Máte chuť na ostřejší Mazdu?

Mazda přivezla do Las Vegas na výstavu SEMA nabroušené náčiní. Mazda2 nebo okruhová MX-5 s rámem vypadají velmi lákavě.

Takhle to vypadá, když se do práce pustí automobilky a ne nějaký garážový rádobytuner. Mazda na výstavě SEMA v americkém Las Vegas ukázala upravené modely a některé se skutečně dostanou na silnice nabo aspoň na závodní okruhy. Pojďme si tedy postupně představit všechny upravené Mazdy a říci si k nim něco bližšího.

Mazda2 Evil Track
Tohle je čistě závodní auto (na obrázku tmavě šedá dvojka s číslem 55), které splňuje regule závodních sérií SCCA a NASA (neplést s Národním ústavem pro letectví a vesmír, i když tahle malá Mazda bude asi zatraceně rychlé létat…). Upravená Mazda 2 dostala závodní podvozek, brzdy, odlehčená kola o rozměru 15×9″ s pneumatikami 225/45 R15, ochrannou klec, nové sání i výfuk a počítač zaznamenávající data z telemetrie.Mazda2 Street
Některé prvky ze závodního vozu se promítly i do tohoto silničního. Auto dostane značky a ze svého závodního vzoru si bere vlastně jen ta speciální odlehčená 15″ kola se silničními pneumatikami.

Mazda MX-5 Super20
Na oslavu dvacátého výročí roadsteru MX-5 připravila Mazda tuto speciálně upravenou verzi nejen pro silniční ježdění, ale i pro závody. Vpředu se usadil kompresorem přeplňovaný motor Cosworth (výkon bohužel neznáme) a auto jezdí na novém podvozku i brzdách. Z celé smečky vypadá tento model snad nejlákavěji.

Mezi další zajímavosti patří upravená Mazda3 Turbo Sedan s přeplňovaným čtyřválcem 2,5 l o výkonu přes 250 koní, novým podvozkem a ostrými brzdami. Nadšence do okruhového jezdění ale bude určitě více zajímat Mazda MX-5 Cup. Okruhové MX-5 jezdí vlastní pohár od roku 2006 a tato se přidá. Vpředu najdete upravený dvoulitr o výkonu 195 koní, který svou sílu posílá na zadní kola, jež obouvají závodní slicky.Pod povrchem Mazda MX-5 Cup neukrývá žádné tajnosti, všechna závodní auta mají sériové převodovky, prakticky sériové brzdy, sériová 17″ kola se shodnými pneumatikami 225/40 ZR17, nastavitelný podvozek a ochrannou klec místo střechy, která je demontována. Hmotnost vozu připraveného závodit je 1170 kg.

Mazda vedle těchto exponátů přivezla ještě další kusy, například závodní Mazdu 3 s motorem o výkonu přes 500 koní nebo kupé Mazda RX-8 Grand-Am GT s  vyladěným motorem Wankel, který točí přes 9000 ot./min. Tato Mazda vyhrála letošní šampionát Grand-Am GT v hodnocení jezdců, týmů i  výrobců.

autoweb.cz

4.11.2010 9:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist