Lotus Omnivore Flex-Fuel: ekologický dvoutakt
3 fotografieLotus
Lotus v Ženevě předvede nový ekologický dvoutaktní motor schopný spalovat biopaliva.
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
3 fotografieLotus
Lotus v Ženevě předvede nový ekologický dvoutaktní motor schopný spalovat biopaliva.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
To by me zajimalo cim je zajistena variabilita komprese
premenlivá kompresia sa dosahuje napr. znižovaním hlavy valcov, a teda efektívne zmenšovaním objemu valca. Za predpokladu že piest vykonáva stále rovnaký pohyb to znamená, že zdvihový objem (teda plocha piestu x dĺžka zdvihu) ostáva rovnaký zmenšuje sa práve tá časť, do ktorej piest stláča vzduch a kde prebieha zážeh a horenie paliva. Takže ak sa napr. pri zdvihovom objeme valca 0,5 litru stlačí zmes do 0,05 litrového spaľovacieho priestoru, je to kompresia 10:1. Ak sa tento priestor znížením hlavy zmenší o 0,025 litra, kompresiou do menšieho objemu narastie kompresný pomer na 20:1.
V praxi sa môže znižovanie hlavy dosiahnuť tým, že vložka valca je na hornom konci uzavretá a teda vytvára aj spaľovací priestor a tvorí tak aj hlavu valca. No a táto vložka sa spraví pohyblivá a jej pohyb napr. riadi hydraulika alebo závitový mechanizmus…
Jestli to Lutus dotáhne do konce, bude to dost zajímavý. Čeká je však hodně práce a nevim kde na to vezme prachy zrovna taková malá automobilka.
mála, ale maj prsty ve všem (automobilkach) a nechávaj si za to platit, nehledně na to že loňský rok byl pro ně velice uspěšný 🙂