autoweb.cz > Toyota > Toyota Supra > Manhart vylepšil Toyotu GR Supra na 550 koní. Za tenhle tuning zaplatíte skoro 900 tisíc korun!
Manhart vylepšil Toyotu GR Supra na 550 koní. Za tenhle tuning zaplatíte skoro 900 tisíc korun!
Toyota je dnes miláčkem benzinových nadšenců, protože je jednou z mála globálních automobilek, jež naplno šlapou do vývoje sportovních aut. Japonci dnes na různých světových trzích nabízejí celkem čtyři modely – GR Yaris, GR Corolla, GR86 a GR Supra, přičemž ten poslední je vlajkovým sporťákem značky. Novodobá supra se přitom představila už v roce 2019 a nezastavitelně se blíží ke konci svého životního cyklu, ale měla by odejít v tom nejlepším.
Už od uvedení GR Supry se totiž v zákulisí spekuluje o vrcholné variantě GRMN (Gazoo Racing Masters of Nürburgring), kterou automobilka skutečně testuje na legendárním německém závodním okruhu Nürburgring. Minimálně o tom svědčí pravidelné špionážní fotografie továrního prototypu s pokročilejšími aerodynamickými prvky i viditelně rychlejší dynamikou. Stále si však musíme počkat na to, až automobilka novou GRMN Supru dokončí a vypustí na silnice.
Inspirace připravovanou GRMN Suprou
Jenže to už nebavilo německého úpravce bavoráku Manhart Performance, který se rozhodl si GRMN Supru vyrobit svépomocí a novou úpravu prodávat s oficiálním pojmenováním Manhart GR 550. Představuje tak výrazně silnější specifikaci zakládající na továrním turbodmychadlem přeplňovaném třílitrovém zážehovém řadovém šestiválci B58 od BMW, jež je k dispozici se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Standardně má maximální výkon 340 koní.
Jak už pojmenování tuningové úpravy napovídá, že Manhart jej vylepšil na výsledných 550 koní. Dosáhl toho novým turbodmychadlem, karbonovým sacím potrubím od ARMAspeed, nerezovým výfukem FI Exhaust a tuningovou řídicí jednotkou od MHTronic. Zvenku to pak doplňuje o karbonový bodykit, nová 20“ kola Concave One a sportovní podvozek od KW s tvrdšími pružinami H&R.
Tuning za 895 tisíc!
Nová tuningová úprava pro GR Supru však rozhodně není zadarmo, protože stojí bezmála devět set tisíc korun. Počítejte s námi – za paket GR 550 zaplatíte 300 tisíc korun, sportovní výfuk stojí 180 tisíc korun, bodykit je za 338 tisíc korun a kola stojí 77,5 tisíce korun. Ve finále vás tak úprava od Manhartu pro vaší GR Supru vyjde na zhruba 895 tisíc korun.
Testy sportovních vozů
A to je teprve začátek, protože v Česku se šestiválcová Toyota GR Supra prodává se základní cenou od 1 835 000 korun, a pokud se rozhodnete ji upravit, budete se muset domluvit s německým tunerem, zda vám pomůže zachovat záruku, nebo nabízí svou vlastní.
Jestli se tedy rozhodnete pro koupi GR Supry právě kvůli tomuto tuningovému balíčku, ideálním řešením bude sáhnout po nějakém z lehce ojetých kousků na našem trhu, jež často jsou i o půl milionu korun levnější než nová auta.