Mazda 3 2.3i MPS

18 fotografiíMazda 3

Možná vypadá, jako obyčejná Mazda 3, ale je to odpověď na Ford Focus ST. A pokud jde o prostá čísla, má před ním dokonce náskok.

Diskuze

8 komentářů

    Flavio

    Pochopil sem to dobře, že pojmem samosvorný diferenciál u Mazdy 3MPS znamená elektronicky řízené přibrzďování hnaných kol v případě rozdílné trakce mezi levým a pravým kolem (něco jako EDS u koncernu VW) a ne klasický, mechanicky uzavíratelný diferenciál, jako je např. Torsen?

    Co mělo testované auto za obutí? Bridgestone Potenza RE050A?

    Honza U.

    jojo klasicky otevreny diferak s pribrzdovanim kol a tim rovnomernym rozdelenim vykonu na druhou stranu:) chtel bych tohle auto nekdy projet:-/ krasny test…. jen je fakt ze ten samosvor je zavadejici:) a až ji budete priste testovat nechte me se vni svezt:((( je krasna:)

    Shr3k

    Mazda 3 MPS má vpředu klasický diferenciál se zvýšenou svorností jako je systém Torsen nebo výrobky od firmy Quaife. Žádné přibrzďování kol se nekoná.

    K článku pár doplňujících údajů:

    1. turbodmychadlo v MPS není v žádném případě velké (natož pak "pořádně velké"), je spíš menší až malé.

    2. na první tři rychlosti má 3 MPS omezený kroutící moment, aby navzdory diferenciálu nespálil řidič drahé 215/45/18 pneu za 1000 km.

    Nějak nepochopím jak má být Focus ST s tím pětiválcem a velkým turbem zábavnější? Třeba v tom, jak se pěkně lehce hrne přes předek ze zatáčky? Nebo v tom, jakou má krásně velkou turbodíru?

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Diferenciál Mazdy 3 MPS nese označení Super LSD a skutečně není řízen elektronikou. Při roztočení planetových kol se rozevřou čelisti s kuželovými koly a břibržďují se o boky skříně diferenciálu. Jde prakticky o stejné jednotky jako v MX-5 a RX-8. Za neobratnou formulaci v článku se omlouvám a opravím jí. Je ovšem pravda, že systém ESP může do protiprokluzu mluvit také.

    Turbodmychadlo možná není velké fyzicky, ale vzhledem k plnícímu tlaku a k efektu na akceleraci jsem ho prostě za velké označil.

    Pokud vám dělá potíže pochopit, jak může být Focus zábavnější, zkuste se oprostit od čísel a výkonů a strávit s ním nějaký čas na silnici. Jeho podvozek je nesrovnatelně čitelnější, hravější a ovladatelnější. A znatelné turbodíry jsem si tedy opravdu nevšiml, zatímco u Mazdy je nástup turba skutečně monumentální…

    Shr3k

    Nebojte, měl jsem půjčený ten samý ST, co Vy.

    Co se "nástupu turba" týče, otázkou je, co z toho "nástupu" má na svědomí přímé vstřikování, vysoký kompresní poměr a dlouhý zdvih a kolik relativně značně regulované pomenší turbo.

    Regulace plnícího tlaku u 2.3 MPS motorů je totiž charakteristikou velmi podobná 147 kW TFSI.

    Turbodmychadlo u 3/6/CX-7 *určitě* není velké fyzicky. Je to Hitachi K04 s airlimitem někde na úrovni 300 k (podobné bylo použito v 225k Audi TT quattro) a v Mazdě je použito vzhledem k objemu motoru a max. otáčkám opravdu na hraně. Maximální plnící tlak u tohoto motoru dosahuje hodnoty 0,9 bar.

    BTW když už odevzdáváte půjčené auto, zkuste si domluvit návštěvu servisu a zkuste si jak Focus, tak trojku vyfotit zespodu na zvedáku. Uvidíte, že hledáte imaginární něco, co nikdy nenajdete. ;o)

    Jakub Brabec

    Na adrese http://www.zkouknito.cz/prehraj-video?m=2a35a1011e najdete online stream tohoto videa. Preji spoustu zazitku pri sledovani, video opet stoji za to :o)

    Petr

    Samosvorný diferenciál je skutečně mechanický, žádná elektoronika, ale poctivé železo. Jde to i poznat na manévrování v klidu, třeba při zajíždění do řady aut při plném rejdu je slyšet, jak diferenciál \“vrže\“.

    Lukáš

    Honza U. odkial mas take info ze to je pribrzdovanie kolies elektronicky? Videl si niekedy MPS nazivo alebo len na obrazku? elektronicke pribrzdovanie kolies NIE JE samosvorny diferencial to ma napriklad alfa romeo giulietta 1,4 T v pripade Mazdy 3 MPS 1 generacie je to klasicky MECHANICKY SAMOSVORNY DIFERENCIAL LSD (Limited Slip Differential, alebo v preklade tiež diferenciál s obmedzeným preklzem), nabuduce az napises nejaku hlupost tak si to najprv over.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist