Maserati pracuje na umělém zvuku dieselů

Italská automobilka ví, že už jí nic jiného nezbude než nacpat pod kapotu charizmatického modelu Quattroporte příští generace diesel. Ale co se zvukem?

Když jsme zahlédli zprávu o tom, že Maserati pracuje na systému tvořící umělý zvuk motoru, napadlo nás, k čemu, když jejich osmiválce (původem ve Ferrari) znějí naprosto božsky. A pak nás to trklo… Vždyť se pod kapotu Maserati také dostane diesel. No jo, už se s tím nic udělat nedá. Diesel je dneska ve všem, protože Evropa je zemědělskými kalovými čerpadly doslova posedlá.

Maserati chystá nástupce modelu Quattroporte a také crossover založený na konceptu Kubang. Oba modely dostanou naftový motor, zřejmě šestiválec odvozený od toho, který pohání Jeep Cherokee. Pravděpodobně projde zásadní úpravou, aby odpovídal charakteru vozů Maserati, ale nečekejte, že by se točil do osmi tisíc a ječel jako fúrie, kterou chytil amok.Automobilka Maserati si je vědoma, že s dieselem Oskara za nejlepší zvuk nedostane, ale právě proto se zdá logický vývoj systému, který bude do kabiny pouštět zvuk aspoň trochu lahodící uchu. Podle nízkých pracovních otáček motoru se zdá, že by dieselová Maserati mohla připomínat staré americké bublavé osmiválce. To by bylo fajn, i když je to trochu podvod.

Systémy vyluzující umělý zvuk nevyvíjí automobilky jen pro elektromobily a diesely. Například BMW ho nacpalo do modelu M5, kde má evokovat zvuk starého atmosférického desetiválce. Podívejte se na video, jak empětka zní, když tento systém odpojíte. Je to jak nemocný čtyřválec v kýblu.

30.5.2012 7:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist