Mazda 3 MPS

14 fotografiíMazda 3

Focus RS se jí bát nemusí, ale to ještě neznamená, že nová Mazda3 MPS nemá fanouškům ostrých hatchbacků co nabídnout.

Diskuze

44 komentářů

    SkylineGT-R

    V skutocnosti Focusu RS nikdy nenamerali na brzde viac ako 280 koni, aj novy Megane RS je na dialnici rychlejsi ako Focus. Takze rozruch okolo vykonu Focusu je trochu "papierovy". Stavil by som sa, ze aj Mazda sa ho v zrychleni udrzi.

    Tato Mazda je fakt super kauf, 5 dveri z nej robi rodinne auto, interier tiez lespi ako Focus, usadly Golf GTI zas prebije vykonom a vynimocnostou, o cene nehovoriac.

    Realne je asi najblizsie Cupra R s lepsim zvukom, ale bez samosvoru.

    Skalik

    No a jeste sikulu s diagnostikou co vypne omezovac tocaku na 1 a 2 a je z toho idealni auto

    Cars

    "nenamerali".. a to jako kdo a na cem, naopak se zjistilo, ze tech 305 koni ma Focus RS s prehledem, dokonce na KVALITNI brzde vetsina exemplaru ma jeste o neco vice, prave aby takoveto kecy se daly dobre vyvratit, s tim u Fordu dopredu pocitali, tak ze ses uplne mimo.

    O tom jak je na dalnici Megan v maximalce rychlejsi povidej pohadky detem ve skolce, v realu si Focus RS vytre s novym Meganem "RS" zadek a nejen na te dalnici, treba pruzne zrychleni ma Focus o tridu lepsi, na to nema Renault ani objem ani realny vykon.

    Tesim se na Focus RS Clubsport, pokud bude, to bude pecka.

    http://www.autoweb.cz/autonovinky-nova-auta/ford-focus-rs-bude-hybrid-i-verze-clubsport/17866

    Adam B.

    No nevim, ted jsem koukal na TyBednu na nekolik mereni vykonu toho focusu a vsude namerili tak 270-275 koni. Taky bych to nevidel uplne realne tech 300 koni na kolech…. Pokud mas nejaky dukaz tak hod link.

    Tom

    To je právě ten problém, že se výkon udává pouze jako výkon pohonného ústrojí bez ztrát v převodovce apod. Takže pokud Focus RS s deklarovanými 305 koňmi "natočí" na kolech 270 whp, je to poměrně slušná hodnota (přední náhon má poměrně malé ztráty)

    SkylineGT-R

    Praveze tie namerane hodnoty su ciste vykon motora po korekcii strat pohonneho ustrojenstva, konecny vykon na kolesach bude este nizsi. Taka Cupra R ma nameranych cez 270 a Mazda cez 260. Pochybujem, ze by to boli vykony na kolesach, potom na motore by museli mat cez 300…

    Tom

    Výkon udávaný výrobcem je výkon naměřený přímo na klice, tam se žádné korekce ztrát v převodovce nedělají.

    SkylineGT-R

    Ved ja suhlasim, korekce sa robia prave na brzde, kedze chceme vediet cisty vykon motora a nie ten na kolesach. Tak som to myslel.

    SkylineGT-R

    Tak Tvojim komentom si sa akurat sam strapnil. Predtym, ako zacnes mat silne reci, si over fakty, pretoze Tvoj nazor zalozeny na vode ako argument neobstoji. 2 anglicke casopisy namerali nezavisle od seba 278 koni, Autocar a EVO. Samozrejme vykon sa moze lisit kus od kusu.

    Tu si pozri, kto je na tom lepsie v zrychleni vo vysokej rychlosti.

    http://www.autocar.co.uk/CarReviews/RoadTestsData/Renault-Megane-2.0T-Renaultsport-250-Cup/246357/

    http://www.autocar.co.uk/CarReviews/RoadTestsData/Ford-Focus-2.5-RS/240235/

    A tu si pozri, kto komu vytrel zadek na okruhu aj v zrychleni, staci pozorne pocuvat a pozerat.

    http://www.evo.co.uk/videos/trackdayvideos/246493/renault_megane_250_cup_v_focus_rs_v_seat_leon_cupra_r_v_golf_gti.html

    Tesim sa na Tvoje fakty.

    Andrew

    Mno z těch prvních dvou odkazů, co posíláš, je ve všech naměřených hodnotách Focus lepší.

    SkylineGT-R

    Mylis sa, Megane ma mierny naskok. To je tak tazke citat v tabulkach? 🙂

    Andrew

    Opis tabulky z tvých odkazů:

    0-30 mph: megane 2.5 s, focus 2.5 s

    0-60 mph: megane 6 s, focus 5.7 s

    0-100 mph: megane 13.7s, focus 13.9 s

    0-400 m: megane 14.5 s, focus 14.2 s 

    0-1000 m: megane 25.9 s, focus 26.2 s

    30-50 mph: megane 2.7/4.1 s, focus 2.4/3.8 s

    40-60 mph: megane 3.6/5.2 s, focus 3.0/4.7 s

    50-70 mph: megane 4.8 s, focus 3.9 s

    Já zde vidím celkem drtivé vítězství Focuse, který vede ve většině měřených disciplín. Jediné v čem je horší je sprint na kilometr (o 1.1%) s zrychlení na 160 kph (o 1.4%). Naopak v pružném zrychlení celkem výrazně vede (30-50 mph na trojku o 11.1%, na čtyřku o 7.3%; 40-60 mph na čtyřku o 16.7%, na pětku o 9.6%; 50-70 mph na pětku dokonce o 18.8%).

    Takže kde vidíš ten mírný náskok Meganu? Pochybuju, že v reálném provozu nebo na okruhu pocítíš o procento lepší zrychlení na kilometru nebo z 0 na 160 kph. V mnohem důležitějším pružném zrychlení Focus vede a to dost výrazně.

    Tak se na ty čísla nejdřív podívej než je kolem sebe začneš metat 😉

    SkylineGT-R

    Uz ma nebavi sa takto natahovat. Ty si hlavne precitaj prispevok, na ktory reagujes predtym, ako zacnes kritizovat. Lebo nakonec budes za blbce Ty, sorry. Budem pre istotu citovat sam seba, aby si to uz urcite pochopil:

    "Tu si pozri, kto je na tom lepsie v zrychleni vo vysokej rychlosti". O pruznosti som nic nehovoril. Megane ma lepsi cas na 100 MPH, na pevny kilometer a na 400 m ma vyssiu cielovu rychlost.

    Rozdiel je maly, ale chcel som poukazat na to, ze Megane RS papierovo slabsi o 55 k a lacnejsi o 250 000 Kc sa v pohode udrzi a niekedy aj predbehne ospevovany Focus RS.

    Andrew

    V těchto rychlostech už nehraje ani tak roli těch 55k jako aerodynamický odpor, váha a zpřevodování. Čili věru lehčí a aerodynamičtější auto s kratšími převody může mít snadno vyšší dynamiku ve vyšších rychlostech, tomu bych se vůbec nepodivoval.

    M

    Pokud lidem vadilo, že se předešlá generace neodlišovala od obyčejné mazdy 3, tak mě se naopak kvůli tomu MPS líbila a proto bych si nikdy tuto novou generaci nekoupil – prostě nechci vypadat že mi je 20( i když mi je 23:-} ) a že mám rád Redbull a proto má všude křídla.

    Možná se tato mazda hodí "pro muže s krizí středního věku", na který se 18ky budou lepit ostošest, protože hothatch s dírou v kapotě je prostě COOOOL!!!

    Dronte Mauricijský

    Naprosto souhlasím! To, co se mi na této Mazdě líbilo, byla naprostá nenápadnost, která různé rádobyzávodníky a spěchající "manažery" v Passatech a Oktávkách TDI dokázala nepříjemně překvapit a potrápit. Prostě civilně vypadající auto a žádná masírka pro pozéry, kde nebyl důležitý nápadný vnější design, ale motor, samosvor a s tím související jízdní vlastnosti. Naopak si člověk můžec říci, proč kupovat o cca 320 000 Kč dražší Ford Focus II RS s motorem jen o cca 45 PS výkonnějším a minimálně o litr žravějším (byť má o trošku lepší jízdní vlastnosti), o kterém se naopak nemohu zbavit dojmu, že se o tu masírku jedná. Tímto designem evokujícím ralleyové speciály si myslím, že trošku přestřelili, ale ukáže až čas, jak se to zákazníkům nakonec bude zamlouvat.

    Dronte Mauricijský

    SkylineGT-R

    Ja pre zmenu naprosto nesuhlasim! Tak to vyzera, ked sa niekto 23-rocny tvari, ze rozumie muzom v strednom veku.

    Mozno nova MPS uz nie je idealny "sleeper", ale rozhodne si nezasluzi oznacenie kockolap alebo auto pre pozerov. Ti nepotrebuju samosvor a bojovat s volantom. Baby sa im budu lepsie balit na Peugeot 308 CC a staci im diesel. Ok, vyzera nova MPS trochu napadnejsie ako stara, ale nie komicky a nema aspon falosne otvory ako Focus RS. Uz seriova Mazda 3 je napadna, MPS toho naviac az tak nema. No a co, ze ma dieru v kapote? Mozno to nie je nutnost, ale nad motorom je chladic stlaceneho vzduchu, takze logiku by to malo.

    M

    Peugeot 308 CC, vážně:-}

    ani dnešní 18ky nejsou tak blbý, že by nevěděli že peugeot je francouz a francouzi jsou nespolehlivý a vědí že až se to auto pos*re, tak budou muset jít pěšky a to neradi, takže mají raději japonce:-D

    Andrew

    Souhlasím, já osobně taky nepotřebuji do svého okolí křičet "hele mám nabudešou káru, jezdí jak drak a vy máte všichni trabanty". Ideální silné auto má překvapit svými výkony a ne vzhledem. Na to budou uznale pokyvovat teenageři s kšiltem do boku na tuningových srazech, jejichž idol je Evo z F&F, ale já bych ale volil decentnější provedení. Tahle mazda ještě není nic přeplácaného, je to pro mě relativně zkousnutelné, i když už na hranici. Osobně nemám nic proti decentnímu zvýraznění auta – trochu agresivnějším body-kitem, zdvojeným výfukem (difuzory nemusím), většími koly a decentním spoilerem. Ale že bych zrovna musel mít tu díru na kapotě a bůh ví kde všude ještě… Focus RS je už hodně přeplácaný. Mám radši ST.

    kewlarsiet

    No myslim a dokonca viem, ze trapne Passaty a Octavie nemaju na Mazdu 3 MPS ani najmensiu a ani najteoriteckejsiu sancu. :-DDDDDDDDD

    Fuzzy_Stone

    Tak za takový peníz je to fantazie. Pro nadšence super

    beca

    Tohle auto bych si uměl představit u mě v garáži…

    jojom

    aj ja… 🙂

    watchtower

    Předhazujete-li jako soupeře VW GTi, pak by byl eMPSce rovnocenný soupeř (nejen cenou) Focus ST a nikoliv RS (3-dvéřový extrém). To si myslím já.

    Lukas

    Pánové,

    jen by mě zajímalo, zda někdo v reálu viděl RS a SS vedle sebe, pak je čas hodnotit, jinak jsou to pouze teorie. Jen předem upozorňuji, že RSko mám doma, a v pužném zrychlení je opravdu rychlé. Co byste řekli na to, že třeba na dálnici mezi 130 až 250 ujede CLK 500, BMW 550i, AUDI 4,2 TDI, a v pružnosti se udrží i s Porsche 911 GT3 – vyzkoušeno v DE, jenže jídní vlastnosti jsou u RS oproti ST jsou úplně jiné liga (vykoušeno)- ST působí jako rychlejší Focus, RS je jinde a má jen čirou náhodou karoserii od FOCUSe, pánové, projeďte se a pak něco komentujte ….

    watchtower

    Pokud jsem to dobře pochopil, pak mi v podstatě dáváš za pravdu.

    Lukas

    Tak, tak, ikdyž ST nemá samosvor, ale jinak souhlas, jen pro upozornění, Ať se to někumu nelíbí, tak RS jde spíš po WRX STi či EVO X. Z nuly na sto bude 4-kolka vždy lepší, o tom žádná, ale v pružným jsem STi ujel bez problémů. A v zatáčkách je s RSkem vetší sranda …… STi a Evo má užasnou trakci, ale pak se hned urhne, nic moc mezi tím, ale RSku krásně ujíždí zadek, chová se přetáčivě …….. Neměnil bych, ji a vyzkoušel jsem 130i, ale to jse spíš konkurence pro ST a MPS, jezdit je s ním zábava, ale na limitu už bývá neklidné, a co mě překvapilo, tak kolem 160 už začne na dálnici (v DE) hrozně nadskakovat, RS si kolem 180 přidřepne (křídlo a difuzor – je to opravdu znát) a auto se pak při 240 neuvěřitelně zklidní …

    SkylineGT-R

    To ze tu na autowebe kazdy nevlastni RS neznamena, ze nemozeme pisat komenty.

    Co znamena, ze v pruznosti sa udrzis GT3? Ved taka GT3 ma uplne inak poskladane kvalty a vobec je to uplne nerelevantna informacia. Je to ako napisat, ze Octavia RS TDI ma medzi 2000 a 2500 ot. vacsi zatah ako Ferrari v rovnakych otackach. Keby ten v Porsche mal zaradeny spravny stupen, tak by sa Ti stratil za par sekund z dohladu.

    Gratulujem k Focusu RS, je to fakt super auto, ale netreba to prehanat 🙂

    PS: Zviezol som sa v nom na okruhu.

    Lukas

    To ne, ale až v něm někdo sveze, ať komentuje, a ohledně GT3, nebavím se o rychlosti 230 a výš, nejsem blbej ….. , ale je logické, že pokud tam GT3 atmosféru, tak mu turbo stačí, … je dobré se kouknout, a mimochodem poté co jsem si s řidičem pokecal, tak uznale mluvil i on …….. Někoho prostě nepřesvědčíš, i mě to překvapilo, ale to je tvuj problem …..

    SkylineGT-R

    Nemam ziadny problem, len som chcel povedat, ze vsetko je vec zaradeneho stupna. Keby pan v GT3 podradil a pohyboval sa medzi 6 a 8 000 ot., udrzat by si sa ho nemohol ani do 200 km/h. Jednoducho Focus RS mu staci vtedy, ked sa vodicovi Porsche nechce radit.

    Lukas

    Jenže je problém, že v tom momentě já už logicky musím mít přeřazeno (točí mi to cca. 7.200) a budu v nižších otáčkách, kde mi už zabírá turbo. Jen pro info, třeba Gallardo má pružné zrychlení z 80 na 120 na 4stupeň za 5 vteřin, RSko to má za to samé, a je logické, že každý musí řadit jinak 🙂 Jen nesrovnávám co se týče jízdních vlastností, nastavení podvozku a motoru na okruhu, ale v reálném provozu jim prostě stačí, domluvil jsem

    SkylineGT-R

    Pokial dobre citam, hovoril si o zrychleni na dialnici v DE medzi 130 – 250 km/h. Neviem, ci to je prave typicky realny provoz. Medzi 80-120 na 4. stupen je Focus vo svojich najsilnejsich strednych otackach, kym pre Gallardo by bol optimalny 2. stupen, kedze ma velmi dlhe sprevodovanie. A co brani vodicovi tu dvojku zaradit, ked chce akcelerovat? Ale tiez uz koncim, v podstate mame asi obaja pravdu, len si uplne merozumieme, co ma kto na mysli a bolo by to este nadlho 🙂

    Prajem vela stastnych a hlavne zabavnych kilometrov s Focusom RS!

    Lukas

    Dík, jinak to chápu, ale je to spíš subjektivní náhled nás obou, každopádně, až budu mít ještě GT3, tak tě pozvu a vyřešíme to ještě jednou v praxi :-))

    Merkur

    Nechci do toho moc zasahovat,ale když jsem jel v Brně na volných jízdách se 147 GTA za tím fokusem RS,tak mě na té cílové rovince vůbec neujížděl a to mám v uvozovkách jen 250 koní.

    Olin

    Asi taky rozdíl váhy ne?Tady Lukas si nadřel teorii a hlásá nesmysly o pružnym zrychlení apod.Novej Fokus je super kára-pouze na suchu-i když tahá za volant-i na suchu-ale to třeba v takovym T.G. nikdy nepřiznaj,páč to auto berou za svý.Něco jako u nás místní testéři Oktávku(tady samozřejmě Fokusu křivdim)Každopádně svezení je úžasný,jízdní vlastnosti taky.Brzdění velmi v klidu,ale nová MPS mi připadá mnohem vhodnější,protože Fokus nesmrdí ano WRC typu EVO,nebo STI a oproti hothatch nejede skoro o nic líp.Jen to víc žere a to jak benzín,tak peníze v nákupu…

    SkylineGT-R

    Pozvanie samozrejme rad prijmem 🙂

    (Inak som na ford-focus fore s rovnakym nickom ako tu)

    fred

    Proč dostávají japonské auta hodnocení 3 hvězdičky,a BMW automaticky 5 hvězdiček,VW,Škoda taktéž 4-5. Čímpak to asi bude?

    Jirka Červenka, autoweb.cz

    Nemůže to být třeba tím, že se nám nezdají tak dobrá? Ne, tím to určitě nebude. Nejspíš dostáváme od německých automobilek za naše hvězdičky zaplaceno. Nebo dostáváme zaplaceno od všech, ale japonské platí málo. Nebo tak něco.

    SkylineGT-R

    Vas donutila k reakcii takato primitivna provokace? 🙂

    Mna tiez prekvapili len 3 hviezdy, lebo clanok vyznel celkom pozitivne. (Mimochodom, bol dost kratky, i ked vystizny) 3 hviezdy dostavaju velmi priemerne auta. Znamena to, ze Vas Mazda sklamala? Jednoducho hodnotenie nekoresponduje s textom, nieco ste si zrejme nechali pre seba.

    Budem hadat: Je to preto, ze MPS nie je ani ryba ani rak? Ani dost ostra ako Focus RS, ani dost pohodlna ako Golf… to ale moze byt prave jej konkurencna vyhoda. Cas ukaze, kolko zakaznikov to oceni, ja by som ju bral hned.

    JoshuaX

    Jen pro upresneni, motor ma oznaceni 2.3 DISI, nikoliv 2.2 😉

    Marty

    Na podzim jsem se rozhodoval, do jakého HH půjdu. Forda RS jsem nezkoušel, cena je malinko jinde (jinak určitě super auto). ST jelo super, jen je tady už nějaký ten pátek a chybělo takovéto nadšení… GTI jsem vyzkoušel, přestože mi VW moc neříká a musím říct, že jsem byl mile překvapen. Megana nechci, je to frantík a přestože toho s civilmeganem nemá moc společnýho, ten znak na kapotě bych jednoduše nepřežil. U TypeR platí to samé, jako u ST, jen s tím, že se mi v něm jelo snad nejlépe ze všech zkoušených aut. Shodou okolností jako poslední jsem vyzkoušel MPS (byl fakt problém sehnat v ČR auto na otestování). A to auto mě opravdu nadchlo. Civic mi asi víc vyhovoval co se týká řízení, ale ten motor v MPS je úplně jinej. K HH mi prostě sedí přeplňování a trošku drsnější chování 🙂 Takže jsem se rozhodl a jediný, co mě štve je to, že objednáno v prosinci, dodání duben 🙁 Já si ale počkám …

    Každý má ale jiný priority, navíc HH se nekupuje jen rozumem, to bývá většinou srdeční záležitost.

    jojom

    Preco porovnavaju MPS s Focusom RS??to je ta mazda taka dobra? (tak dobre jazdi?) POdla mna je RS trosku inde od MPS, skor by to chcelo zrovnanie s ST, GTI, Type R a pod…Alebo nabuduce este lepsi napad porovnajte ju s F430 a dajte jej 1 hviezdicku :-))) Kamenujte ma… 🙂

    Kotouč

    Mazda 3 MPS má po Focusu RS papírově druhý nejsilnější motor ve třídě. Tak proč by se jako nemohli postavit vedle sebe? To že jezdí úplně jinak je druhá věc.

    Btw, GTi a CTR vedle MPS? Já si myslím, že tady je by jim mazda krutě ujížděla čistě kvůli výkonu.

    Minone

    http://www.autoweb.cz/recenze-testy-aut/mazda-3-2-3i-mps/11398 ovela lepši test a video hovorí za všetko! nechapem načo ste sem znovu tahali MPS ked ste o nej nepovedali ani len tolko ako pred tým! a porovnanie s RS? už by som sa asi ani nečudoval keby ste k MPS prirovnávali Ultima GTR a potom dali MPS jednu *, a hlavne ked predtým ste jej dali 4 a teraz 3 * ste smiešny

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist