4WD nebo Levorg. Mnou nasmlouvané ceny obou aut (Levorg v prostřední výbavě) a M6 Attraction identické. Jen Levorg bude dražší na údržbu a provoz (8.5-9l/100km). Když ale do něj sedneš, cítíš, že to je ono! Za 5 let provozu budou náklady na Levorga cca o 100 tisíc vyšší. Levorg má zase šíbr, automat, kamery, keyless…
Levorg je urcite dobra volba, ale je potrebne si uvedomit, ze je to auto o triedu nizsie. Cena je podla mna privysoka, ale u Subaru je to bezne a spotreba na vykon vysoka. Okrem toho je tento motor novinka a spolahlivost Subaru v poslednych rokoch uz nie je to co byvala (ale tyka sa to hlavne dieslov).
Mně o třídu nejde. Prostě se mi obě líbí, mají dostatečný prostor, dobře se mi v nich jezdí a rozhoduji se mezi nimi. Navíc, dostal jsem na Levorga slevu štědrou, takže je levnější než M6 G192. Riziko nespolehlivosti je dosti vysoké, bohužel.Po zkušenostech s prodejcem, který prodává i Mazdy (těch máme několik), není problém s náhradním vozidlem. Opravy neřeším – záruka je na 5 let v ceně. Spíše řeším ty brzdy a ovládání multimédií apod. Adaptivní tempomat mám rád, stejně tak ovládání joystickem apod. To mi u Levorga chybí.
Tak si ty brzdy otestuj sám. Ony testy se píšou a realita je kolikrát jiná. Záleží i na tom, jaké tam máš pneu. Toto léto jsem jezdil na parádních držákách, předloni to vic klouzalo …
ke spotrebe v Levorgu..pokud s ni budes jezdit ziveji jako se sestkou..tak spotrebu budes mit vice jak 10L..a sestka max 8,5L ..jinak obe auta jsou ted u me na prvnim miste..a pokud mazda da pohon 4×4 do benzinu..nebudu mit jiz co resit.
Mně by zajímalo jak to s tou spotřebou bude dlouhodobě při normální jízdě. Zda ten levorg fakt bežně žere kolem 10 a nebo víc/míň. Viděl jsem v testech palubní počítače, kde svítila spotřeba 8,5 l. V případě, že si fakt vezme víc jak 10, tak je to dost divný. Třeba Octavie 1,8 TSI 4×4 v klasické kombinaci bere tak 8 litrů. Levorg je sice těžký, ale ona Octavia ve stejném provedení a výbavě váží snad jen o 50 kg méně.
Můžeš jít do CX-5, ta je 4WD v benzínu. Pokud jde o spotřebu u Levorga, na spritmonitoru mají průměrné spotřeby kolem 9 litrů. Já jsem na něj dostal taky slušnou slevu, ale při mém ročním nájezdu jednoznačně vyhrává M6 2.2 4WD jak z hlediska spotřeby, tak servisních nákladů.
Chcem sa Vás opýtať aká zľava sa Vám podarila vyjednať pri Levorgu (v percentách).. Je to novinka navyše japonské značky nemajú veľmi radi zľavy.. na VW, Škoda je bežné aj 10 % na autá do výroby bez známosti.
Mal niekto možnosť porovnať Levorg a M6 2.5? Vie sa podeliť o subjektívne dojmy z porovnania?
najmä dynamika a vnútorná veľkosť medzi nimi samozrejme aj riadenie.
chystám sa na prevádzačku na Levorg ale na SR majú jedno auto pre celú republiku, ktoré teraz putuje a k dispozícii bude až 21.12 🙁
Navyše v nemecku a ČR sú tri úrovne výbav a SR iba dve, pričom v top verzii chýba koža a navigácia. To je celkom výsmech..
Napiš maila, dám Ti nějaké info. Nechci tady zveřejňovat kolik jsem dostal.
sl55amg1@yahoo.com ďakujem
Filipe, když jste k M6 tak nekritický, jak se srovnáte s tím faktem, že 2.2 diesely se v servisech opravují jak na běžícím páse (pokud nejsou provozovány jen a pouze na dlouhé tratě a není jim měněný olej co 10-12 tisíc km). Dvojitá vačka na jednom z výfukových ventilů systému IDEVA běhající po vahadlu bez rolny spolu s řídkým olejem plným karbonu spolehlivě zanese ocelovými pilinami vakuovou pumpu, takže auto přestane nejen brzdit, ale postupně odejde i dvojice turbodmychadel. U nového motoru 1.6 v CX-3 bylo od systému IDEVA naštěstí upuštěno.
To už je skoro taková nekritičnost, jakou se vyznačuje Alexej Kiriakovský, ředitel importéra. set=a.961073717245784.1073741865.107186672634497&type=1
Oprava odkazu: on.fb.me/20REVY7
Že by po „korozi“ nová „internetová“ závada pro Mazdy 😉 Já s dieselem často viděl v servise zatím jen toho pána s 2010 6tkou, který s tím jezdi jako s hnojem a tak má vždy, když dojede nevypalený filtr. Servisák to prožene po okoli a je opraveno 😀
Jelikož v článku naprosto chybí slabší stránky M6, tak je zmíním (jsem majitelem D175 AT). Sedadlo spolujezdce nelze polohovat nahoru a dolů – údajně se to pojí pouze s nejvyšší výbavou, tj. koženými sedadly. Je to problém protože jakmile má člověk nad 180 cm, cítí se na spolujezdci stísněně i když klidně větší řidič je v pohodě – jeho sedadlo polohovatelné je. Nechápu, na co u Mazdy mysleli.
Druhá věc je 62l nádrž. Měřili jste jí prosím? Mazda tvrdí, že objem orientační a moje M6 má tedy nějakou podměrečnou (tak 52l by odpovídalo realitě).
Naftové motory nedoporučuji vůbec – trápí je častá regenerace, zadírající se vačka, kovové piliny v oleji , míchání oleje s naftou a další nemoci. Spotřebou neoslní, D175 opravdu jezdí v rozmezí 7,5 – 8l na 100km… kdejaké benzínové auto s větším výkonem (třeba 328i, C250 atd.) vám ve stejném režimu pojede za méně.
Auta jsou to nepochybně dobrá, ale rozhodně ne bez chyb. Souhlasím s redakcí v tom, že benzínová M6 je nejlepší M6, která jde koupit. V naftě bych hledal jinde.
Minulá generace 6 (a tím spíš před EURO5) s motorem 2.2 je proti té aktuální zlaté auto. Tam hrozí jen rachtání vytahaného rozvodového řetězu (řetízek jak z jízdního kola), který při aktualizaci ŘJ auto pozná samo. Více viz mazdaklan.cz/threads/nakup-ojete-mazdy-6.104/
Jsem také majitelem D175 AT, kombi a mám stejný názor. Byl jsem majitelem minulé generace kombi se D185 a ta byla mnohem lepší.
Jinak jsem zkoušel vyjet nádrž až do režimu omezení výkonu (to dělala i předchozí generace, při nedostatku paliva stáhne výkon tak, že sotva dosáhnete 130) a ještě cca 15 km navíc a následně jsem tam nasoukal 59 litrů.
Mám m6 G165. Jezdím s ní bez omezení, svižně, klidně, někdy jako prase a spotřeba 6,7l. Před koupí jsem měl jediného konkurenta, byl to passat. A stejně jsem byl od začátku rozhodnutý pro mazdu. Passata jsem chtěl vyzkoušet (dát mu šanci) a kdybych se z něj náhodou posadil na prdel, tak bych ho i koupil. Žádný drsný pád na zadek se ale nekonal a tak jsem zůstal u svého přesvědčení. Nezaplatil bych přez 700000kč za něco, co už mě dávno omrzelo, protože to vidím a potkávám na každém rohu, na každém parkovišti, před každým obchodem. Jestli je lepší passat, nebo mazda? Pro mě jsou obě auta stejně kvalitní, ale u mazdy jsem si koupil něco trochu extra. Příklad z praxe: Po příjezdu s novou m6 se zajímali přátelé, rodina, kolegové v práci, každý prohlížel auto ze všech stran a všem se líbilo. Nevěřím, že by podobný efekt měl nějaký masově vyráběný koncernový klon.
Všechny výše testované Mazdy6 mají stejný objem nádrže (AWD…)? Děkuji za odpověď…
nemaju awd ma menej 52 litrov… inak japončici trsoku odrbavaju na vahe..vahu vedu bez vodica a v zakladnej vybave a aj tam setria,aby mali nižiu vahu…a lepsie vysledky
Brzdnou dráhu ti ovlivní nejvíc pneumatiky a výrobce a typ brzdových destiček / kotoučů. Toto jsou věci, které stejně ovlivníš ty. Takže bych se toho nebál. Spíš se divím, že Vám nevadí CVT, mě to přijde hrozné 🙂
A zase ta nafta. Já to říkám pořád, když Mazdu, tak benzín. Ale ono to začíná platit prakticky u všech značek…
Těch 62 bude třeba pro model jako takový ale pro jednotlivé motorizace se to bude lišit. O co, že benzínová s manuálem bude mít těch 62l 🙂
Já mám G165 a jezdím opravdu rychle, včetně cesty do Německa a tam 180+ a mám najeto 13 tisíc km s průměrnou spotřebou 7,5 litrů a to se vůbec nebojím točit motor, vůbec nejezdím na spotřebu. Vůbec si nedovedu představit spotřebu nafty 8 litrů, to nás tu pěkně houpete.
Co se týká sedadla spolujezdce, měřím 192cm a vůbec nemám pocit jakékoli stísněnosti.
A s tou nádrží to snad ani nemyslíte vážně, to mi přijde naprosto ubohý argument. Já běžně tankuju 55 litrů a to mám vždy ještě dojezd kolem 50 km.
zdroj?
Mám M6 192k, tmavě šedý sedan, najeto 75 tis, dlouhodobá spotřeba 7,2l, jezdím po městě i mimo, rád občas šlápnu pořádně na plyn, s tím motorem to ani jinak nejde. K té nádrži – problém je, že rezerva je podle mého názoru obrovská. Tankuji běžně 52-55l, jednou jsem neměl možnost a tankoval 58, to už rezerva svítila dlouho. Auto je to nádherné, zájem poutá obrovský – není snad nikdo, kdo by se neptal, všem se líbí, od důchodců po mladé. A kdo není znalec, plete si ji s Maserati, Jaguarem apod. Kdo se sveze při vypnutém rádiu, žasne, málo lidí ví, jak je toto auto „levné“. Nemohu uvěřit, že jich jezdí tak málo, ale je to moc dobře 🙂
http://www.autoweb.cz/nejrizikovejsi-motory-ojetych-i-novych-aut/
Velmi zajímavé srovnání. Díky mockrát. Nad šestkou již delší dobu uvažuji, ale nebyl jsem si jistý, do které verze jít. Myslím ale, že mi asi ta benzínová verze asi bude vyhovovat nejvíce. Navíc jsem se zrovna díval na https://www.truck1-cz.com/ a jednu tam mají, takže mám asi rozhodnuto. 🙂