Mazda 3 MPS se pokusila zlomit rekord Ringu!

...pochopitelně nikoli ten celkový, jen ve své třídě. Stejně je to ovšem odvážný počin.

Když uvážíte, v jaké společnosti se Mazda 3 MPS pohybuje, je div, že se do toho vůbec pouští. Tam, kde kralují vozy jako Focus ST, Civic Type-R a podobně, je to jakýkoliv pokus o uzmutí nadvlády velmi odvážný.

Jistě, Mazda má víc výkonu i krouťáku (konkrétně 260 koní a 380 Nm), jenže to může být v předokolce někdy spíš na obtíž. Jenže pokud si představujete volant, který se vám snaží ukroutit paže z ramenou při každém pokusu o akceleraci, jako tomu bylo napřílklad u starší Astry OPC, zapomeňte. Mazda si dala s vyladěním podvozku práci a kromě toho vám vydatně pomůže samosvorný diferenciál – opět naladěný o něco lépe, než v brutálním Focusu RS.

Mazda 3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda 3 fotogalerie

Úkol nebyl vůbec snadný. Čas, který Mazda hodlala překonat, je 8:35,02 a jak možná tušíte, na dlouhé severní smyčce okruhu Nürburgring, přezdívané „Zelené peklo“ jde nejen o výkon vozu, ale také o jezdce. Ne že by byl Mark Ticehurst nezkušený zelenáč – celý tým Mazda Motorsport zná jako svoje boty a totéž může říct o samotném autě. Jenže je tu zásadní problém – ještě nikdy nebyl na Ringu, zná ho jen z Playstationu. To je problém, protože znalost okruhu je zrovna tady víc než jen důležitá – je zásadní. Třiasedmdesát zatáček se přes noc nenašprtáte.

Samotná Mazda 3 MPS prošla mírným faceliftem, kromě většího zadního spoileru a nových zrcátek (tzv. Sports Aero kit) má doladěný podvozek s pružinami Eibach a tlumiči snižujícími vůz o 25 mm vpředu a 10 mm vzadu. Tohle všechno je nicméně sériová výbava, vůz není osazen ničím, co byste si neodvezli z autosalonu. Brzdy snad ani vylepšit nepotřebují, vpředu mají větrané kotouče o průměru 320 mm, vzadu 280 mm. Nejslabším článkem se tak zdají býr sériové silniční pneumatiky.

Po několika seznamovacích kolech Ticehurst označuje dění na okruhu za „naprosté šílenství“. Není divu, na okruhu potkal všechno možné, od závodních speciálů Porsche, připravených na Le Mans, až po Fiat Multipla, plný ječících dětí. A pochopitelně spoustu motorek.

Ticehurst si ale pochvaluje auto. „Nejlepší je ta spousta krouťáku, tu na takovémhle kopcovitém okruhu potřebujete.“ Na ostrý pokus ale čekají do večera, kdy se Nordschleife uzavírá a stovky motorkářů jedou domů. Jedno kolo na rozehřátí a na jeho konci už Ticehurst nabírá rychlost. Na hlavní rovince se nemusí, na rozdíl od běžných platících návštěvníků, nemusí zdržovat zajížděním k bráně, takže tlačí na pilu. Mazda 3 ječí na šestku a v červeném poli – omezovač jí drží na 250 km/h. Následuje jedno bleskové kolo, na jehož konci je oficiální čas 8:39,66. Rekord sice nepadl, ale scházely jen 4 sekundy a 64 setin.

Ticehurst byl nadšený – časem, okruhem, ale i autem. „Myslím, že to o Mazdě říká mnohé. Můžu jí prostě vzít, vyjet s ní na okruh, který stěží znám a dostanu se do těsné blízkosti traťového rekordu. Je to jedna z nejbáječnějších věcí, jaké jsem kdy v autě udělal.“

My na Autowebu víme jen jedno – Mazda 3 MPS se nám dostane do rukou velmi brzo a po tomhle článku se na ní fakt těšíme!

Honza Koubek

18.6.2007 9:17

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist