Mazda 3 (2003 – 2008)

Stejně jako Ford Focus i Mazda 3 sází na propracovanou zadní nápravu a z toho plynoucí vynikající jízdní vlastnosti. Navíc potěší i spolehlivostí.

Pětidveřový hatchback a sedan Mazda 3 japonská automobilka uvedla v roce 2003. Zpočátku vůz dostal tři zážehové šestnáctiventilové motory. Následující rok rozšířil nabídku turbodiesel 1.6 MZ-CD/80 kW vyvinutý koncernem PSA Peugeot Citroën a automobilkou Ford, pod jejíž křídla Mazda patří.

V roce 2005 se do vozu začal montovat i slabší přeplňovaný vznětový agregát 1.6 MZ-CD o výkonu 66 kW, který má stejný původ jako o rok dříve uvedená jednotka. Rok 2006 přinesl facelift a modernizaci. Benzinový dvoulitr dostal šestistupňovou převodovku a pod kapotu se nastěhoval nový turbodiesel 2.0 MZ-CD/105 kW.

Světlo světa spatřila také sportovněji laděná varianta MPS. Ta disponuje (i přes jasný turboefekt) vynikajícím přeplňovaným čtyřválcem 2.3 MZR DISI o výkonu 191 kW. Při vývoji vozu ale vzala za své základní poučka, že podvozek má být rychlejší než motor. Agregát zůstal jediným, co je na Mazdě 3 MPS sportovního. Podvozek motoru nestíhá a tak se z auta na klikatých okreskách stává spíše neřízená střela.

Automobil se vyráběl do roku 2008, kdy jej nahradil stejnojmenný nástupce. Sportovnější verze MPS byla uvedena v roce 2009.

Test Euro NCAP prodělal vůz v roce 2006. Za ochranu posádky při nárazu dostala Mazda 3 čtyři hvězdičky z pěti možných. Bezpečnost dětí přepravovaných v zádržných systémech byla hodnocena trojicí hvězd z maximálních pěti.

Za volantem

Interiér automobilu je příjemný a dostatečně prostorný. Potěší pohodlná sedadla i naladění podvozku běžných verzí. Zajistí dostatečný komfort a především výborné jízdní vlastnosti. Na rozdíl od varianty MPS se běžná provedení velice vydařila. Pochvalu zaslouží také přesné řazení a řízení.

Zatímco zážehová čtrnáctistovka bude vyhovovat jen klidnějším řidičům agregát 1.6 MZR/77 kW potěší snad každého. Jde o kultivovaný, svižný a dostatečně silný motor, pracující s příznivou spotřebou.

Druhou stranu mince představují turbodiesely 1.6 MZ-CD. Nezřídka je trápí opotřebené turbo, známé jsou potíže se vstřikovači a další závady. Jde o nejméně spolehlivé pohonné jednotky v nabídce. Zájemci o naftový motor by tedy měli sáhnout spíš po dvoulitru, který pracuje spolehlivěji.

Časté závady

Mnoho ojetých „trojek“ se potýká s opotřebenými ložisky kol, známé jsou problémy s pískáním brzd a rozhozenou geometrií přední nápravy. Zástupci autobazarů upozorňují na častější korozi výfuku a karoserie. Zde jsou nezřídka napadeny lemy zadních blatníků.

Vyskytují se potíže s elektrickým ovládáním oken, ale i vadné snímače airbagů. Vozidla s vyšším počtem ujetých kilometrů mají většinou vůle na zadní nápravě.

Motorizace

Zážehové motory: 1.4 MZR/58 kW, 1.6 MZR/77 kW, 2.0 MZR/110 kW, 2.3 MZR DISI/191 kW.
Vznětové motory: 1.6 MZ-CD/66 kW, 1.6 MZ-CD/80 kW, 2.0 MZ-Cd/105 kW.

KLADY
výborné jízdní vlastnosti běžných verzí
kvalitní materiály v interiéru
dobré dílenské zpracování
vysoká spolehlivost

ZÁPORY
chybí varianta kombi
podprůměrný model MPS
slabší antikorozní ochrana
vyšší ceny některých náhradních dílů

Milan Jirouš

16.4.2010 11:57| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist