Má Škoda Auto elektrickou budoucnost?

Mladoboleslavská Škoda nedávno zahájila testování elektrických automobilů. Důležité je to slovo „testování.“

Ano, testování. Protože snad až na jednu jedinou výjimku se většina automobilek disponujících technologií elektrického pohonu rovnou vrhla dozahajování prodeje. Aniž by uměla nabídnout byť jen teoretický dojezd dvou set kilometrů.

Škoda Octavia II fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia II 2 fotogalerie

Na trhu se tak objevují auta, která na jedno plné dobití ujedou sto dvacet kilometrů v optimálním (tedy přesněji řečeno teoretickém) režimu, ve skutečnosti ale mnohem, mnohem méně. Mladoboleslavský vývojový uvažuje trochu jinak.Aby bylo jasno o co jde konkrétně, mladoboleslavský elektromobil je postavený na základech modelu Octavia Combi, která se díky své modulární podvozkové skupině výborně hodí pro montáž sady baterií, elektronického řízení a elektromotoru.
Baterie je umístěna pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Skládá se ze 180 lithium-iontových článků a má energii 26,5 kilowatthodin. Její hmotnost činí zhruba 315 kilogramů. Napájí elektromotor s trvalým výkonem 60 kW.Jak elektrická Octavia jede? Vlastně jako každá jiná Octavia řečeno s trochou nadsázky, a jako každý jiný elektromobil. Akceleruje (z 0 na 100 km/h zrychlí přibližně za dvanáct sekund), zpomaluje (a dobíjí přitom své baterie), chová se jako klasická škodovka s automatem, jen neslyšíte motor.


Trpělivost přinese pomyslné růže. Škoda nechce vstup na trh uspěchat..

Maximální rychlost je omezena na 135 km/h, což nám při testování ve městě nevadilo a na dálniční přesuny tahle Škoda není. Na co tedy je? Na testování, poznatky z každodenního provozu budou využity zejména pro odladění elektromobilů směřujících do sériové výroby.Zkušební provoz flotily probíhá ve třech fázích. První a zároveň v současné době probíhající druhá fáze slouží především pro interní zkoušky automobilky.


Octavia Green-E-Line má jiné „budíky,“ zřetelný je ukazatel dojezdu a stavu nabití.

Ve třetí fázi, od konce března 2012, budou elektromobily poskytnuty externím partnerům, mezi které patří energetické společnosti, vzdělávací instituce nebo státní úřady. Takhle se to má dělat, žádné ukvapené nabídky zákazníkům za kosmicky vysoké ceny, žádné dobíjení v zatím neexistující infrastruktuře dobíjecích stanic.

Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia III 3 fotogalerie

DOPORUČUJEME: Honza Koubek a video elektrického Peugeotu iOn.

Kdy se tedy elektrické, sériově vyráběné škodovky skutečně dočkáme? V zákulisí se mluví o „modelu znatelně menším než je Octavia,“ což zasvěcení chápou jako rovnítko Citigo, a o roce 2014. Škoda Auto má jasnou elektrickou budoucnost. Budoucnost, kterou nehodlá zbrkle uspěchat.

15.2.2012 5:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist