Mazda 5 s pohonem všech kol

Mazda rozšířila nabídku nové řady 5 o verzi s pohonem všech kol, zatím však pouze na japonském trhu.

U MPV nebývá pohon všech kol příliš častý, má ho například Volkswagen Sharan Syncro. Zákazníkům, kteří nevyžadují rovnou SUV, ale potřebují dostatečně prostorné auto a vyrážejí do horských podmínek, může taková nabídka skvěle vyhovovat.

MPV Mazda 5 se nedávno začalo prodávat i na českém trhu, kde je k mání s benzínovými čtyřválci 1,8 a 2,0 litru za cenu od 590 000 Kč. Cena dvoulitrových turbodieselů ve dvou výkonových verzích (110 a 143 koní) začíná na 660 tisících korun.

Mazda 5 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda 5 fotogalerie

Mazda nyní na japonský trh uvádí pětku vybavenou systémem pohonu všech kol ATTC (Active Torque Control Coupling), vycházejícím z Mazdy 6. Mazda 5 4WD bude k dispozici v kombinaci s jediným motorem – s benzínovým dvoulitrem. Systém ATTC rozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola podle rychlosti otáčení kol a polohy plynu. Výhodou systému je možnost přepínání mezi režimy 2WD a 4WD stiskem tlačítka, což přijde vhod na mokrých nebo zasněžených silnicích.

Je škoda, že se zatím nepočítá s importem Mazdy 5 4WD do Evropy, protože by si kupce vzhledem k nepočetné konkurenci pravděpodobně našla. Uvidíme v budoucnu.

Jan Cacek

4.8.2005 10:13

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist