vysokooktanové-palivo-352x198.jpg

Máte diesel? Zjistěte, jak zvýšit jeho spolehlivost

aditiva do nafty

Auto s naftovým motorem vyžaduje velmi specifický přístup a údržbu i dnes, v době moderní techniky. Jak na to, aby váš diesel dlouho vydržel?

Diskuze

63 komentářů

    Pepa

    Nežhavte několikrát za sebou, po prvním žhavení rovnou startujte. Jestli vaše auto nechytne hned, je evidetně problém v žhavících cívkách a v akumulátoru. Ať hledám jak hledám, žhavící cívku nemůžu najít.

    Dalibor Žák, autoweb

    Ale houby cívky, svíčky pochopitelně! 😀

    JH

    Jenom k tomu chip tuningu nevím kde autor čerpal informace , ale např. motory 1.6 CR TDI ve výkonové škále 66 a 77 Kw jsou naprosto identické rozdíl je jenom SW řídící jednotky dokonce při zaplé klimatizaci používá sw mapu silnějšího SW.
    Každý motor je navržen na nějaký optimální výkon při výrobě je automobilkou o nějaké desítky procent přiškrcen , cca o okolo 20 % nevím jestli je to marketing či zaběhlá praxe , to samé platí pro výkonové parametry , udávají se nižší než ve skutečnosti jsou např. 1.2 TSI udávaná 77 Kw a 175 Nm
    Na brzdě 93 KW a 190 NM stará známá 1.9 TDI 77 Kw na brzdě 84 KW, takže prostor pro tuning určitě je , podle mě záleží od koho , pokud je to vlastní SW samozřejmě se to odrazí na ceně někdo vývoj musí zaplatit, levný chiptuning , je podezřelý.

    Startovat bez spojky??? To je kravina….Když venku bude -10 stupnů celsia a vy nebudete startovat se spojkou, tak se ten motor nadře šíleně..v převodovce je stuhlý olej a má vysoký odpor…to jsou tedy rady odborníku, že bych blil

    Autor myslel asi bez spojky = s vyslapnutou spojkou

    Autor myslel asi bez spojky = s vyslapnutou spojkou

    Lajk

    Chiptuningem – úpravou řícídí jednotky dosáhnu většího výkonu při menších otáčkách. Méně otáček = méně opotřebení , menší spotřeba .. je jasné že nějaký extrémni chip autu neprospěje ,ale 10 -15% zvýšení …? . No a ty aditiva – v tom jasno fakt nemám . Kupuju naftu U Eurooilu, nebo na Benzině . Obojí by mělo být kvalitní, a již aditivované od výrobce, tak proč bych tam měl ještě cosi lít?? Má to opravdu takový efekt??? U náís bylo minulý týden -22 a jízda bez potíží a bez aditiv…

    Bobrix

    Pokud je v pořádku baterie, tak by nemělo vadit ani při -20. Já jsem minulý týden v takových mrazech s letitým dieslem bez problémů startoval..

    JH

    Ještě jenom malé doplnění
    Proč podobné nastavení nedodává výrobce?

    Určitě to není proto, že by to motoráři dané firmy neuměli. Největší podíl na tomto omezování parametrů má marketing automobilky. Například motory 1,3 l 40kW a 50kW používané pro Felicii se od roku 1998 od sebe lišily pouze vačkovým hřídelem a softwarem řídící jednotky. Motory 1,8 T 110kW a 1,8 l T 132kW v Octaviích a Octaviích RS od sebe lišily jen softwarem, motory 1,9 l 66kW a 81kW od modelového roku 2002 navíc odlišují jen jiné vstřikovače.
    Filozofie je jednoduchá: my vyrobíme ve velkých sériích relativně lacino stejné motory a Vy pokud chcete větší výkon, tak si připlaťte! O některých dalších zájmech se raději nebudeme rozepisovat

    .

    ve srovnani s konkurenci lepsi dynamicke parametry pri stejnem udavanem vykonu. Veyron ma ve skutecnosti cca 1050 koni, ale 1001 jedna dosahne v ruznych nadmorskych vyskach, pri ruznych teplotach – ne extremy

    lojz

    Tady je to už horší než na Novinkách. Zřejmě tady nikdy neviděli ojetý diesel. Prostě v mrazech to nemusí nastartovat HNED. Nevidím jediný důvod, proč třeba nenažhavit dvakrát za sebou. Na akumulátor to nebude mít výrazný vliv a víc se prohřeje prostor válce. A když nenastartuje HNED, tak evidentně nemusí být problém jen ve svíčkách či akumulátoru. Co takhle v naftě, tlaku paliva a v mnoha dalších věcích.
    Máte někde relevantní důkaz, jak trpí axiální ložiska vyšlápnutím spojky při startu? Při následném řazení to už jako netrpí. Navíc když všichni radí prakticky ihned se rozjet? Zkuste si nastartovat s vyšláplou spojkou a poté ji pustit. Že byste slyšeli, jak motor musí překonat vyšší zátěž? Co je lepší?

    lojz

    Pepo to není reakce na tebe, ale na článek, jen jsem to špatně umístil.

    M

    Chiptuning – nezapomeň na to, že u dieselu nižší otáčky = vyšší tlaky = nic dobrého pro spolehlivost!

    Aditivum – vždyť sis sám odpověděl: \“Obojí by MĚLO být kvalitní\“. Realita je ale trochu jiná 🙁

    jenyk

    \“Rozhodně ale neuděláte chybu, když čas od času do nafty přidáte zkvalitňující aditivum\“…není pravda, aditivum by se měla přidávat trvale. Dávka jednou za čas nemá smysl.

    \“Ačkoli výrobci slibují prodloužené servisní intervaly s délkou až dva roky, doporučujeme olej měnit každoročně\“…zase mimo, podstatné jsou najeté kilometry. Hranicí je tak 20 000 na výměnu. Kdo na náplň oleje najíždí víc, riskuje a marketingové řeči výrobců jeho motoru nepomohou.

    Togh

    Ech páni redaktori teraz ste kapli na na notu všeznalkum pepanum… ty tu budu slovičkarit a mudorvat az som sa bal vobec nakliknut na diskusiu a le zatu srandu to stoji..no nic tak vam treba museli ste si byt vedomi toho rizika :-)))
    Cest vynimkám samozrejme ktore tu nastastie sú …

    Majk.Z

    No, abych řekl pravdu, občas by člověk výrobcům věřit v servisních intervalech neměl. Viz. např. nedodělek HTP (jen pro příklad, takových motorů jsou dnes mraky a mraky), při výměně oleje po 15 tisících bude motor při 100 000 km zralý tak akorát do šrotu. Lépe je po 7 500 – 10 000 km. To samé platí u drtivé většiny dieselů s FAP, zkrátit servisní interval klidně až o polovinu (např. při častých krátkých popojížďkách) či o čtvrtinu (při servisním intervalu 20 000 to není takový ranec, si to zkrátit na 15 000 km).

    Long Life je zlo. Kecy typu kvalitnějších olejů a materiálů motoru moc neberu. Oleje možná (!!) kvalitnější jsou, ale dnešní motory (nejen motory, automobily celkově) jsou srá-e všech —– futrály. I při sebelepším chování k autu jsou choulostivější, než auta z 90. let po půl mega km.

    a

    A co ty Lájoši z horních uher máš něco do diskuse když už ses tak bál vobec nakliknůt? Ech ech ta hlůpost čo.

    a

    A co ty Lájoši z horních uher máš něco do diskuse když už ses tak bál vobec nakliknůt? Ech ech ta hlůpost čo.

    Togh

    Ale čo by hlúposť..len trochu zdravej ironie ktora tu na webe nechyba ani autorom..Preto sem rád chodím 🙂

    ttiot

    …třeba proto, že při startu není v systému tlak a axiální ložisko je nedostatečně mazané. Sešlápnutá spojka vyvíjí poměrně velkou axiální sílu na ojnici a tím i její axiální uložení.

    ttiot

    …třeba proto, že při startu není v systému tlak a axiální ložisko je nedostatečně mazané. Sešlápnutá spojka vyvíjí poměrně velkou axiální sílu na ojnici a tím i její axiální uložení.

    Vita

    K tomu videu, respektive komentáři k tomu videu .. je vidět že nejste automechanici. To vypadá na spadlou, nebo podle toho sněhu kolem, na zmrzlou naftu a ne nějaký velký technický problém. V tom případě není jiná možnost, než ten motor takto potrápit aby si naftu sám natáhl. Je tam pěkně vidět jak se to pomalu odvzdušňuje.

    Vita

    Aditiva opravdu mají efekt. Tankuji hlavně na Benzině (občas i Vervu..opravdu dokáže zlepšit spotřebu u podmotorovaných aut) a začal jsem přidávat aditivum TDA od Castralu (do 2.0 HDI od Citroenu). První se teda rozsvítil motor (auto má najeto 200tis takže motor už je dost zanešený a tak z toho ŘJ byla asi trochu na větvi 😀 ) ale ten po dvou nastartování zhasl a postupně jsem začínal pozorovat zlepšené studené starty, hladší chod a zmizelo cuknutí při ubrání plynu. Nafta v ČR prostě nemá dostatečnou viskozitu a tak potřebuje trochu přimáznout. To je podle mě u nás největší přínos aditiv. Čištění motoru je až druhé v pořadí.

    Vita

    I roky mají vliv. Pokud auto moc nejezdí, tak olej ztrácí viskózní vlastnosti. Jinak naprostý souhlas.

    Jinak k tomu HTP .. někdy je dokonce lepší používat jiný olej. Předepsaný 5W-40 je dobrý do města, pokud s tím člověk jezdí po dálnici, je lepší 10W-60 (je to motor do města, ale je hodně lidí co s tím motorem jezdí po dálnici .. např. obchoďáci..) HTP se prostě celý nepovedl. Od začátku až do konce všechno špatně.

    Pegas

    Jen k tomu videu,tam má jasně v háji žhavící svíčky! 😛

    Petr

    1. kdysi jsem tu čet, že pokud nechám zařazený převodový stuen a nezatáhnu v kopci ruční brzdu, tak se omačkají zuby v převodovce – už tenkrát se si říkal co to za blbce psalo, že se v technice naprosto nevyzná
    2. dnes čtu o žhavících cívkách – kravina – jedná se o žhavící svíčky
    3. start bez zmáčklé spojky – kravina – ztuhlý olej v převodvce namáhá mnohem více startér
    4. dvouhmoták – dnes někdo řadí s meziplynem ?? od čeho jsou pak v převodovce synchrony ??
    5. je tu ještě více fám, ale pouze bych se rozčílil, kdybych se tu rozepsal…

    Petr

    Co to je za kravinu !! vyšlápnutá spojka právě odlehčí klikovce a ojnicím, protože je rozepnutá !

    Sparco

    Pár věcí v článku nechápu
    1.když tankuju prémiovou naftu jako je verva nebo maxx motion, tak do ní aditiva přece lít nebudu
    2.startovat auto v -20 na neutrál bez spojiky, tak to má chudák baterka co dělat a se spojikou bez problému nastartuje
    3.podřazovat s meziplynem? Tak maximálně u tatry V3s, ale u moderních motorů a převodovek nechápu proč.
    4. nejhorší článek co jsem kdy četl http://static.autoweb.cz/img/smiles/confused.png

    S nafťáky jezdím již skoro 40 let a vkdyž jsem začínal,tak mi všichni vtloukali do hlavy,že při startování musím vymáčknout spojku.Proč?Ulechčím motoru při startováním tím,že odpojím ztuhlou převodovku a motor není tak zatížen při startu.

    Zdravím. Mám Fabii 1.4 TDI a startuju bez spojky celou doby a i v -24 jsem neměl problém:-)

    Petr Jánský

    Mohu zde vyjádřit jen svůj subjektivní názor a z vlastní zkušenosti. Jezdím s Octavií SDi 1.9, má najeto cca 90 tis. km a když čtu dobře míněná doporučení autora tohoto článku, tak s ním mohu v podstatě souhlasit. Pokud jde o palivo, tak nemusí být od značkové pumpy ale pokud možno trvale od jedné pumpy u které jsem nikdy neměl problém. Vyšlapování spojky při startu není pro ložiska dobré, to je notoricky známo. Naproti tomu však při mrazech a slabší baterce spojku vyšlápnu abych motoru a starteru ulehčil práci. Celý život jezdím s meziplynem, protože to usnadňuje a zrychluje řazení dolů, nehledě na to, že si šetřím synchrony. Tuning dieselu – také jsem si nechal upravit parametry na řídící jednotce, ale při štítkovém výkonu 50 kW (AQM) nebyl přírůstek výkonu nijak ohromující – po diagnostice výkonu ve zkušebně byl naměřen výkon motoru 54,5 kW a maximální točivý moment 136 Nm. Přesto v provozu je i toto zlepšení slušně znát. Jezdit v rovnoměrném režimu otáček a výkonu dieselu jen prospěje. Kdo chce za každou cenu na silnici každého \“osolit\“ tak ať si raději diesel nekupuje. Aditiva nepoužívám, v mrazech pod – 15 st.C dotankuji občas MaxxMotion u OMV a ještě se mi nestalo, že bych zůstal někde viset se zamrzlou naftou. Takže všem majitelům dieselů šťastnou cestu.

    Mejla

    Hlavní je si vždycky přečíst návod k obsluze a lidové myslitele neposlouchat.

    Mejla

    Hlavní je si vždycky přečíst návod k obsluze a lidové myslitele neposlouchat.

    Mejla

    Že by nový druh pohonu ?

    Mám Hyundai Accent 1,5 CRDi r. v. 2007 a v návodu k obsluze toto upozornění je, ale pochopil jsem ho tak, že to platí pokud při jízdě turbo pracuje, pokud budu jezdit po městě nebo okreskách tak není třeba, pokud to budu mydlit po dálnici, tak to třeba bude.

    Mám Hyundai Accent 1,5 CRDi r. v. 2007 a v návodu k obsluze toto upozornění je, ale pochopil jsem ho tak, že to platí pokud při jízdě turbo pracuje, pokud budu jezdit po městě nebo okreskách tak není třeba, pokud to budu mydlit po dálnici, tak to třeba bude.

    fenyx

    Tak to by mě opravdu zajímalo, kde Pan Dalibor Žák čerpal tyto informace, popřípadě jetli někdy vlastnil auto na naftu. Jestli se někdo chce o dieselech opravdu něco dozvědět, tak bych doporučil spíše autora Martina Vaculíka, který také píše články na tomto webu.

    Suflob

    Diesely je nespolehlivý systém ne do osobních vozidel. Jednoduchá rada – právě do nákladních automobilů, autobusové dopravy a traktorů naftové motory patří.
    Benzínové motory do osobních automobilů je super, doporučuje kupte si benzín!

    J.Polívka

    Mám diesel,který má najeto skoro 200.000 km a bez problémů.Letos v zimě strtoval bez problémů i mínus 18,-C.Značka KIA Sportage,5 let v provozu.Vozidlo trvale venku.

    J.Polívka

    Dobrý den pán diesel !
    To je ale není legální. Co jsi přál téma Nadpis? Tato obhajování dieselů je skutečně směšné, tohoto důvodu si chlubit diesel to nejlepé a co nemá mnoho najeto skoro 200.000 km a problémů!!! Diesel je úsporný, to je všech prodejců, reklam a také mnoha novinových článků.

    Ale já jsem reagoval na to, že u nového auta prý diesel to není problém, po čase kritický dopad na pojízdnost a mít systém problém. Zde je na místě upozornění, že moderní dieselové motory mají velmi choustivý (citlivý) vstřikovací systém. Zatímco vznětové motor je má vždy, zážehový jen někdy, navíc praxe ukazuje, že na dieselem dochází k jeho předčasnému opotřebení mnohem častějším proto vyšší servisní náklady. Ale, také s benzínem se dá jezdit který má najeto 500 000km více a bez problémů. Překvapilo nás který má jedná firma Fabia 1,2 HTP najeto 340.000 km a také Felicia 1,3 50kW má najeto 490 000km bez problémů, ale neprokáže psal pro veřejné majitele, to je nač!

    Dávám to palec ne!

    J.Polívka

    Dobrý den pán diesel ! To je ale není legální. Co jsi přál téma Nadpis? Tato obhajování dieselů je skutečně směšné, tohoto důvodu si chlubit diesel to nejlepé a co nemá mnoho najeto skoro 200.000 km a problémů!!! Diesel je úsporný, to je všech prodejců, reklam a také mnoha novinových článků. Ale já jsem reagoval na to, že u nového auta prý diesel to není problém, po čase kritický dopad na pojízdnost a mít systém problém. Zde je na místě upozornění, že moderní dieselové motory mají velmi choustivý (citlivý) vstřikovací systém. Zatímco vznětové motor je má vždy, zážehový jen někdy, navíc praxe ukazuje, že na dieselem dochází k jeho předčasnému opotřebení mnohem častějším proto vyšší servisní náklady. Ale, také s benzínem se dá jezdit který má najeto 500 000km více a bez problémů. Překvapilo nás který má jedná firma Fabia 1,2 HTP najeto 340.000 km a také Felicia 1,3 50kW má najeto 490 000km bez problémů, ale neprokáže psal pro veřejné majitele, to je nač! Dávám to palec ne!

    Dobrý den pán diesel ! To je ale není legální. Co jsi přál téma Nadpis? Tato obhajování dieselů je skutečně směšné, tohoto důvodu si chlubit diesel to nejlepé a co nemá mnoho najeto skoro 200.000 km a problémů!!! Diesel je úsporný, to je všech prodejců, reklam a také mnoha novinových článků. Ale já jsem reagoval na to, že u nového auta prý diesel to není problém, po čase kritický dopad na pojízdnost a mít systém problém. Zde je na místě upozornění, že moderní dieselové motory mají velmi choustivý (citlivý) vstřikovací systém. Zatímco vznětové motor je má vždy, zážehový jen někdy, navíc praxe ukazuje, že na dieselem dochází k jeho předčasnému opotřebení mnohem častějším proto vyšší servisní náklady. Ale, také s benzínem se dá jezdit který má najeto 500 000km více a bez problémů. Překvapilo nás který má jedná firma Fabia 1,2 HTP najeto 340.000 km a také Felicia 1,3 50kW má najeto 490 000km bez problémů, ale neprokáže psal pro veřejné majitele, to je nač! Dávám to palec ne!

    Majan

    Přidám reálnou dlouhodobou zkušenost na rozdíl od většiny přítomných \“radilů\“. Golf 1.9 TDI, 66 KW, najeto 350000 Km. V 50000 jsem motor obohatil aditivem Slick 50 a vždy používám letní/zimní aditivum do paliva neboť tuzemské, mimo jiné, málo mastné naftě příliš nevěřím. Relativně dodržuji doporučené doby výměny náplní a rozvodů. Dále se snažím vždy před zimou dávat čerstvý olej. A zatím jeduuuu…benzín by mi asi už odešel k zážehovému Manitouovi.

    Marty

    Hej kámo,nevím kde jsi v článku narazil na žhavící cívky,já to četl jen jednou a na poprvé přečetl svíčky,myslím si že diskuse na dané téma se trochu vymkla kontrole a podle toho co čtu,tak vypadáte na bandu amatérů a slovíčkařů.

    st

    S něčím mohu souhlasit s něčím ne. Třeba to, že ropák si nejlépe rozumí s automatem. Nebo rady ohledně chiptunningu. Spousta lidí ví, že se mnoho výkonově různých motorů liší hlavně cenou.
    Jinak s článkem jde souhlasit.

    st

    A jaké jsou ty další důvody? Mě osobně napadá jen jeden, proč prodávat něco lacino, když to lidé koupí za draho.

    Garo

    Tak pánove ja mam na to svuj názor:-) Mam vw passat B5 1.9 TDi origo 81kw, pomoci chiptuningu, většího turba s 96kw + soft s turbem jsem dal nove vstřiky 746powerplus cele mi to navyšilo z 81kw na cca 140kw. Ano samozřejme životnost motoru se rapidně snižila ovšem k tomu jsem vyměnil i spojku jednohmotu ale už jsem na to najel nekecam necelých 200 000km a bez zavad!!! Ano jsem mlady nemam 40let jako vy! Passaty jsou tahouny najedou pul mega a motoru nic neni, ty motory mě přežijou tak proč si ho trochu nevytunit abych se mu aspon vyrovnal, jeslti se o něho dobře starate olej filtry a podobně neni to až tak rapidni jak se tady pišete, motor vydrži

    Váš názor stotožňuji

    Souhlasím ze starty sportage horší za tepla kolik Vám bere na 100 mně tak 11 horší je to z tím imobilizerem to se vystekám někdy nereaguje na klíček ,to je zas vynález ke steku, jaké máte skušeností s ním za odpověť děkuji Klier

    Honza

    Tak nevím – vzhledem k tomu, že dvouhmotový setrvačník je součástí motoru a ne převodovky, tak bych řekl, že meziplynem mu víc škodím, než pomáhám.
    Při prudkém meziplynu a špatném odhadu otáček dostane setrvačník 4 rány místo jedné (1- při sešlápnutí spojky k vyřazení rychlosti, 2- při  puštění spojky a při přidání meziplynu, 3- při jejím opětovném vyšlápnutí k podřazení a 4 – při puštění po zařazení). Autor asi za meziplyn považuje přidání plynu při pouštení spojky po podřatení, aby se srovnaly otáčky, což asi lze doporučit.
    Navíc u dieselu, který se pomaleji rozbíhá a má obecně nižší poměr mezi pracovními a volnoběžnými otáčkami je použití meziplynu k urychlení řazení nebo ušetření synchronů dost pochybné.

    Jirka

    Mám Ford Mondeo 1.8TD, nalítáno 270000 on,já s ním 170tis. Ten samý problém jak na videu řeším již druhý rok, rádobyodborníci věštili to samé jako v článku. Skutečnost je taková, že jsou v pytli tlaky ve válcích díky konstrukční chybě Forda. Za 10 let, co ho mám mě nechal ve štychu jen 1 – altík nedobíjel a chcíplo to. A 1x jsem dojel bez oleje s prasklým těsněním pod hlavou. Minulý majitel mě poučil a tak jezdím jako radí článek. Pomalu a opatrně. A tankuju všude. Aditiva jen občas.

    Ondra

    Je vidět, že o motorech moc nevíš. Sešlápnutá spojka znamená tlak spojkového ložiska na přítlačák a ten je namontován na co? Ano na setrvák, který je na klikovce, takže to celé se tlačí axiálně na druhou stranu než je spojka.

    Rob24

    časopis svět motorů !! ne žádný internetový články které může napsat kdokoliv …

    cituji SM

    Diesel
    3. Nevadí mu studené starty
    Po léta se traduje, že diesel není vhodný pro provoz na krátké vzdálenosti s častými studenými starty. Pochází z dob, kdy start vznětového motoru byl energeticky velice náročný a slabým alternátorům či dokonce dynamům trvalo dlouho než proud do akumulátoru opět vrátily. Též předkomůrkové hrlavy trpěly při vysokém počtucyklů ohřevu a zchladnutí. Od nástupu přímého vstřiku však ve strovnání se zážehovýjm motorem platí spíš opak. Benzin po studeném startů smývá olejový film z válců a způsobuje zvýšené opotřebení, kdežto nafta sama maže. Nebýt filtrů pevných čáastic, neměl by diesel s krátkými trasamy žádné pože. A i s filtrem je to věc jen ovládacích algoritmů, aby uměl dát řidiči vědět, že teď potřebuje delší jízdu k vypálení filtru dřív, než si začne škodit velkým počtem přerušených regenerací.

    a takových mylných článků je na netu hafo, protože to může napsat každej lojza od vedle ikdyž je to ve skutečnosti opačne ..

    Chopper

    No já jsem zvolil nafťák (VW passat 1.9TDI 81kw) z prostého důvodu.Známý co vlastní pár taxíků,má hlavně Oktávky TDI.Jedna 630 000 km,druhá 450 000,na motorech to není znát a to vše díky pravidelnému servisu.Potom má Fabii 1.4 MPI,ta má nahrkaných pouze 320 000 a řeknu vám,ten motor je po smrti.Ve všech autech se mu šoféři střídají,takže každé z aut si užilo svoje.Proto jasný výběr a může mě deset pisálků tvrdit že diesel není do města.

    Proč mi nebylo schváleno používat na -dojetí – u 4st.automatu neutrál,velmi se prý tím ničí motor,o jízdě z 3 km kopce z hor, nemluvě.Mám tomu věřit?

    Pepan

    Pokud se dobře pamatuju tak se automaty při zařazeném neutrálu ale současně při pohybu kol nemažou a tím se odrovnají. Proto se některé auta s automatickou převodovkou nesmí tahat na laně.

    Jirka z Klemova

    To je fakt!!!

    david

    Turbodmychadlo, se musi nechat zchladit i u modernich naftových motorů, pokud se hodně vytacelo a tim se zahralo. vrtulky jsou nasazeny na tenke tycce ktera se malinko ohne, kdyz se prestane tocit a je uplne zahrata. A take by se nemelo, hned po nastartovani slapat na plyn, nechat cca 5-10 sec. bezet na volnobeh. ta tycka je umistena v labiryntu, neni tam zadne lozisko atd. kdyz se nastartuje, tak to chvilku trva nez se tam dostane olej a nez tu tycku vymezi. kdyz se proslapne ihned plyn, tycka neni vymezena a zacne litat tam a zbet a poskrabe steny labiryntu, nebo se poskrabe tycka sama a po te ty skrabance znemoznuji vymezeni te tycky a leta tam a zpet navzdy, po te nutna vymnena, nebo oprava. Ten kdo rika ze mu v turbu piska lozisko, tak keca. za prve zadne lozisko v turbu nema a za druhe nema ani turbo, ale turbodmychadlo, turbo neexistuje, ale to uz neni podstatne 😀 ( tycka + poskrabe = lajdsky receno ) 😀

    Tatra 138.

    Zdravím, ale musím reagovat na poslední příspěvek ohledně turba které neexistuje.
    Turbo existuje.
    Jde pouze o zkrácený popis turbodmychadla.
    Pokud jde o jeho vnitřnosti.
    Skládá se z hřídelky postranních vysokoteplotních o kroužku a bronzových pouzder.
    Proč se tomu říká turbodmychadlo?
    Protože mimo jiné proti sobě má turbínky, které pomáhají nasávat vzduch a odtok spalin ven.
    Motor s  Turbem se nazývá přeplňovaný.
    Nevím kde přišel pisatel s tím, že tam je labyrint, při tak vysokých otáčkách ?
    Labyrint znám pouze tam, kde ještě neexistovalo Gufero proti úniku oleje, například staré škodovky
    v motorech Octavia, 12O1-1203 atd.

    Roger

    Co to je za kravinu, aditiva zásadně nepoužívám, jezdím tankovat výhradně Agip, OMV a nikdy jsem je nepotřeboval a to jezdím s naftou víc jak 10 let. Sám mám nafťáka 17 let starého se 390tis na tachometru a aditiva viděl leda za výlohou. Ať si říká kdo chce co chce, když vezmu naftu někde na ONO apod.. poznám to na autě, hlučnější, línější apod.. jak beru OMV, Agip no problém, možná subjektivní ale je to tak, 2x za 10 let se mi stalo že mi nafta přimrzla (to bylo kolem -28 stupňů) ale nikdy ne tak že bych to nakonec nenastartoval a neodjel. Moc to nikdy neřeším, u mého auta v zimě žhavím 2x, nastartuji klidně ho pár vteřin nechám ať si vklidu rozežene olej po motoru apod.. a pak jedu, v létě žhavím 1x. U služebního žhavím celoročně 1x a stačí ale máme každý 2 roky nové dodávky takže o opotřebení apod.. nemůže být řeč, když je odevzdáváme mají sotva 150tis takže jsou akorát tak zajetý

    Roger

    Co se týká startů je to sice línější, ale nikdy se mi nestalo že by nechytl, mám také mondeo 1.8TD cca 390tis na tachometru a zatím jezdí jako drak, ten motor přežije lemy s prahy 🙂 ale mám ho rád a šetřím ho, jsem řidič kliďas nehoním to, i když ten lenoch umí hnát taky pěkně. Ale nastartuje i v -30 stupních. Adetiva nepoužívám ze zásady, tankukji OMV nebo Agip a zatím no probléma. Samozřejmí je pravidelná výměna oleje, svíček a perfekt baterie.

    pablo

    kdo to kdy slyšel dojiždet na neutral?kazdy profi ridič se zhrozi nikdy se nedojiždi na neutral-z vyrazenym kvaltem

    Roman Pryczek

    Tychle rady od odborníkú sou zbytečný,češi sou hovada jak na sebe tak i na auta,skoro každej jezdí jak dobytek a neřeší to že auto oddělává. Já jezdím svižně ale snažím se auto šetřit jak to jen jde jelikož si na něm vše měním sám a mám přehled co kde na něj stojí. Kdyby si každej opravoval auto sám tak by byl na silnici klid 🙂 Mám Peugeot Partner 1,9 D žádnej závoďák ale má 17 let a spolehlivě mě kamkoly odveze!!!!!!!!!

    jenda

    Mám naftový motor 2,5 TDI 6V automat jezdím již 12 let 6 kilometrů deně jasně nepočítám nákupy výlety a podobně ale ty nejsou taky tak časté a dlouhé. 350 000 a pořád jezdí.
    Tak sem asi trefil dobrej kus.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist