male-bmw-m-dalsi-info.jpg

Malé BMW M: další info

BMW

Podařilo se získat další cenné informace o připravovaném malém ostrém BMW.

Diskuze

17 komentářů

    RedBaron

    Nechápu BMW, samosvorné diferenciály v jejich zadokolkách by měly být v sériové výbavě a ne že je vymýtili. Jezdil jsem s mnoho auty od BMW, ta se samosvorem byla vynikající a ta bez něj dost trapná, zadokolka samosvor prostě potřebuje.

    Ondrej

    svata pravda!

    Ondrej

    kazdopadne se na "M1" moc tesim,jestli bude za rozumne penize mohl by to byt dobry nastupce meho dosavadniho 1erCoupe:)

    Dalibor Žák, autoweb

    Omlouvám se za nepřesnost. BMW "M1" dostane v základu diferenciál, jaký známe z BMW M3 či BMW M5 a M6. Bude se tedy jednat o poctivý samosvor.

    V textu už je to opraveno

    Falta

    uff…

    Richard

    A čemu říkáte poctivý samosvor? Jaký princip, jaký poměr svornosti?:o)

    Pedro

    Meles nesmysly…zadokolka samosvor nepotrebuje, BMW to vi a proto ho neosazuje (tam kde ho neni treba) z mnoha duvodu…

    Jen nekolik z nich je treba SPOTREBA paliva (ruku v ruce z vyssim trenim v samotnem diferencialu, zvysenou hmotnosti diferaku), spotreba pneumatik (vsech styr), servisni naklady (narocnejsi na spojku…), samotna porizovaci cena, zhorseni civilniho chovani vozu – precejenom samosfor zataci neochotneji nez obyc diferak a priznejme si ze 90% obyc ridicu NEJSOU zavodnici. Jizdu v aute, kde samosvor neni a tam kde samosvor je obycejny laik vnima takrka stejne a pochybuju, ze zrovna u tebe byl poznat vyrazny rozdil :D…

    Falta

    K silný zadokolce patří samosvor. Tečka, i se všema záporama.

    Pedro

    :D, tak jo pane inzenyre

    Petr

    No ja bych rekl, ze pravdu nemas uplne … nicmene te tipuju na nejakeho lokalniho zamestnance BMW. Servis spojky je hloupost, nema to zadne opodstatneni pokud bychom vzali fakt, ze s obema auty budeme jezdit stejnym zpusobem… a to plati i pro pneu. Nicmene v lamelovem samosovoru je potreba obcas udelat udrzbu narozdil od temer bezudrzboveho torsenu … zvysena spotreba? hmm jednu dve deci … nepodstatne. Zvysena hmotnost differaku kontra trakce … nemuzu se ubranit dojmu, ze proste mas jen svou pravdu.

    RedBaron

    Kdybys řekl někomu s M3, že mu to kvůli samosvoru zatáčí hůř než 330i tak by se ti asi rovnou vysmál. Zrovna tenhle problém závisí na výchozí (stálé) svornosti diferenciálu, problém je, že většina samosvorů svírá až při akceleraci. Další věcí je, že zadokolka je závislá na dobrém zacházení s plynem, pod plynem v zatáčce se chová úplně nejlíp, jen se ho nesmí dát tak málo aby se projevila snaha posílat auto rovně. Ale to po prvním osahání pochopí snad každý.

    Já jezdil se samosvorem i s prastarou E34 524td a hlavní rozdíl byl ten, že auto v zimě prostě vyjelo tam, kam ostatní auta a když už se auto pustilo do smyku, nestalo se že by se pod plynem v půlce zatáčky auto neočekávaně chytnulo a začalo protáčet jenom vnitřní kolo. Celkově je chování zadokolky se samosvorem konzistentnější a odhadnutelnější. S jakýmkoliv benzínem od 150 koní výš je to poznat při každém rychlejším rozjezdu z místa i na výjezdu ze zatáček.

    Nejhorší je nástup elektroniky místo poctivé mechaniky. U 540i, která má jenom protiprokluz mi dokázalo vnitřní zadní kolo po jeho deaktivaci řvát šílenou rychlostí ještě v 80 km/h po přeřazení na dvojku. Pokud protiprokluz zůstal zapnutý, nejel někde na hranici adheze ale podusil auto tak, že se rozjíždělo pomaleji než hátépéčko od Fabie, u současné 330d to samé, na jakémkoliv kluzčím povrchu jakmile foukne turbína tak auto stojí a kontrolka bliká. Jestli tohle je lepší řešení tak asi jak pro koho.

    Chybíš mi, samosvore. A řeči chytráků na tom nezmění vůbec nic.

    Pedro

    :o)))ty meles jak palacky chlape…zadne auto se nachova "konzistentnejsim" zpusobem, protoze takto se chovani auta NEDA definovat, konzistetni muze byt mozna filesystem na PC ale ne auto ;o), pokud neznas cizi slova, nepouzivej je, jen ze sebe delas hlupaka. A to zes rekl, ze M3 zataci diky samosvoru hur tos trefil, protoze je to tak. SD prenasi diky treni i na pomalejsi poloosu vyznamny kroutici moment (zalezi na podilu svornosti v df), "diky" tomu je pak obezna rychlost pamalejsiho kola vetsi nez u klasickych diferaku a auto MENE ochotneji zataci, nehlede na spotrebu penumatik pri takovem zatizeni obuti, navic vetsina samosvoru ma nastavenou svornist MINIMALNE 25% pri SETRVACNOSTI a neni tedy svorna jen pri zatezi. Rozjedzy ze silnejsi zadokolkou jsou NAPROSTO stejne pokud hnana kola lezi na teze povrchu a maji stejne trakcni podminy. Pokud naopak na stejnem povrchu nelezi, mohou neznaleho ridice zaskocit a zpusobit vazne ohrozeni stability vozu – typicky treba pri zrychlovani pri jizde, kde jedno kolo jede po snehu a druhe po cistem asfaltu. Pokud si opravdu znaly ridic, jiste SD vyuzijes. Zbytek populace je vdecny za jizdni stabilitu, ESP, ABS, usetrene penize za palivo, obuti, porizovaci naklady a blbuvzdornost klasickeho OTEVRENEHO systemu diferencialu.

    XJOHNNYX

    Auto bez spery mi prijde opravdu nanic, to o cem ty tu mluvis neni bezpecnost,ale zhyckanost dnesni populace a to, ze malo kdo umi ridit to co ma…nemam nic proti asistentum,ale prijde mi,ze auto bez samosvoru se ovlada daleko hur nez se sperou. Holt asi cekam od auta se zadnim nahonem neco vic nec jen nudnou cestu…:-P pro ty co chteji klidnou a bezpecnou jizdu je tu Volvo s prednim nahonem:-D

    Tomik

    Tak schvalne…Kdyby to melo 400 koni a 500Nm kroutaku, tak to ujede i M3. Nemyslim, ze to se stane 🙂 350/450 je muj tip .)

    R1S0

    suhlasim,tie cisla na tak male auto su prilis vysoke….

    Gumprd

    To "male" auto vazi skoro to co 3ka,takze az take nerealne to asi nebude.

    R1S0

    tak je to pomerne male auto,to,ze je tazke je uz druha vec,ale zase nieje o tolko tazsie oproti FRS,ze by potrebovalo o tolko vacsi vykon….

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist