manualni-prevodovka-v-roce-2020-minulosti.jpg

Manuální převodovka? V roce 2020 minulostí

General Motors

Do deseti let zmizí tradiční manuální převodovky ze všech běžných aut úplně.

Diskuze

39 komentářů

    Tom

    Když koukám na ten obrázek tak doufám, že alespoň to BMW dá zákazníkům v budoucnosti stále na výběr mezi automatem a manuálem.

    Nicméně za několik desítek let bude manuální převodovka raritou, vše tomu nasvědčuje(což je samozřejmě škoda).

    Wlasac.no.more

    Poslední dobou co čtu o hybridech nebo plně elektrických autech, budou za deset nebo dvacet let historií i auta, která nebudou vrnět jako lednička. Zvuk V6 nebo V8 težko nahradí vrnící elektromotor nebo reprosoustava.

    Marek

    Coho sme sa to len dozili???O par rokov bude aj v BMW manual za mastny priplatok:(

    olso

    BMW, ha, BMW M5 sa da kupit este s manualom, alebo len debilnym SMG? Ked prisla na trh, tak vraj amici budu mat moznost objednat klasicky 6-stupnovy manual a fakt neviem ako to dopadlo. Kto ma M5, da sa aj s manualom?

    Lancer

    Neda. Jak to dopadlo v USA nevim, ale myslim, ze taky nic

    Lancer

    A jeste bych mel dodat, ze to je nejvetsi slabina celyho auta. I s nejrychlejsim razenim je prodleva citelna a auto sebou hodne skubne. Mit tam normalni manual, tak je to auto pocitove aspon o 30% lepsi.

    Martin

    No v USA se nakonec prodává M5 i M6 v manuálu.. 😉

    Wlasac.no.more

    Kámo koukni se na stránky bmwusa.com….v konfigurátoru zjistíš, že BMW M5 s manuálem se dá objednat. Škoda, že zrovna země hamburgrů a všemožných rádoby aut s manuálem a alespoň 3 litrem v každém autě 🙂 má takové výhody a ne Evropa. 🙁

    riderhenry

    Manualy budou, kdyz si to bude zadat trh, takze minimalne u nekterych sportovnich aut bych se toho az tak nebal, paklize si to teda ten trh bude zadat – dost lidi uz i dnes dava prednost automatu/dvojspojce i ve sportovnich autech… :/

    M.K.

    Kéž bych sdílel Váš optimismus… Máte pravdu, trh by si to vyřešil, ale nezapomínejte na umělé zásahy od politiků a byrokratů – viz současné zemědělství.

    xxx

    protože populace blbne, a časem to řazení nezvládne.

    Michal

    Chápu manuální řazení u sportovních vozů. Tato varianta zde bude stále.

    Proč bych ale měl mít v rodinném autě manuál, nebo dokonce v autě pro manželku?

    Když mohu mít v dnešní době opravdu spolehlivý automat. Navíc u většiny běžných řidičů jízda s automatem způsobí zklidnění a větší plynulost jízdy.

    F 40

    Souhlasím,do běžných vozů používaných denně se automat hodí daleko víc než manuál,u sportovních aut je to ale přesně naopak.

    Eagle

    A kto vam brani si vybrat ten blby automat, hm???? Ale ked manualy zmiznu uplne tak si uz nebudeme moct vybrat nic ine len automat. Naco vy dvaja teraz, aj do buducnosti, stazujete?

    ved bude po vasom.

    Cele je to o prachoch sa,ozrejme. Naco platit vyvoj manualu ked si ho kupi ovela menej ludi. To by nebolo ziskove a bez zisku to dnes nejde. Pozrite kam to speje. Napr. Porsche drzi nad vodou Cayene diesel. S classe hrazi stvorvalec…

    Automobilovy fanusikvia maju dvoch velkych strasiakov: EKOnomiku a EKOlogiu

    eLzyx

    spolehlivý automat? To sice ano, ale vykoupený sakra drahou údržbou. Když jsem zjistil, že DSG vyžaduje výměnu oleje a filtru po 60t km (6000Kč) a po třech výměnách (tj ve 180t km) se mění spojky za 35000Kč …

    Tom

    a taky proto, že většina lidí je líná řadit, viděl jsem to na sobě když jsem se projel s DSG, je to celkem návykový a vůbec to neodsuzuju pro přesun z A do B. Ale pokud člověk vlastní nějakou chuťovku jako třeba Clio RS nebo BMW 3 s šestiválcem, což jsou auta která je opravdu radost řídit, potom nevidím důvod dávat do aut "pro radost" jinou převodovku, než manuální. V takových autech nejde o to řadit v řádech milisekund nebo zajíždět rekordní časy na okruzích…

    Xander_Cage

    Jak to tady vidím je třeba tedka nakoupit auta s manuálem ať máme v čem za 20 let jezdit 🙂 Jak tak pozoruji tak v budoucnu bude nuda a auto bude už jenom opravdu sloužit na dopravu z místa A do místa B. Jinak jak si čtu 3 řádek od spodu tak že boudou v autech 2 a 3 válcové motory tak to je pro mě celkem rána. Nebudou oblíbené V6 V8 V12 atd bude to fakt nuda 🙁

    sargis

    Vcera som cital tento clanok v britskom Autocare…pokial si spominam, za komunistov sa o roku 2000 hovorilo v suvislosti s autami tak, ze to nebudeme mat najblizsich 20-30 rokov:) Inak sranda, elektromotor simulujuci odpor riadenia:) Nestaci radsej urobit jednoduche stare dobre servo? Ja mam rad pocit, ked clovek citi auto…tu mechaniku pri riadeni a radeni, brzdeni…urobte este elektricky otvaratelne dvere a kapotu a clovek strati akukolvek vazbu s autom.

    Tom

    Heleď a není servo a elektromotor to samý? Když už posilovač, tak jedině hydrauliku nebo elektrohydrauliku. A vůbec nejlepší je prímý řízení bez posilovače (to mám já :P)

    xxx

    Žeby Škoda 105 Standard i bez podtlakového posilovače brzd?

    Tom

    Jaj to jsem se prokec 😀 …ale proč hned takový sarkasmus, i v dnešní době se vyrábí auta bez posilovače, například pokud je mi známo byla jedním z takových aut donedávna Mazda MX-5

    Bart

    To jsou pěkný vyhlídky, mě nezajímá spotřeba ani emise a už vůbec ne auto prošpikovaný eletronikou, to je tam stejně jen pro blbce co neumí sami řídit. Mě osobně automat nezajímá a nikdy ho ve svém autě nechci a někdo zase upřednostnuje automat, každej člověk má rád něco jinýho a tak chci jako zákazník mít na výběr, jedno nebo druhé.

    F40

    Já mám rád manuál i automat.:o)

    Jan Matějíček

    Ani bych se nedivil, kdyby se svet zblaznil a manual byl za priplatek. V tom pripade si proste priplatim. Pokud nebude vubec mozna volba manualu, tak se zkratka budeme muset obratit k upravcum, kteri vedi, co je lepsi a manualni prevodovky budou stale konstruovat… Jiny reseni me nenapada 😀

    šlanci

    naprosto souhlasím s xxx.

    populace blbne. doufám,že aspon toto jim dojde zavčasu a nechají manual manualem.

    Haya

    automat má své výhody, ale asi stejně jako TDI bylo jedinou správnou cestou, tak automat dopadne stejně…jen pro ovce…

    Dronte Mauricijský

    "Gunnar Herrmann naznačil budoucnost nejen Fordu Focus, ale vlastně i konkurenčních aut. Auta segemntu C jsou si technicky přeci jen velmi podobná, takže lze předpokládat, že to, co bude na Focusu v roce 2020, dostane i Golf, Octavia, Mégane a další"

    Ford leaderem v automatických převodovkách? Nedělá si tu někdo srandu? Už to vidím dnes: tam, kde má VW dvojspojkový 7-stupňový automat, tam Ford se dnes stále nestydí dodávat předražený a zoufale zastaralý 4(!)-stupňový automat (motorizace 1.6 Duratec). Rovněž "povedená" je i zážehová motorizace 2.3 u Mondea: 6-stupńová automatika zvyšuje spotřebu nad přeplňovaný 2.5 Duratec, ale nejede ani jako 2.0 Duratec. A to se vyplatí! Proto raději ať v tomto ohledu ostatní automobily nemají techniku jako Ford.

    D.M.

    marek13

    A není to náhodou tak, že DSG je 7 stupňová robotizovaná převodovka a že klasická 4 stupňová automatika se liší od DSG tím, že je to hydrodynamický měnič, který má navíc ještě tzv rychloběžku na výstupu? To znamená, že počet převodů je ve skutečnosti 4×2?

    Tom D.

    Nic proti automatickym převodovkam, ale znam malo aut segmentu B a C u kterých je automat v základu a nemusí se za něj připlácet nehorázná suma. Dokážete si představit třeba fabii 1,2 HTP s automatem? Jak by se její cena zvedla? A to nehledě že automat vyžaduje drahou výměnu oleje.Podle mě je manuál pořád nejlepší volbou.

    rout

    A bude to tak v pořádku. Asi tak, jako když kdysi běžné vířivky, vystřídaly nyní běžné automatické pračky.

    STI

    No měl sem tu čest se svést v octavii s DSG a tenhle autam se jim vážně poved(proti klasickému automat.) ale čekal sem že to bude řadit přece jenom trochu lip po každý když nato človek dupnul tak jakoby to po každým zařazení tak nak jako proklouzla spojka a pak to zase zabralo a natom me příde že to ješte dost strácí na manual to ješte nema… Takze manual forever

    karlos89

    V USA už se taky manuály běžně neprodávají kolik let, Evropa je v tomhle jenom trochu pozadu. Já mám automaty radši, ale to bude asi tím, že nejsem rozený hustokrutý závodník :)) Třeba z dvojice BMW M5 a Mercedes S500 (případně E500, kdyby chtěl někdo rýpat do tříd) bych tak nějak volil úplně něco jinýho než 99% čtenářů tohohle webu…

    Jinak mám rád klasické 4-5stupňové a opravdu "neskutečně pomalé" automaty, s DSG jsem tu čest ještě neměl, ale vzhledem k její konstrukci asi nebude zrovna kumšt ji trochu zblbnout a pořádně zacukat autem 🙂

    Dave

    ty 4 stupnove automaty jsou opravdu skvele stacilo mi s tim jet jednou to cukani je opravdu strasne uz pred tim jsem mel na automaty averzi opavdu nikdy si automat nekoupim pokud by to nebyl supersport 🙂 ale to se opravdu nikdy nestane

    karlos89

    Tak já měl tu čest jak se 4stupňovým automatem od VW v Golfu 1.6ce, tak i s mercedesáckým 4stupněm v pětilitru. Golfík má slušnou pružnost a z dvojky na trojku při maximálním zatížení řadí až ve 100km/h, takže si klidně jde užít sprint z 30 na 100ku na jeden stupeň bez přeřazení. To probíhá každopádně plynule a bez cukání jak je u klasických automatů zvykem. Ale je fakt, že při běžných rychlostech točí na 4ku až zbytečně moc. Medvěd je úplně jiná kapitola. Jel jsem s ním jen krátce, ale 4 stupně na takový motor stačí s přehledem a možná jsou i vhodnější než kdyby jich bylo víc. Jinak automat cuká vždy jen prvních pár kilometrů, než se zahřeje olej v převodovce, cítit je to hlavně v zimě. Ale jel jsem s řadou různých automatů a nikde jsem v běžném provozu nezpozoroval nepříjemné cukání nebo něco takovýho 😉

    Tom

    To že DSG občas "zaváhá" je jen malá daň za to, s jakou lehkostí a rychlostí řadí. Mám hodně rád manuál, ale kdybych už si musel nutně vybrat do svého vozu automat, byl by to jedině DSG (nebo jiný na principu dvou spojek). Jen né ty klasické automaty, to si vždycky můžu jít na kafe než se to auto vůbec rozjede.

    Míra

    Já si spíše myslím, že vzhledem k různým hybridům by se spíše uplatnila varianta elektromotorů direct-drive tedy bez převodovek přímo hnaná kola. To teprve dá možnosti řídit vše a zároveň bezetrátově pohánět/rekuperovat. Navíc motor, který má na hřídeli přímo generátor je jednodušší a lze jej provozovat s optimální spotřebou/emisemi.

    Takže jen co se dovyvinou superkapacitory a akumulátory tak šup s DSG do šrotu a přenos výkonu motor-kola jedině nepřímo elektro, nejlépe s motory v kolech!

    Už se těším na situaci, kdy se rozhodnu předjet v kopci pomalejší auto, šlápnu na plyn a čekám až mi to řídící elektronika motoru a převodovky schválí. 😡

    Už se těším na situaci, kdy se rozhodnu předjet v kopci pomalejší auto, šlápnu na plyn a čekám až mi to řídící elektronika motoru a převodovky schválí. 😡

    hardy

    Kolik točí ten Golf na dvojku při 100 km/h? To je asi maso!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist