Lotus v Ženevě: Exige S Roadster a speciály

Lotus Exige S už není tolik okruhové auto, spíše se dá považovat za konkurenci pro Porsche 911. Vyměkl Lotus? Ne, spíše zákazníci.

Ono to s tím vyměkáváním ale není tak hrozné, protože i přes luxusnější výbavu a vyšší kultivovanost váží nový Lotus Exige S Roadster jen 1100 kg, tedy o přibližně 200 – 300 kg méně než konkurence.

DOPORUČUJEME: Lotus Evora – první jízda

Bohatě mu tak stačí šestiválec 3,5 litru o výkonu 350 koní, který přes šestistupňový manuál pohání zadní kola. Stovka je záležitostí čtyř sekund a 160 km/h jede auto už po 8,5 sekundy. Maximální rychlost je „jen“ 250 km/h, ale Lotusy byly vždycky spíše o ovladatelnosti než maximální rychlosti.

Za příplatek vám Lotus namontuje i sekvenční převodovku s řazením pod volantem. Lotus samozřejmě uvádí i sledovanou spotřebu a emise, Roadster jezdí za 10,1 litru na 100 km. Pokud si ale necháte nainstalovat Race paket, znamená to především to, že spotřebu neřešíte a hlavně také to, že chcete jezdit na okruhu. Pak se ale musíte smířit s horší použitelností na silnici.

Lotus chce Exige S Roadster prodávat hlavně v Asii, ale auto zavítá samozřejmě i na evropské trhy. Cena se pohybuje kolem 1,6 milionu korun.

8.3.2012 1:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist