Maserati GranCabrio Sport cuchá účesy

Jestli máte drahého kadeřníka, tohle auto vám udělá velkou čáru přes rozpočet. S otevřenou střechou a motorem od Ferrari uhání 285 km/h.

Otevřené čtyřmístné Maserati GranCabrio není žádnou novinkou a o verzi Sport se už také mluvilo. Nyní jsou ale konečně venku veškeré fotografie a podrobné informace, tak si pojďme tento italský sporťák představit, protože třeba zrovna vy nepatříte do skupiny těch, kteří si nemohou dovolit utratit za kabriolet více než sto tisíc korun.

Pod kapotou najdete atmosférický osmiválec, který pochází od Ferrari. Má objem 4,7 litru a oproti standardnímu modelu GranCabrio posílá na zadní kola přes šestistupňovou automatickou převodovku se zrychleným řazením výkon 450 koní. To je o 10 víc než má základní model. Nejvyšší výkon je k dispozici v 7000 ot./min., ale když nebudete hnát motor tak vysoko a počkáte u hranice 4750 ot./min., budete mít k dispozici plný točivý moment 510 Nm. Sluší se doplnit, že ručička rychloměru prolétne kolem stovky za 5,2 sekundy.Nutno ale dodat, že Maserati váží necelé dvě tuny, takže poměr výkonu ku hmotnosti nevychází úplně nejlépe. Na druhou stranu, GranCabrio je dlouhé skoro pět metrů, široké přes dva metry, dovnitř se usadí 4 dospělí (no, ti dva vzadu moc dospělí být nemohou) a v kufru odvezou 175 litrů nákladu. Maserati GranCabrio Sport je tak spíše stylové GT než supersport.

Ačkoli Maserati zapracovalo na zostření pohonné jednotky a převodovky, silnější motor je o 6 % úspornější než běžná verze. Podle automobilky spotřebuje 14,5 litru na 100 km. Počítejte ale s tím, že pokud si manuálně otevřete klapky ve výfuku, což můžete, asi vám těch 75 litrů paliva z nádrže zmizí trochu rychleji, protože ten zvuk musí být prostě úžasný…Spolu s modelem GranCabrio Sport se pro modelový rok 2012 mění pár detailů pro základní model. Dostane tak upravenou masku chladiče, která ponese chromovanou linku, rozšíří se základní výbava o nové doplňky do interiéru a vedle jinak zbarvených brzdičů Brembo (vpředu jsou kotouče o průměru 360 mm, vzadu 330 mm) se lehce upravilo i nastavení podvozku.

autoweb.cz

28.7.2011 6:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist