Martin Prokop po první etapě Katalánské rely

"Při volbě gum nemáme moc na výběr.."

Čtyřiadvacátá příčka absolutně a šestá v juniorské klasifikaci patří po šesti vložkách úvodní etapy Katalánské rely posádce Martin Prokop – Petr Gross. Čelo juniorů opanoval po minutové penalizaci Daniela Sorda (úpravy na motoru po shakedownu) jeho největší soupeř v bitvě o konečné vítězství Guy Wilks, druhý je s minimální ztrátou Luca Baldacci. Díky proměnlivému počasí a nevyzpytatelným podmínkách byla první etapa opravdovou zkouškou schopností jezdců. Martin Prokop vstoupil do soutěže sedmým časem mezi juniory, po osmém místě na druhé vložce mu v prvním servisu patřila sedmá příčka v hodnocení JWRC. „Po Korsice jsme se snažili udělat nějaké úpravy na brzdách, což se ale příliš neosvědčilo a ráno to bylo trochu trápení. Optimálně nefungoval ani motor, což bylo znát na časech a na lepší výsledek se pomýšlet nedalo. První sekci se jela po nočním dešti na vlhké trati, bylo to často jak na mýdle. Na brzdách to neskutečně klouzalo, naopak při přidání plynu hrabalo,“ hořekoval jezdec týmu Jipocar Racing. V průběhu druhé sekce, která se opět jela na suché i mokré trati, si Prokop o příčku polepšil. Bohužel z českého pohledu na úkor Pavla Valouška, kterého postihl na RZ4 defekt pneumatiky. „Při volbě gum nemáme moc na výběr. Vlastně je k dispozici pouze jedna směs, kterou jedeme buď jako slick nebo ji pro potřeby dořežeme. Čtverka se opět, i když nepršelo, jela na vodě, takže to hodně klouzalo, ale připadal jsem si už mnohem jistější než v úvodu soutěže,“ řekl Prokop. Poslední sekce dne byla opakováním dvojice vložek z úvodu soutěže. Junioři však kvůli havárii a následnému požáru Sarrazinovy imprezy WRC absolvovali na čas pouze první test. „V jejím průběhu opět pršelo a se svým výkonem jsem začínal být spokojený, bohužel v jednom z míst se kously stěrače a zůstaly na půl okna. To pak zbytek vložky výrazně stěžovalo moji viditelnost. Byla to dost hloupá závada. Šestku pořadatelé dvě auta před námi zastavili,“ objasnil jihlavská jezdec. Ve druhé etapě čeká na posádky opět šest rychlostních zkoušek (celková délka 134,85 km), nejrychlejší z nich budou očekáváni v cíli druhého dne před půl sedmou večer. „Uvidíme, jak se bude dál soutěž vyvíjet, rozhodně nechci jít do zbytečného rizika. Na druhou stranu musím poděkovat za podporu všem českým fanouškům u trati. Hodně mě to překvapilo a opět se potvrdilo, že relysport je v Česku motoristickým sportem číslo jedna,“ řekl Martin Prokop. Neoficiální pořadí po I. etapě: 1. Wilks – Pugh (GB – Suzuki Swift) 1:35:25.4 2. Baldacci – Bernacchini (I – Fiat Punto) + 3.2 3. Sordo – Marti (E – Citroën C2) + 44.0 4. Katajamäki – Alanne (FIN – Suzuki Ignis) + 2:21.8 5. Aava – Sikk (EE – Suzuki Ignis) + 5:08.6 6. Prokop – Gross (CZ – Suzuki Ignis) + 5:22.9 7. Valoušek – Starý (CZ – Suzuki Ignis) + 6:37.4 8. Meeke – Patterson (GB – Citroën C2) + 21:42.6 9. Rautenbach – Williamson (ZW/GB – Citroën C2) + 26:29.1 10. Cecchettini – Morassi (I – Fiat Punto) + 38:58.4

Zdeněk Umlauf

29.10.2005 12:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist