Mazda 6 2.0 Skyactiv-G 165 k (2015)

45 fotografiíbenzin

Velké pro celou rodinu, pohodlné na dlouhých cestách, naprosto omračující při pohledu a hlavně nezvykle zábavné na řízení. Potřebujete snad ještě nějaké argumenty?

Diskuze

15 komentářů

    Mirus

    Absolutní souhlas s výsledkem testu, naprosto zasloužené hodnocení.

    Sice se dočkáme testu kde M6 roznese Superb, ale tím si nenecháme kazit báječný dojem z tohoto vozu, bravo Mazda!

    Mirus

    Aby nedošlo k nepochopení, bylo myšleno že ve srovnávacím testu samozřejmě vyhraje Superb, koukám že to mohlo vyznít i opačně… jsme totiž v ČR a tady japonský vůz vyhrát nemůže.

    milan

    Mazdy se mi v posledních letech dost líbí ale co mě fest irituje je způsob jakým jsou nastaveny výbavy a provázány s motorizacemi systémem ber vše nebo nech být. Viz. Mazda 2 kde jediný zajímavý agregát se dodává výhradně v nejvyšší výbavě s bílou kůží, ovšem za cenu atakující vozy o třídu výš. A obecně mi chybí větší možnosti individualizace. Nevím jak dnes ale v době nedávno minulé sem měl u Japonců obecně problémy s rozměry sedadel, hlavně krátkého sedáku, jako by ty auta šili na svých 160 cm.

    cudzinec11

    Individualizácia:
    Okrem mazdy2 mas u vsetkych modelov uz vo vybave Challenge MZD Connect so 7-palcovym displejom a stredovym ovladacom, tempomat, automaticku klimu, hmlovky, handsfree telefonovanie, audio z mobilu/USB/CD, vsetky okna v elektrike, central s DO, atd. – velmi slusna vybava.

    Ak mas na Challenge, dostanes zakazdym vynikajuce auto, hlavne u benzinov – spotreba, jazdne vlastnosti, dizajn, riadenie, radenie, podvozok, interier, atd.

    Takze perfektne auto s rozumnou vybavou u mazdy dostanes, ba dokonca za dobry peniaz, ba niekedy az privelmi lacno – vid teraz akcie na predfaceliftove skladovky – parada.

    Pokial chces individualizaciu vybavy, musis ist k inej znacke, ktora ti vsak neponukne take dobre auto.
    A kupujuci premie si od mazdy aj tak kupia najvyssiu vybavu…

    honza

    Píše, že ho irituje spojení výbav a motorů, zřejmě takto měl tu individualizaci na mysli. A je to pravda, protože Mazda nabízí pro různé země různé kombinace a třeba Poláci si mohou koupit g165 s manuálem i v nižších stupních výbav na rozdíl od nás. V USA je M6 nabízena ve třech stupních výbav, pro všechny výhradně motor 2,5i s tím, že kromě nejvyšší výbavy si zákazník může vybrat i manuál. Jaký paradox, že v zemi automatů to jde a v Evropě ne. Když už prakticky vymizely velké motory a zůstal tu ten dvoulitr s manuálem, který by dříve býval spíše takovým dobrým základem nebo středem, mohli by ho nabízet alespoň s adekvátní převodovkou, která dá vyniknout jeho výkonům, protože je to pořád jen atmo dvoulitr a M6 není malé auto.

    cudzinec11

    Mas pravdu, tak ale nic nebrani kupit tu mazdu v Polsku, ked tu nie je vhodna kombinacia. Take mensie zlo…

    honza

    Řekni mi, kde se zájemce o Mazdu dozví, že Poláci mají jinak stavěné kombinace? V testech to není a prodejce mu to neřekne. A když už se náhodou podívá na ty stánky v cizině, zjistí jen rozdíl ve výkonu, ale ne rozdíl v převodovkách, protože Mazda to v cenících a brožurách neuvádí. Tohle není Škoda, u které je vše profláknuto včetně toho, že Asiaté mají k dispozici v Evropě neprodávaný modernizovaný motor 1,6 MPi,

    cudzinec11

    Ked vedia ludia vycestovat do cudziny za maslom a kuracim mäsom, automaticky predpokladam, ze u auta za 600 000+ si daju tu namahu a pozru co stoji u susedov. Ja som kupil m3 u vas a usetril 10 percent ceny.

    Ono dlhe prevody su dovod, nie nasledok: – predpokladam, ze absolvuju skusobnu jazdu minimalne na G165, pravdepodobne na oboch motorizaciach. Ak nezistia ziadny rozdiel v dynamike, kludne im postaci G145, ak zistia, budu chciet G165 a mali by zacat hladat, kde je najlacnejsie. Ak zacnu, v PL si urcite vsimnu inu kombinaciu motorov a vybav a je to…

    Ale mozno mam uplne zle uvazovanie, ludia vedia byt niekedy riadne iracionalni a pri polozkach niekolko sto Kc pozerat na kazdy cent a pri polozkach niekolko stotisic Kc konat unahlene…

    honza

    Ona ta slabší verze s dlouhými převody je optimalizovaná na spotřebu. Jestli je to následek něčeho, pak zcela určitě Bruselu a jím zavedených flotilových emisí a s nimi spojených pokut. Bohužel, emise CO2 jsou zjišťovány laboratorně a tak je „velký“ atmo motor zkrátka znevýhodněn bez ohledu na praxi. Kolik ti to žere?

    honza

    To mělo být na Cudzince zo Slovenska.

    cudzinec11

    Ja mam m3 sedan dvojliter G120 a zerie to v dlhodobom priemere podla dotankovania do tych 6.0 litrov :D, tabulkova hodnota je 5.1, prevody su dlhe, ale napriek tomu slusne zrychlenie vraj 8.8 a vzdy sa da podradit… Pri 130 km/h zerie cca. 6.4

    Sestka G145 ma vraj 5.6 a G165 vraj 5.9. Pripocitaj cca. liter a mal by si mat realnu priemernu spotrebu stylom polovica okreska, stvrtina mesto, stvrtina dialnica. Neviem si predstavit, ze by sa pri normalnej jazde bol akykolvek problem zmestit sa prinajhorsom do +1.5 litra.

    Uz by mohli zmenit metodiku merania, aby konecne skoncila ta turborozpravka…

    Anndy

    Tak mazda6 nova ma par zasadnych nevyhod, ak chcete auto pouzivat intenzivne denne – t.j. cca 60tis. km rocne a bezne su jazdy do 1000km.

    1. najvacsia a takmer jedina. To auto je hlucne. Jednak od podvozku, jednak obtekajuci zvuk. Od 120kmh vpredu je to uz velky hluk. Jedine pozitivne je ze od 160 vyssie to uz nenarasta. Ale oproti konkurencii je na tom zle.
    2. celkom velka – pri AWD verzii iba 52l nadrz. To je s mierne zvysenou spotrebou maximalne na 600-650km. Vadi, ak auto chcete pouzivat, ako som pisal.

    Dalej su tu drobne veci, na ktore by si clovek zvykol, ale v kombinacii s bodmi 1. a 2. je to uz silno otravne:
    – zamykanie auta zvnutra nedomyslene – auto sa nezamyka samo po rozajde. Akonahle ho zvnutra zamknete – spolujazdci sa sami nevedia otvorit.
    – head-up display – fajn, ze mate sedadla s pamataou aj zrkadla, ale preco sa nastavenie HUD nevie ulozit spolu s tym? Ked sa prida k tomu, ze ho nemozete vypnut (proste nepouzivat HUD), cize stale ho mate v zornom poli, a jeho nastavenie je zalezitosotu minimalne 5 klikov v systeme, je to otravne. Ved nato mam sedadla a zrkadla s pamatou, lebo sa striedaju soferi a netreba nic casto prestavovat.
    – nemoznost si priplatit 5-te dvere v pripade kombi elektricky otvaratelne
    – predna kapota je extreemna tazka (vysoka hmotnost) – manzelka mala problem zdvihnut a navyse chyba plynova vzpera

    Ale ma svoje caro
    – aj dizlovy motor sa krasne vytaca (5tis. ot.) + nadherny zvuk, ktory zahambi nejeden benzin
    – skvela odozva na plyn + automat rychly!
    – automat sa da nadherne ovladat packami, alebo manualne – kludne vas necha vytocit motor ako dlho chcete
    – nadherny interier – najma svetla/biela verzia!
    – odovzva v riadeni, chut zatacat, hlad po jazdeni!
    – velmi dobre adaptivne led svetla – teda najma automaticky rezim dialkovych s vykryvanim zon – lebo bezne stretavacie su tragedia ako pri kazdych japoncoch (svietenie na kratko)

    Suma-sumarom – na jazdenie po meste, mimo mesta a malo km rocne parada. Pripadne nie AWD verzia ale benhzinova. Avsak na poriadne jazdenie, dlhe trasy po dialnichiach vysokymi rychlostami – nevhodne.

    cudzinec11

    Par protiargumentov:
    FLEET:
    mazda ignoruje, lebo tam sa davaju zlavy, co ona nie je ochotna
    ODHLUCNENIE:
    po facelifte je zlepsene, plus za cca. 500 EUR si vies dat dorobit profikom, ak to tak vadi…
    DOJAZD:
    Ty jazdis 1000 km bez prestavky? wow. Ked uz mam prestavku – dam si kavu, dotankujem…

    Praveze mazdy prevazne v benzine su auta na doslova hltanie kilometrov, pokial teda jazdis dialnicu 130, nie je o com, spravis tych 60000 rocne, t.j. 300000 za pat rokov bez starosti a potom si kupis nove.

    Pripadne na 4 roky seat leon kombi – zaruka 4 roky, dost miesta a neobmedzene kilometre…

    Lubos

    Mal som dieslovu M6 pre F/L a teraz mam presne taku istu ako v teste (len inu farbu). Hluk je o nieco lepsie potlaceny, ale stale tam je. Nevadi mi hluk od kolies, ale od bocnych okien. A s tym tazko niekto nieco urobi. Tesnenia su ok, ide skor o tenke skla okien. Mozno by pomohlo vytlmenie A/B stpikov, ale skor nie.

    Martin

    A potřebuje mazda 6 dodatečné odhlučnění?? Myslím tím toto: https://www.2din.cz/tlumeni-odhlucneni-auta/ protože o tomto autě docela dost přemýšlím :))

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist