Lotus pracuje na vlastních motorech

Odložení projektu Elan uvolnilo prostředky na vývoj vlastních šesti a osmiválců. Nejsilnější z motorů mají na mušce jednotky Ferrari a výkon kolem 570 koní.

Po představení ne méně než šesti konceptů na loňském pařížském autosalonu si Lotus nechal udělat průzkum. Ne méně než deset tisíc respondentů odpovídalo mimo jiné na dotaz, zda má britský výrobce dál odebírat motory od Toyoty, nebo jestli by měl vyvinou své vlastní. Domácí produkce zvítězila. Lotus své příznivce poslechne, má totiž peníze. Uvolnily se s odložením projektu juniorského supersportu Elan.

Lotus s motorem uprostřed a výkonem 400 koní dorazí až po roce 2015. To znamená, že jeho vývoj nezačne dřív než za dva roky. Uspořené prostředky použijí v Hethelu na vývoj vlastních pokrokových motorů. Podobně jako svá auta chce Lotus koncipovat jednotky modulárně. Stejná architektura tak umožní postavit vidlicový motor se šesti i osmi válci. Vzhledem k velkolepým plánům automobilky připadá v úvahu také větší počet, ale to je čirá spekulace.“Je to velká zátěž navíc, postavit motor stojí spoustu peněz,“ řekl šéf automobilky Dany Bahar médiím. „Ale protože Elan je prozatím ze hry, máme volné prostředky na vývoj motorů.“ Podle zdrojů z Lotusu už práce začaly, a to koncem minulého roku. První prototyp se v Hethelu roztočí v červenci. Bude osmiválcový s výkonem kolem 570 koňských sil, tedy v teritoriu nejnovějšího osmiválce Ferrari.

Bahar mluvil také o čtyřválci. Ten se inženýři Lotusu pokusí odvodit právě z osmiválcové jednotky, použitím jedné jeho řady. Britové však nebudou do této fáze projektu investovat za každou cenu, a pokud narazí na problémy, zůstanou věrni malým motorům od Toyoty.Průzkum veřejného mínění dal Lotusu ještě jednu zajímavou informaci: jeho fanoušci jsou přesvědčení, že značka nepotřebuje čtyřdveřový model. Podle Danyho Bahara však tentokrát nejde o potřebu a otázky věrných nebudou vyslyšeny. Sedan Eterne totiž bude jen čtyřdveřovou verzí chystaného kupé Elite. Modulární povaha platforem Lotusu znamená, že vývoj sedanu bude stát jen málo peněz. Byla by hloupost ho nepostavit.

Jen pro úplnost dodejme proč vlastně Lotus odložil projekt Elan. Ten měl mít něco přes čtyři stovky koní a čtyři sedadla v uspořádání 2+2. To by jej stavělo do přímé opozice k Porsche 911Audi R8, což byl také původní plán. Jen o málo výš však míří projekt Esprit, který v Hethelu běží už řadu let. Malý supersport se na veřejnosti objeví v nejbližší době a Elan by nutně konkuroval buď jemu, nebo o kus menší Evoře. Bude proto muset počkat, až se pro něj za nějakých pět let uvolní místo na trhu.

autoweb.cz

8.6.2011 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist