Mazda 3 MPS vs. Volkswagen Golf GTI

30 fotografiíSrovnávací test

Zakladatel kategorie ostrých hatchbacků slaví pětatřicáté narozeniny. Na oslavu dorazila i přímá konkurence, Mazda 3 MPS.

Diskuze

19 komentářů

    salamio

    Zajímavé mi přijde, že podvozek MPS se tady hodnotí jako komfortnější než GTI.

    Atlis

    mna teda najviac zaujali casy na okruh…

    34,98s a 34,60s su urcite vyborne vysledky, ale este stale mi nejde do hlavy ako je mozne, ze o 100k slabsi Focus dokazal okruh zajazdit za 34,24s…

    fakt budem rad, ak mi to dokaze niekto z redakcie vysvetlit…

    Atlis

    …asi mi zozralo prispevok, tak teda este raz:

    zaujimalo by ma, ako je to mozne, ze o 100k slabsi focus zajazdil okruh za 34,24s (vs 34,98s a 34,60s). redakcia?

    Dalibor Žák, autoweb

    Je to hodně o pneumatikách a podmínkách na okruhu. V létě na suchu a na letních gumách bychom mohli zajet přibližně o sekundu lepší čas.

    Atlis

    Co teda znamena, ze 260k Mazda 3MPS by zajazdila rovnaky cas ako 150k Focus (ktory jazdil na ciastocne vlhkej trati)?

    ACE

    Vaše odnocení není tak jednoznačné jak jsem se obával. Trošku mi chybí informace o pneu (pokud jsem ji někde nepřehlédl), jaká (jaké značky) byly obuty, protože výsledky na okruhu i ve zrychlení může být dominantní právě v tomto faktoru. No a pak ta fráze o prověřené spolehlivost Gofu je malinko úsměvá, netvrdím že je na tom zle, ale zrovna v kombinaci s Mazdou, která je na tom v tomto ohledu většinou lépe?

    Dalibor Žák, autoweb

    To nemůžeme vědět, dokud to nezjistíme. Náš testovací okruh je velmi specifický a když má auto problémy s přenosem výkonu, nemůže tu zajet skvělý čas. Jestli se nám naskytne v létě příležitost znovu Mazdu 3 MPS vyzkoušet, rádi ji změříme. Focusu trať sedla naprosto perfektně – jak jeho podvozku, tak i převodovce a motoru. Na velkém okruhu by všechno bylo jinak, ale pravidelné testování na něm je trochu nad naše možnosti.

    lamal

    Kochat sa nejakou spolahlivostou a preverenostou VW sa moze akurat uspesny VW marketing, kt. svojimi kvalitnymi plastikmi uspesne vymyl mozgy vacsine, to je asi tak vsetko. Ako keby japonske automobilky nemali preverenost a spolahlivost no asi tak `niekolkonasobne` vyssiu a to nehovorime len o mazde. No ale budis…

    Myslim, ze golf 6 je dobre auto a aj GTi ale ked niekomu staci ist ryhlo a len tocit volantom no neviem … tie gumy su na mokrom povrchu a hlavne na dost vykonnej mazde klucove, takze toto hodnotenie o suverennosti golfu by som bral platne len pre tento okruh a na zimnych /ktovie akych/ gumach co vlastne i redakcia priznava to beriem.

    ACE

    Jen tak pro zajímavost, teď jsem se mrknul na časy obou vozidel na Nordschleife a MPS v roce 06 tam má 8,39 a Golf (edice 35) z roku 11 je o vteřinku lepší. MPSko je minulá generace proti tomu nejnovějšímu od VW, to taky mnohé prozradí (nebo upřesní)

    Josef K.

    tady má už někdo i šikmé oči. Marketing postavený na spolehlivosti je doménou šikmookých vykuků. Jinak s nadsázkou jsou japonské auta nejspolehlivější obzvláště pokud stojí v garáži. Samozřejmě není to ford spojovaný s hláškou fordem tam vlakem zpátky.

    lamal

    praveze nemam sikme oci a kludne sa zveziem aj vo VW, tvrdit ze japonske auta su najspolahlivejsie ked stoja v garazi co dodat to s nejakou objektivitou nema nic takze je zbytocne niekomu nieco vytlkat … VW je rokmi prevereny a spolahlivy na cestach a japonci len v garazi OK

    Michal

    Dobrý vtip. Hlavně ze se především Mazda a Toyota umisťují na předních příčkách TUV. V Top 5 je většinou i Honda, německá auta jsou až za nimi, takže to zkus znova-). Pár slov k p. Žákovi.

    Michal

    U vaší M3 by Vám automat vadil a u HH ne? Zajímavá logika.

    Michal

    U vaší M3 by vám automat vadil a u HH ne? Zajímavá logika.

    sir

    ..normoš….Focus je lepší 😉

    Tom

    Jen bych chtel uvest, ze MAZDA 3 MPS je v soucasnosti nova dostupna i za 585.000 se selevami – tj. pod 600.000 se dostanete vzdy pokud zajdete k dealerovi.
    Bohuzel oproti tomu GOLF GTI ve verzi 35 Anniversary neni dostupny, alespon u nasich vychodoceskych dealeru – Pce a HK. Navic slevy u GOLFu jsou vyrazne mensi.
    Ja osobne jsem fanousek MAZDY (mam RX8) a volil bych MPS. GOLF je vyborne auto a uznavam jeho kvality. MAZDA ale nabizi vice cena/vykon/zabava/vasen/zajimavost.
    GOLF je take vyrazne drazsi.

    Josef Kučera

    Ano, ceny jsou velice zajímavé, přijeďte k nám do Jihlavy. První MPS za 585.000 Kč přijde 28.3.2012 k nám do MAZDA ADJ.CZ na salon v bílé perleti. Aktuální zvýhodnění na Mazda3 80.000 Kč + bonusová sleva od dealera

    Micak 260MPS

    Ja prekvapený nie som . Preto že poznám niekoľko predajcov u ktorých boli tzv. renomované časopisy teda ich redaktori zameraní na testovanie áut . Ktorýí požadovali za úplatu nie malých finančných prostriedkov skresliť technické , jazdné , konfortné a iné vlastnosti !!! Ja takú MPSku vlastním ! Tak presne viem čo to auto dokáže !!! To GTi sa s MPSkou nemôže vôbec rovnať lebo výkonom a jazdnými vlastnosťami je niekde inde ako nejaký nalinkovaný automat DSG s ktorého nemáš radosť s jazdy . DSG je pre tých ktorí nedokážu rýchlo reagovať na momentálnu situáciu radením rýchlostných stupňov lebo sa im miešajú ! 6-stupňová prevodovka je pre nich nočná mora ! Aby som sa vrátil k MPSke , mám to odskúšané keď ideme dvaja v MPSke tak sa to auto rozbehne cca 5,3-5,5 sek. na 100 Km/h !!! Rozdiel v technických údajoch medzi japonskými a európskymi automobilkami je ten, že japonské automobilky testujú svoje autá pri plnom obsadení osôb a naložení batožiny !!! A európske len pri čiastočnom zaťažení len dve osoby . Preto sa líšia technické údaje od skutočnosti ktoré udávajú európske automobilky . Treba pozerať na technické od výrobcu !!! Koniec koncov na japonské autá jednoznačne európske automobilky v kvalite a spoľahlivosti nemajú preto ich spochybňujú !!!!!

    Petrohead one

    Kvalitou VW předčí Mazdu? Jak tohle může vůbec někdo napsat? Z každého GTi furt jen něco teče..

    Golf není vůbec řidičské auto – všechno je brzděno elektronikou – nelze brzdit levou nohou – elektronika uzavře výkon – ESP katastrofa. A celkově kdo si koupí VW který je všude je fakt jen mladej klučík s kšiltem na hlavě kterej umí sešlápnout jen pedál spojenej s DSG. Bukva auto, tečka. 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist