Mazda 3 2.0 MZR i-stop 2012

15 fotografiíMazda 3

Jadrný atmosférický dvoulitr je záležitost, která se v autech segmentu C už jen tak nevidí. Ale právě díky němu je tahle Mazda naprosto boží!

Diskuze

27 komentářů

    MartinK

    Dík za test. Nemůžu jinak než souhlasit. Stejně jako na dobrou kapelu přijde míň lidí než na mainstreamovou sra..u, stejně jako na dobrý film přijde míň lidí než na stupidní pí…inu, stejně jako si většina koupí gumový rohlík v marketu místo aby našla cestu k pekaři si většina kupuje zmíňená nudná auta s kterými na rovinkách držíc volant jednou rukou v poloze 12h prědvádí své \“umění\“ aby poté kilometr před zatáčkou a ideálně i v ní stáli na brzdě. Člověk který hledá \“obyčejné\“ auto a nechce se stát místo řidičem pouze pasažérem by měl opravdu trojku vyzkoušet. Moje zkušenosti odovídají tomu co je v testu napsáno. Mazda umí a vždy uměla dělat šoférská auta. Pokud se ale podívám na prodeje v Čechách, tak mi vychází, že jsme národ nudných oktávkofábiářů a spol. Mazda se krčí někde vzadu. No to je právě to srovnání o kterém píšu na začátku. O další směřování Mazdy strach nemám. Naopak. Brzo má přijít nový benzín a nafta se shodnou kompresí, další kila dolu a jistě nezačne Mazda šetřit na řízení a podvozku. Já osobně mám vybráno. Zatím mám dva kandidáty. Mps a MX-5 🙂

    Misoo9005

    Provozní hmotnost (kg)1253
    Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) 111 / 151

    0-100 km/h (s)10,4s ???? Coze? To musi byt chyba ne?

    Johny.Rico

    Tak to je mazec. 4,5 hvězdy, paráda. Doufám, že to auto bude tak boží, jak píšete. Je to totiž \“sporťák\“ pro masy. Pravda, ať jde BMW s tou jejich sportovností do p*dele!!!

    Dalibor Žák, autoweb

    V reálu auto působí mnohem živěji, taky jsem se nad tímhle číslem pozastavil. 🙂

    Dalibor Žák, autoweb

    Tohle auto dokáže ocenit jen opravdový řidič a ne konzument.

    bzony
    bzony
    bedi

    Mozem len suhlasit, mazda 3 je vynikajuce auto pre ludi, co si chcu jazdu v aute aj trocha uzit, nie len sa bezubo prepravit z jedneho miesta na druhe… Ja som vsak uprednostnil 2,2 naftu vo vykone 185 koni a tato verzia okrem v teste spomenutych veci prinasa aj skutocne silny zatah
    (400 nm) pri vybornej spotrebe do 7 litrov.
    Odporucam!!!

    Greenman

    Že bych konečně našel důstojného nástupce svojí stařičké 323F? 🙂 Byla by Mazda 6 DISI srovnatelná v zábavnosti s touhle trojkou?

    trip

    Mam tuto Mazdu v 2.0 hatch…. Akceleracia na 100 je v reale 9 sekund… Mazda neudava presne udaje.. Auto motor a sport robil test na udaje automobiliek a presne pri tomto modele zistil pochybenie je to rovnych 9sekund…. Napriklad spotreba je asi o pol az liter vyssie ,zalezi na sposobe jazdy… Vaha je tiez vyssia… Mazda nikdy neudavala presne udaje, ale ani ine automobilky napr neiktore sucasne vw maju akceleraciu nadhodnotenu ako v reale je…. Mimochodom tu akceleraciu som skusal….

    Th0r

    Asi si jí, ale nikde moc nevyzkoušíš. Všude mají jen ty vydejchaný 1.6 nebo naftu. Leda, že bych ti půjčil tu mojí, holobrádku 🙂 Nechal jsem si jí udělat vzhledově jako MPS, poněvadž na to nemám :). A dle filozofie tuzerů, je hned ještě rychlejší 🙂

    M

    tehle diesel v mazdě 3 je obrovská chyba. Jednak s o dost lehší atmosférou můžeš řezat zatáčky výrazně rychleji a hlavně ti při každým řazení nevystřeluje spojka levou nohu – popojíždět s tímhle dieselem v koloně bych vážně nechtěl!!!

    Mike

    Opravdu musím autorovi poděkovat. Sice asi za čas půjdu do Mazdy 2, (musím mít auto s automatem, jsem tělesně postižený) protože by pro mně 3 byla asi moc drahá, ale tento článek mně utvrdil v tom, že budu spořit o to rychleji. Ano, značek, která dělají řidičsky zábavná auta je stále méně, a tak je Mazda alternativou pro ty z nás, jenž rádi řídíme.

    Závěrem bych chtěl říci, že tak trochu vím, o jaké komunikativnosti to autor mluví. Sám mám starší Hondu a právě to, že auto \“jede jako po kolejích\“ a nevadí mu rychlé změny směru, z něj dělá neuvěřitelně zábavný nástroj, a  to i přesto, že má auto elektrický posilovač, hydraulický by samozřejmě byl ještě lepší, ale i tak je jízda rychlými zatáčkami požitek, a to si troufám tvrdit, že řízení a zpětnou vazbu bude mít tato Mazda ještě o \“chlup\“ lepší než má Honda.

    bedi

    Ano spojka je tvrda… aj do zakruty musis ist o chlp pomalsie ako s mozno o 80 kg. lahsim 2,0 benzinom, fyziku skratka neoklames, ale nasledny zataz motora vo vyjazde je jednoducho skvely a benzin nechavas daleko za sebou. Treba vyskusat, potom pisat. Tento 2,0 je urcite vyborny motor, ale po skusenosti s 2,2 diesel vo verzie high power 136 kw by som urcite nemenil.
    (150 PS verzia tohoto motora je neporovnatelna s tou 185 PS!)

    Lad

    Chlapci nevíte kdy začnou montovat nové motory sky-g do této mazdy,v US to už snad dávají.To by mohlo být ještě lepší svezení = o 15% větší toč. moment a stejně o tolik nižší spotřeba??

    Lad

    Chlapci nevíte kdy začnou montovat nové motory sky-g do této mazdy,v US to už snad dávají.To by mohlo být ještě lepší svezení = o 15% větší toč. moment a stejně o tolik nižší spotřeba??

    riderhenry

    Myslím, že ani Mazda 2 nebude rozhodně špatnou volbou! S motorem 1.5 by mohla být i dostatečně silná pro každodenní ježdění bez nějakého pocitu nedostatku výkonu, který se jinak u slabších aut dostavuje. Navíc má výborný charakter, rád se vytáčí… Jen doufám, že Mazda překoná svoji současnou krizi – ono tak trochu \“sám proti všem\“, ještě u tak malé automobilky, není nic lehkého.

    Pinkerton77

    a to auto nešlo ani odspodu, ani zvrchu. Pravdepodobne trojka je o dosť ľahšia, ale v 6tke ma tento motor nenadchol a ani podvozok. Syn kupoval auto, napokon Octavia 1,8 DSG a proti Mazde je to raketa. Za slušnú spotrebu. Na Mazde sa mi páči exteriér a to platí aj u trojkového sedanu. Voľakedy som ho chcel, ale bol drahý, našťastie časy sa menia…

    Mikey

    Ono je to taky o tom, co preferujete. Jestli máte rád turbomotory, kde je výkon dostupný od nízkých otáček, pak vás atmosféry kde se musí víc řadit a držet motor ve vyšších otáčkách, (chce-li si člověk užít výkon a být rychlý), nikdy nenadchnou. Že bude Octavia 1.8 TSI táhnout od nízkých otáček do nějakých 5.000 ot./min.? To určitě, ale Mazda má výkonovou špičku jinde a převodové poměry budou jistě jiné, jak u manuálu, tak u automatu. Co se týká jízdních vlastností, Mazda bude sportovnější, zatímco Octavia pohodlnější, univerzálnější. Já ale i tak preferuji Mazdu, řadím se totiž k menšině, pro kterou musí být řízení zábava, to mi Škoda, (ale i některé jiné automobilky neposkytnou).

    Mike

    Octavia není špatná volba a 1,8 bude i rychlá, ale TSI se s atmosférou jednoduše srovnávat nedá. Motory mají zcela jinou výkonovou křivku a chce-li člověk z atmosféry dostat maximum, musí víc řadit, což někoho \“otravuje\“, tak si koupí auto s turbem, kde toto částečně odpadá. Že Mazda netáhne v horním spektru otáček, tomu nevěřím už vůbec. Mám starší Hondu, podotýkám, že s \“hloupým\“ robotizovaným automatem a motor od 3.000 do 5000 – 5500 ot/min krásně táhne.

    ropak

    ano, v priamke je ten diesel rychlejsi a v zakrutach ho benzin s prehladom polozi. akurat ze sportova a zabavna jazda je prave o tych zakrutach a jazde v nich a nie o zrychleni na rovinke 🙂 nehovoriac o davkovani a odozve plynu. ale nevadi, mas skratka ine priority 🙂

    pre nekoho je lepšia oktavka 1.8 tsi ako BMV 320si.Mazda neni pre každeho malo kto ju otceni!Apropo Mazda 3 1.6 benzin je tieš zabavna

    Mato

    3ku mame v dome a tiez mozem potvrdit slova v clanku. 2ku mam sam a na zabavnu jazdu staci aj v 1,3ke s 86k (dnes uz len so 84k), 1.5ka to asi len vylepsi :). Lahkost 2ky je najzretelnejsia v zakrutach, kede borci v TDi (a inych diesloch) davaju dole nohu z plynu a trosku ma brzdia ;). Mazda je asi jeden z poslednych vyrobcov, ktory robi taketo fajn \“bezne auta\“.

    Mato

    3ku mame v dome a tiez mozem potvrdit slova v clanku. 2ku mam sam a na zabavnu jazdu staci aj v 1,3ke s 86k (dnes uz len so 84k), 1.5ka to asi len vylepsi :). Lahkost 2ky je najzretelnejsia v zakrutach, kede borci v TDi (a inych diesloch) davaju dole nohu z plynu a trosku ma brzdia ;). Mazda je asi jeden z poslednych vyrobcov, ktory robi taketo fajn \“bezne auta\“.

    Kyle

    Cena je naprosto excelentní. To auto tím pádem nemá konkurenci. Za tyhle prachy se nic lepšího prostě koupit nedá.

    kLQuBEgiV

    Nohitng I could say would give you undue credit for this story.

    Valdo

    Kupil som si novú Mazdu 3.To že mi odišlo po 4 rokoch elektrické ovládanie zadných okien mi až tak nevadí, ale to že mi odišla centrálna riadiaca jednotka po 4 rokoch a najazdených 60000 km to už áno. Samozrejme v servise povedali, že auto je po záruke… V servise mi ponúkli výmenu riadiacej jednotky za vyše 2000 Eu a dokonca mi ponúkli aj \“zľavu\“ 30 %. Takže mi neide ABS, ESP a možno ani airbagy…
    Dá sa centrálna riadiaca jednotka niekde zohnať aj lacnejšie???

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist