-
930 koní v luxusu: Brabus uvádí nový tuning pro Mercedes-AMG S 63 E Performance
-
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
-
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
-
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Čtěte dále
-
-
Soutěž Auto pro Zdravotního klauna pokračuje: děti letos navrhnou…
Komerční prezentace
Jedete do zahraničí? Co si rozhodně musíte zkontrolovat?
Komerční prezentace
Nejvhodnější doba na nákup nového auta je právě teď
Komerční prezentace
Chraňte sebe i svůj vůz s havarijním pojištěním
Komerční prezentace
Je to etalon B segmentu. Sice neoslni velkym a variabilnim zavazadelnikem, ale na stehovani si porizujeme jina auta, ze… Ve vsem ostatnim Mazda2 predci momentalni nabidku segmentu. At uz to je pruznost motoru, presne razeni, perfektni podvozek nebo skvele odstupnovany posilovac rizeni. Nemluve o designu, brzdach, kvalitnich sedadlech, kozenem volantu skoro jako z MX-5 atd. Vivat M2, vivat Mazda.
Jeste bych chtel dodat, ze nektere prvky vybavy lze dokoupit i k nizsim variantam, nez ve kterych jsou standardem. Jen je treba se optat, holt lina huba je hole nestesti, ze :).
a zkusil si treba fiat grande punto? lepsi vybava lepsi cena zabavnejsi jizda….a do mazdy se normalne vysoky clovek ani nevejde( stredový panel prekazi prave noze tak ze ridit todle pseudo auto je az bolestive a auto nepouzitelne..)
…také horší kvalita a podvozkově se s Mazdou rovnat nemůže, Fiátek rád odskakuje a jeho podvozek prostě není na takové úrovni. Jinak je GP velmi krásné auto.
No s tou zábavou nevím nevím. Podvozek M2 se skutečně povedl a ten Fiat je proti ní jak hrouda (70 k/t oproti 90 k/t – cenově srovnatelné modely 1.4/1.3)
zdravim honzo ale pokud chces porovnavat tak porovnavej 16v se 16v a ne s 8v jinak uznavam ze rozdil je 195kg ale u mazdy sem mel pocit ze ji ublizuju ale fiat me pobavil vic ale je pravda ze uvazuju o zmene tlumicu a mozna trochu vyztuzit kastli…..(jako druhe auto mam peugeota 306 16v t16 takze na skutecnou zabavu mam trochu lepsi nastroj:))
Citace: "Fyzika je ovšem neúprosná: čím více hmotnosti, tím vyšší výkon je zapotřebí k dosažení cílové rychlosti"
Tak to není pravda. Maximální rychlost je rovnováha mezi výkonem a odporem vzduchu. Kila navíc nijak maximální rychlost neovlivňují, jen prodlužují čas potřebný k jejímu dosažení (zhoršují akceleraci).
Mám takový pocit, že autor cílovou rychlostí nemyslel rychlost maximální. Jinak k vašemu komentáři, ve kterém tvrdíte, že na hmotnosti při dosahování max. rychlosti nezáleží… Dovolím si s vámi nesouhlasit. Naložte si plné auto lidí, nějakou veteš do kufru a zkuste ho protáhnout na dálnici. Pak se s ním projeďte sám. Rozdíl poznáte.
prazdna kia pregio z kopce 150, nalozená až na doraz 170 😉 osobni zkusenost
Něco na tom zřejmě bude – Tatra 815 bude na dně Macochy asi o něco rychleji, než Hadrolet – i když – tady by měla být řeč spíše o rovinkách, že? :o)
Nerad Vás zklamu, ale T815 dopadne na dno Macochy v tu stejnou sekundu jako hadrolet, hmotnost objektu nemá vliv na jeho rychlost pádu. Já to nevymyslel, to jistý Issac Newton, tak si stěžujte u něj 🙂
hadrolet bude dole možná dokonce o něco dříve – nejspíš má lepší aerodynamiku
Já to vidím opačně – hadrolet bude ještě chvilku plachtit – je to padák na trubkovým rámu s motorem :o)
a pro Pavla – vzhledem k tomu, že v Macoše není vakuum, tak jistý vliv má odpor vzduchu (kdyby to záleželo jen na váze, parašutista s padákem by asi jinak neměl šanci, že?)
hmotnost objektu nemá vliv na jeho rychlost pádu… Ale ve vzduchoprázdnu. Pokud z macochy neosčerpáš vzduch, bude dole opravdu dřív tatra. Zkus z okna pustit kladivo a ptačí pírko 🙂
Jen tě trochu opravím, … na to nepřišel Newton, ale Galileo Galilei;-)
Pokud auto naložím, tak to poznám na akceleraci, protože zrychlení se rovná síla lomeno hmotnost (a=F/m) a síla se rovná výkon lomeno rychlost (F=P/v). Maximální rychlost nastává při rovnováze mezi výkonem na kolech a silou odporu vzduchu, která je dána součinem 0,5*rho*A*Cx*v^2, kde rho je hustota vzduchu, A je plocha příčné průmětu vozu, Cx je součinitel odporu vzduchu a v je rychlost. Nějak tam v tom vzorci hmotnost nevidím 😉
Bavíme se samozřejmě o rovině. Do kopce bude ještě potřeba připočíst extra sílu nutnou k překonání převýšení, která samozřejmě na hmotnosti záleží. U jízdy z kopce pak naložené auto bude mít maximáku naopak vyšší 🙂
I ta slabší verze 75 koní jezdí téměř stejně jako silnější.
Možná někomu může vadit i malý digitální ukazatel paliva, dost špatně se pozná množství paliva u poloprázdné nádrže. Někomu může vadit i fakt, že automatická aktivace světlometů neumožňuje jejich vypnutí. Maximálně lze přepnout na parkovací světla.
Ale to jsou detaily, autem se hlavně jezdí a to jde Mazdě skvěle 🙂
Tento článek jsem si přečetl v zápětí po přečtení článku o Fabii II s 1.4 TDI a nemám co dodat. Jediná věc která podle mě může člověka přesvědčit aby si koupil Fabii misto teto Mazdy2 může být design auta. Všechno ostatní vidím ve zpětném zrcátku Mazdy…
Netuším jaky trpaslík z této redakce zkoušel mazdu2 ale ja nemam ani 2 metry a v tomto aute bych brečel bolesti jiz po par kilometrech středový panel je tak spatne udelán že vyššímu řidiči pokud ten chce dosahnout na plyn tak zkroutí nohu že je toto auto neprosto nepoužitelné….
No nevím, měřím 190cm a při zkušební jízdě jsem problémy neměl. Navíc je v této Mazdě více místa na šířku než třeba v nové Fábii.
no tak to bohuzel nemuzu souhlasit mam teda pres 190 a rozhodne sem mel velky problem s prostorem pro nohy, nad hlavou jsem misto mel to problem nebyl….a nevim jaky mas ramena ale na ty jsem taky v mazde moc mista nemel….
tak já dost silně pochybuju, že chlap s výškou téměř 2 metry si bude kupovat auto segmentu B, jinak Mazdička je krásná a co se týče ceny a výbavy, tak téměr v plný palbě je za fantastických 350000, podívejte se, co za tyhle prachy nabízí Fabia a zjistíte, že nic moc…
taky sem si fabii nevybral ale sel sem do grande punta (nevim jaka bude spolehlivost) ale cena a vybava me pripadala lepsi nez konkurence v danem segmentu jo a netuším jake auto bych si mel podle Vás koupit nejsem milionář a bohuzel jsem zjistil ze vnejsi velikost neurcuje pohodli za volantem takovej pathfinder je pro ridice stisnenejsi nez napriklad corsa nebo jiz zmineny fiat grande…..
Doporučuji třeba Ford Focus, Volvo od čtyřicítky výš…
Souhlasím ale s tím, že minimálně u poloviny aut výrobci s mírně vyššími lidmi nepočítají…a u japonců bych se tomu už vůbec nedivil (osobně si nesednu v Subaru Outback).
Tak nevim, tchan meri 190cm (ja 177), s moji Dvojkou najel 500km a jedine, na co si stezoval, byl neslysici motor na krizovatce (ten motor proste neni na volnobeh po zahrati slyset).
myslim,ze je to krasne auto,jak pro muze tak zeny.urcite preji mnoho pohodlnych kilometru tem,kteri tento vuz vlastni a tise zavidim.bart
mám toyotu corollu 14 let starou, dispozice vozu jsou až nápadně podobné… např. zavěšení zadní nápravy, přední zavěšení se liší jen v kloubu ramene, váha toyoty 965 kg motor 1.6 výkon je 84kw… ve zkrutu je mazda jen o 37 procent pevnější… nadšení z jízdních vlastností chápu… svezte se někdy toytou corollou gt z roku 94 možná že budete také mile převapeni… fyzické zákony jsou neustále stejné… toyota stojí kolem 40 tisíc… mazda je samozřejmě daleko bezpečnější….
no neviem ja mam 177, sestra 175, svagor 185 + v zadu detska sedacka a nebol ani najmensi problem, ze by sme sa nezmestili alebo by bol niekto ultaceny
955 kilo má tak možná základ bez rádia, se švihadly vzadu a se suchou nádrží, každopádně tohle s automatickou klimou, okny a zrcátky v elektrice, všemi airbagy atd. bude mít provozní hmotnost definitivně přes tunu.