Mazda 3 (2003 – 2008)

6 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Stejně jako Ford Focus i Mazda 3 sází na propracovanou zadní nápravu a z toho plynoucí vynikající jízdní vlastnosti. Navíc potěší i spolehlivostí.

Diskuze

7 komentářů

    Marty

    …vyvinutý koncernem PSA Peugeot Citroën a automobilkou Ford, pod jejíž křídla Mazda patří… Mazda pod Ford nikdy nepatřila, Ford vlastní část akcií Mazdy, bylo to cca 33%, nyní již jen CCA 13%. F i M spolu spolupracují, nicméně se ani zdaleka nedá mluvit o vztahu jako Škoda – VW.

    Mazdu3 vlastním (2003), mám najeto 145000 km, jediná dosavadní závada prasklá tyčka stabilizátoru. Výfuk je pořád původní (auto negarážuji a jezdím celý rok!!!). Na podvozku se koroze bohužel již vyskytla, nic extrémního, ale nepotěšilo mě to 🙂

    První generace MPS byla opravdu auto, které se muselo vyloženě krotit. Rozhodně to ale nebylo špatné auto. Jedni její drsnější charakter kritizovali, jiní kritizují tu současnou MPS za to, že tzv. vyměkla a že právě ten drsnější charakter minulé verze se jim líbil…

    M

    přesně tak, MPS je neřízená střela(jak ji autor článku pojmenoval) jenom pro člověka co ji nedokáže zvládnout, pokud ovšem řidič umí řídit, tak ta střela je potom řízená a je řízena 😀

    pp

    Ten clanek je vubec pomerne zajimavy, dela z jednoho nejzajimavejsich hatchbacku na trhu ojetin pekny srot a obsahuje spoustu ptakovin. To mame jako vsichni jezdit v "uzasnych" golfech? MPS verze byla jednim z nejpopularnejsich hot hatchu v USA a Kanade, a rozhodne si nemyslim, ze by si lini americane kupovali neco, co by nemohli zvladnout, naopak casto ty auta tunili na 300-350 koni. Jde hlavne o to, ze MPS prenasi neskutecnou silu do volantu, a pro svoji narocnost na zkusenost s rizenim to proste neni auto pro mlade blbecky s 66kw TDI, kteri v ospojlerovane octavce nici Skody 120 na semaforech. Takovym ridicum to pak zpravidla prijde nezkrotitelna kobyla, ja si naopak myslim, ze se jedna o velice charakterni auto. O dieselu 1.6 jsem nikdy neslysel nic spatneho a naopak je tento motor velmi ocenovan jako jeden z nejlepsich beznych dieselu – samozrejme ale i s temi beznymi vyssimi naklady na udrzbu po delsi dobe jak je u dieselu typicke, zase tak moc uzasny neni, ovsem srovnavat ho s diesely od VW zavani idiocii. A nakonec jak jiz kolega nade mnou zminoval, Mazda nikdy Fordu nepatrila, mel v ni pouze podil okolo tusim 10% od 70. let kvuli podpore pruniku na americky trh, a v 90. letech tento podil zvysil zhruba k 30%.

    Umkebe Membe

    No to je děs. Od recenze Honzy Koubka s první verzí MPS redakce otočila o 180 stupňů.

    http://www.autoweb.cz/recenze-testy-aut/mazda-3-2-3i-mps/11398

    Podle mých zkušeností je MPS velice rychlá, ale vůbec se nedá říci, že by podvozek nestíhal. Je tvrdší než u konkurence, což dá člověku na okreskách zabrat, ale neodskakuje a drží jak přibitá. Má úplně jinou zadní nápravu než ostatní trojky. Narozdíl od Focusu ST se jí nehrne čumák ze zatáčky a na předokoulku není nedotáčivá. Lehčí motor je dělá svoje. Ano sice má turbo lag, ale ne tak znatelný jako konkurence. Dokonce mi přijde, že i Focus ST má větší tubro lag a u něj se jedná o soft turbo, které moc nefouká. Holt moderní motor 2.3 DISI s přímým vstřikem paliva a dlouhým zdvihem jede v nízkých otáčkách i bez turba. Jediné co by se ji dalo vytknout je, že si v zatáčkách s váma dává volant páku, ale ukažte mi jedinou předokolku se samosvorem, která to nedělá.

    IMHO, vyjma premiových značek a čtyřkolek, mají obecně mazdy nejlepší podvozky a nejlepší jízdní vlastnosti.

    Toni

    Sorry všem, co tu píšou o svých úžasných zkušenostech s MPS. Já jsem měl také tu čest. Motor je vynikající, že tahá řízení mi vůbec nevadí, ale podvozek zbytek auta zoufale nestíhá. Takže sem nakonec skočil do Astry OPC a na okreskách chrochtám blahem.

    fedor

    Mal som mazdu 1.6 MZ-CD. Podla mna celkom vydarene auto. Motor bol prekvapivo zivy, avsak zacal prerusovane tahat (niekde v otackach kedy zapina turbo). Podvozok vyborny, interier pohodlny. AVSAK dovod preco som auto predal je, ze ma katastrofalne zle odhlucnenie. Pocut hluk od kolies, v zime kamienky narazajuce do podbehov, dvere su velmi tenke, lahucke a neodhlucnene. Auto je jednoducho hrozne hlucne, aby si clovek vychutnal hudbu musi ju mat hlasno. Predtym som mal Primeru P10 a bola oproti tomuto moc moc moc lepsia. Tak hlucny interier je jednoducho neprijatelny.

    Blesha

    K výše uvedenému článku si dovoluji říct, že mám doma verzi s motorem 1,6 MZ-CD(tedy diesel) a verzi MPS. Pokud by pánové z redakce chtěli, tak ať se zastaví a svezeme se 😀 To co je popsáno mi příde, že redakce dala dohromady během posezení u piva a jako hlavní zdroj použila názory širokého okolí 2 až 3 stolů okolo 😀 Pokud někdo měl problém s dieslem, bylo to asi tím, že jezdil na \“agro\“ naftu, kterou tankoval přes Karla v bývalém JZD… Jezdím pouze na Vervu od Benziny nebo Alpin Diesel od OMV a nikdy s tim nic nebylo. Co se týče verze MPS, tak jestli podvozek nestíhá motor, tak asi jezdim v nějakym spešl modelu. Jelikož mi příde, že jediné co nemusí stíhat je komponent mezi sedačkou, volantem a pedály 😉

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist