Lucarelli-Monza Fiat 500 Motore Centrale

Pětistovka má konečně motor tam, kde měl být už od začátku - vzadu. Výkon vyskočil na 230 koní a sprint na stovku zabere 4,7 sekundy.

Přestože auto se na Top Marques Monaco představilo na stánku úpravce Aznom, auto stavěla společnost Lucarelli-Monza. Její lidé vyšli z verze Abarth, naýšili však výkon a snížili hmotnost auta, takže jejich Motore Centrale R230 vystřelí na stovku za 4,7 sekundy a jezdí 240 kilometrů za hodinu. Nyní Italové pracují na ještě silnější okruhové verzi.

TIP: Video Fiatu 500 Motore Centrale sledujte na autotube.cz.

Nová pětistovka s pohonem zadních kol má s trochou nadsázky víc společného s Ferrari než s původním malým Fiatem 500. Ten měl totiž kdysi dávno motor zcela vzadu, zatímco Motore Centrale, jak jméno napovídá, si veze pohonnou jednotku před zadní nápravou. Postrádá proto zadní sedadla, zato však má na zadní nápravě nové dvojité lichoběžníkové závěsy. Výčet podvozkových dílů je plný slavných jmen jako K&N, Bilstein, Eibach a podobně – podle tiskové zprávy se většina z nich přímo podílela na vývoji stroje.

Navzdory mnoha úpravám dokázali u Lucarelli-Monza udržet hmotnost na uzdě a 1050 kilogramů hotového stroje představuje oproti výchozímu modelu malou váhovou redukci. Větší část zásluh na ní pravděpodobně budou mít chybějící zadní seadla.

Auto stále pohání čtyřválec z Abarthu, jeho spalovací komory o 1,4 litrech objemu však posílily na 2130 koňských sil. Výrazné zlepšení dynamických schopností vysvětluje také točivý moment 330 newtonmetrů. Obojí má na svědomí turbodmychadlo Garrett, sportovní katalyzátor a nové vstřikovače. Výměna výfukového potrubí byla nevyhnutelná už kvůli přemístění motoru. Síla přirozeně putuje z převodovky na zadní kola, a to přes samosvorný diferenciál Quaife. Rozlety mezi zatáčkami pomáhají zvládat brzdy Brembo s kotouči o průměru 335 milimetrů vpředu a 305 milimetrů vzadu.

Zmiňovaná okruhová verze, nazvaná R280 Pista, dostane kolem 280 koňských sil. Její hmotnost by měla klesnout o dalších sto kilogramů díky použití karbonových dílů s odpovídajícím zlepšením dynamiky. Sprint na stovku v tomto uspořádání nezabere víc než čtyři sekundy. Auto navíc dostane chrannou klec, nastavitelný podvozek a závodní samosvorný diferenciál.

21.4.2011 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist