Maserati Boomerang na prodej

Slavný koncept se bude po třech letech opět dražit. Ojedinělý kus supersportovní historie muže být váš za odhadovanou cenu 23 milionů korun.

Jeden z nejvlivnějších konceptů motoristické historie je opět na prodej. V sobotu 12. února bude jediný vytvořený kus dražit Christie´s v Paříži a předpokládá se, že jeho cena může vystoupat až k hranici 23 milionů korun. Naposledy změnil Boomerang majitele před třemi lety, také na aukci v Paříži, kde jeho cena dosáhla v dnešním přepočtu 19 milionů korun.

Maserati Boomerang od Giorgetta Giugiara se jako koncept poprvé objevil v roce 1971 na autosalonu v Turíně. Tehdy ještě nefunkční model později viditelně ovlivnil tvary takových legend, jakými byly Lamborghini Countach či Lotus Esprit.

O rok později se v Ženevě objevil Boomerang už v plně funkční verzi s vidlicovým osmiválcem Maserati o objemu 4,7 litru s výkonem 310 koní. S pětistupňovou ruční převodovkou prý dosahoval tachometrových 300 km/h. Reálná rychlost však mohla být i o několik desítek km/h nižší.

V roce 1974 byl Boomerang prodán ve Španělsku do soukromých rukou, což je z dnešního pohledu zcela nepředstavitelné. Tehdy však šlo o poměrně rozšířenou praxi a po autosalonu v Barceloně přešel Boomerang do vlastnictví majitele jednoho z tamních kabaretů.

V roce 1980 se Boomerang dostal do Německa, kde proběhla mnohaletá a nákladná renovace. V roce 1990 se už jako klasika objevil na výstavě historických aut v Paříži a při této příležitosti ho jako jeden ze sudích podepsal na zádi sám Giugiaro.

Poslední majitel nechal Boomerang zevrubně prohlédnout u specializované firmy, která se soustředila hlavně na funkčnost elektroniky. Jen tato oprava vyšla na 900 tisíc korun.

Po technické i kosmetické stránce je ale Boomerang v jedinečném stavu a s více než třicetiletým odstupem poskytuje úchvatný pohled na to, jak futuristické byly tehdejší automobilové vize. Samostatnou kapitolou je řešení interiéru a přístrojové desky, zhuštěné do kruhového kráteru uprostřed volantu. První sériové auto s volantem s pevným středem se přitom objevilo teprve před několika měsíci v podobě Citroenu C4.

Boomerang je mezi srovnatelnými auty jedinečný i tím, že je přihlášený do silničního provozu a je plně funkční. S ohledem na jeho historický význam, řadu mezinárodních cen a stupeň zachovalosti je jeho mnohamilionová hodnota dobře odůvodnitelná. A mimochodem, všechny poháry z výstav jsou v ceně, stejně jako automatická vstupenka do všech mezinárodních přehlídek nejvyšší kategorie.

redakce autoweb.cz

7.2.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist