Majitel Maybachu 62 najel milion kilometrů, spotřeboval palivo za 6 000 000 Kč

Milion kilometrů strávených v masážním křesle Maybachu 62 je záviděníhodných, také však vyšly na více než šest milionů korun jenom ve spáleném benzínu.

Josef Weikinger je obchodník z Lichtenštejnska, který své auto využívá denně k dlouhým přesunům po celé Evropě. Za svůj život vlastnil spoustu luxusních limuzín, ale žádná mu neuhranula tak jako model 62 značky Maybach, která nedávno ukončila svůj život. Vlastně když se na majitele podíváte, určitě si také pomyslíte, že snad neexistuje auto, které by mu slušelo víc.

Svůj Maybach 62 koupil jako nový v dubnu roku 2004, tehdy za 450 000 EUR (dnes cca 12,3 mil. korun), od té doby s ním stihl najet přes jeden milion kilometrů. Živit vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,5 litru a výkonu 550 koní ve 2,8 tuny těžkém kolosu jistě nebyla levná záležitost, pan Weikinger si však po celou dobu schovával všechny účty za palivo, takže si můžeme udělat představu o tom, nakolik „levně“ jej provoz vyšel.

Během necelých deseti let a milionu kilometrů spotřeboval celkem 167 000 litrů paliva, pro představu, to je zhruba ekvivalent čtyř cisteren. Lehkým výpočtem nám tak vychází průměrná spotřeba 16,7 l/100 km, nutno podotknout, že výhradně toho nejkvalitnějšího paliva. Dopátrat přesnou částku, kterou za palivo na čerpacích stanicích zanechal, je složitější, takže budeme pouze odhadovat.

Zobrazit všechny fotografie

Při dnešním kurzu koruny a průměrné ceně 38,- Kč za litr benzínu vychází částka 6 346 000 korun, což je zhruba polovina pořizovací ceny Maybachu 62, účtenky za benzín však samozřejmě nebyly jediným výdajem v průběhu života Maybachu. Při 600 000 km odešel do věčných lovišť motor a musel být nahrazen novým, o dva měsíce později jej následovala převodovka, problémům se nevyhnula ani elektroinstalace.

Panu Weikingerovi jeho Maybach velmi přirostl k srdci a prohlašuje o něm, že je pojízdným obývákem, ke kterému lze jen těžko najít náhradu. Přesto se však minulý rok musel se svým autem rozloučit a pořídit si nové. Pokud byste čekali, že přesedl do něčeho podobného, třeba do nového Mercedesu třídy S, který jistým dílem Maybach nahrazuje, jste na omylu. Weikinger koncernu věrný nezůstal a přesedlal do BMW 760Li. Dodává však, že konce výroby Maybachu velmi lituje.

Zdroj: Auto-Motor-und-Sport.de

11.3.2014 5:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist