Maybach 57S Coupé Xenatec

Německá karosárna vyrobí s posvěcením Daimleru stovku kupé značky Maybach. Platforma i motor zůstávají beze změn.

Projekt limuzíny Maybach chudší o dvojici dveří jsme dosud vídali pouze na skicách. Nyní má Xenatec auto hotové a za 16,5 milionu korun (675 tis. eur) bez daně ho prodá „každému, kdo si chce vychutnávat Maybach ze sedadla řidiče“. Výroba probíhá ručně a produkce je striktně omezená na sto kusů. Daimler poskytne plnou záruku.

Auto stojí na platformě modelu 57S, ale karoserie je z velké části nová. Pod návrhem vozu najdeme podpis Frederika Buchhardta, který navrhoval také Maybach Exelero. Přední i zadní sklo kupé 57S se svažují mírněji než na sedanu a B-sloupek našel místo o půl metru dál vzadu. Samozřejmostí jsou delší dveře a karosáři navíc rozšířili blatníky. Přední a zadní část auta zůstaly téměř beze změn, nové jsou jen nárazníky.

Mechanické změny se omezily na nutné minimum. Auto má o dvacet milimetrů rozšířený rozchod zadních kol, jiné změny Němci explicitně nejmenují. Základní dvacetipalcová kola prý pomohou komfortu, příplatková jednadvacetipalcová posunou auto směrem ke sportovním zážitkům.

Absenci dalších informací bychom si mohli (nejspíš správně) vyložit tak, že s nastavením podvozku Xenatec nehýbal. Motor zůstal stejný v každém případě. Maybach 57S pohání dvanáctiválec od AMG se šesti litry objemu a dvěma turbodmychadly. Má 612 koní a tisícovku newtonmetrů. Sedan s nimi zrychlí na stovku do pěti vteřin a kupé by nemělo být výrazně pomalejší.

11.10.2010 11:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist